Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag är sugen på att ta med min lilla -05:a som handhäst. Men har aldrig ridit med handhäst förut. Min ridhäst är cool och uppfostrad...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Amk
·
F
Träning Ska snart rida in "lilla gubben" och ska och vill rida på bettlöst, men nu till frågan. VAD ska jag välja? det finns bosal, sidepull...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: fancyfree
·
H
Träning Har alltid bara haft halvblod men har nu en jättetrevlig 3-årig ridtravare. Han är sutten på och gått några rundor i skogen och han är...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: saga_ason
·
M
Träning fick hem nya hästen i söndagskväll. jättesnäll att hämta i hagen och kela med osv. MEN.. alla hästar i nya stallet går ute dygnet runt...
Svar
17
· Visningar
1 503
Senast: Vavsla
·
Träning hejsan! Jag rider ett kallblod som förut gick trav. Han har lite svårt med galoppen, han förstår galoppfattning och "kan" galloppera...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: saga_ason
·
J
Träning Hej. Jag har nu haft min häst i fyra, fem år. I början gick allt bra, man kunde vara ute i två timmar utan problem. Sen ungefär tre...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 726
Senast: 610
·
W
Träning hej! jag ska få hem en häst i sommar, eftersom han inte är riden på 4år och antagligen inte blivit riden (då för fyra år sedan) av mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 167
Senast: Hansi
·
S
Träning Jag är i valet och kvalet om jag ska låta min 4-åring gå på lösdrift från och med i höst, nu går han på bete ute dygnet runt sedan i...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: virra
·
Träning Jag är inne på att köpa en ett årig arab valack. Vill ha en häst som jag själv kan forma som jag vill ha den, skall användas inom...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Ramona
·
Träning Ja som frågan lyder.... Låter du hästen vila och "bara vara häst" ett tag eller rider du som vanligt? Mina ska ut på bete om ett...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 351
Senast: linafina
·
M
Träning Hejhej.. Nu är det såhär att jag ska iväg och provrida en sommarhäst för första gången någonsin, har ridit innan men aldrig varit iväg...
Svar
17
· Visningar
1 927
Senast: rocki
·
Träning Ni som har spända och nervösa hästar. Har ni några bra rips på övningar för att få hästen psykiskt lösgjord. Gäller främst i ridningen...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 199
Senast: Curtice
·
B
Träning Alla ni som har eller haft sto med föl, brukar ni rida stoet och låter fölet hänga med? :P Jag gjorde det igår i paddocken, vilket...
Svar
16
· Visningar
1 456
Senast: blomman_
·
S
Träning Har ni några bra förslag på hur man kan få en häst mer känslig i munnen för tygeltag osv.? Tack på förhand!:)
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Fragile
·
M
Träning Min häst vill inte backa ur transporten! :crazy: Den transport vi brukar ha, den är vanlig urlastning bak. Sist vi lasta av han så...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: majabergman
·
J
Träning Hejsan allihopa, Jag har köpt en shettis på två år, han e jätte söt men jag behöver lite tips. Han e snäll att gå med men väldigt...
Svar
5
· Visningar
794
F
Träning Hoppas jag har lagt tråden rätt! :o Har ett sto 12år - har gått som mamma nu i flera år. Men vi har tagit upp ridningen igen...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Atoxa
·
W
Träning Jag har haft mitt varmblod nu i ca 2 månader. Vi kommer verkligen kanon bra överens. Han är världens lugnaste o finaste häst MEN nu...
2
Svar
37
· Visningar
3 636
Senast: bulwark
·
A
Träning Jag var och provred en häst för ett tag sedan. Så fort jag hade kommit upp i sadeln (innan jag ens hade fått i fötterna i stigbyglarna)...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Anemonia
·
A
Träning Har en islandshäst på foder som är 19 år gammal. vi har inte särskilt många ridvägar här, så vi har speciella sträckor vi måste...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: istapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka