Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
  • Låst
Träning Är det omöjligt att utbilda en gammal travare? Det borde väl gå att utbilda till en viss nivå eller? Har ingen erfarenhet av travare o...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: IngelaH
·
S
Träning Har ett treårigt fjordsto som nu är på inridning. Undrar hur jag fortsätter träna henne när hon kommer hem? Hur länge kan man rida varje...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Joyride
·
Träning Nästa lördag ska jag på utställning med lille Spender. Då vill jag naturligtvis att han ska vara ren och blank i pälsen. Jag har duschat...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: Lazio
·
G
Träning Jag har precis börjat lära känna min nya medryttarhäst och arbetar med henne från arken (NH). Problemet är bara att hon har svårt att...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Sammet
·
Träning Fördelar och nackdelar att galoppträna en unghäst (3-5 år) jag menar inte galoppträna till att starta löp utan ut och galoppera på...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Hansi
·
Träning hej min kille och jag har vart ute och ridit idag han red stallägarns nordsvensk stor bred sak, :devil: visst hon är snäll och så, men...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: cowgirl81
·
Ridning Finns det någon som har en bra bild på någon som sitter bra i en barocksadel? Jag är lite nyfiken. Kan inte dra mig till minnes att jag...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 062
Senast: Fredrik_
·
Träning VAD gör man åt en snubblig häst??? I söndags så dök hon,igen,underlaget är plant,grusväg,hon är bara "klumpig".. Det är inte...
2
Svar
22
· Visningar
4 708
Senast: Egonson
·
T
Träning Någon som har något bra tips på hur man vänjer sin häst vid sprayflaska? Min häst är livrädd för sprayflaskan och håller på att klättra...
2
Svar
20
· Visningar
1 570
Senast: Madelene
·
S
Träning Har ett treårssto som bara är "åkt" på ett par gånger(växer) men är supersnäll och VILLIG! Har inte tänkt böra jobba henne ordentligt...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Madelene
·
B
Ridning I slutet av april ska jag o pållen åka på vår första clinic! Äntligen har jag fått det bekräftat! UJJ vad det ska bli spännande...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Zeeke
·
  • Låst
Träning vill ha många tips på lösgörande övningar. visa gärna med bilder=)
Svar
3
· Visningar
892
Senast: IngelaH
·
J
Träning Hej! Jag har en unghäst på drygt 2 år, hon brukar kunna hålla sig lagom lugn och lyssna på det jag vill säga henne varesig jag går på...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: attempt
·
E
Träning Jag har haft min ponny i ett halvår nu och när jag fick honom var han litet ouppfostrad. Då var han som sagt lite ouppfostrad men...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Emma_115
·
B
Träning Hej! Nu behöver jag lite tips. Eftersom att man inte längre får rida i skogen eller i "ko-hagen" har jag inga bra ställen att träna...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Baroya
·
E
Träning Undrar om det finns någon här som har en avdankad ridskolehäst i sin ägo? Jag undrar hur det gick till dvs på den ridklubb jag tillhör...
2
Svar
24
· Visningar
5 603
Senast: Wembley
·
M
Träning Hästen galopperar men i ett moment i galopp hoppar han upp jämfota med bakbenen. Är det fel då? I det momentet är det ena frambenet på...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Midi
·
Träning köpte ett varmblod (3 år) i mars å börja rida in den samtidigt. Hon är verkligen positiv till allt jag gör = älskar att jobba.:love...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Willebillebus
·
U
Träning ibland när jag är inne i hagen och är i närheten av min häst tex om jag ska hämta honom eller bara klappa lite på honom, och de andra...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Annna_91
·
Träning När tycker ni det är ok att börja rida in unghästen? Beror ju såklart på hur mogen den är o så, men på ett ungefär? Tex: Om en häst...
2
Svar
22
· Visningar
1 967
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar