Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Min häst har haft lite ont i ryggen från och till, fyrtacktig i galoppen och varit lite spänd vid ridning, vi har provat och haft...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Myzan87
·
H
  • Låst
Träning Hej alla glada! Vad tycker ni är max höjden och vikten på en haflinger? C och D- ponny? Om man ska rida dagligen! Hare brao:bump:
Svar
1
· Visningar
2 727
Senast: IngelaH
·
Y
Träning Hej Har ett litet problem och börjar bli ganska less nu. Min medryttarhäst blir brunstig hela tiden, vinter, sommar, höst och vår. Hon...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Tjalfe
·
B
Träning Jag har ett litet problem, det är så att min häst är rädd för kardborreband! Så fort hon hör det "ritchande"-ljudet så hoppar hon till...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: CaliforniaSwed
·
L
Träning Hur kan man aktivera en häst/ponny med föl? Hur aktiverar ni era hästar/ponnysar med föl?
Svar
6
· Visningar
824
Senast: saila
·
E
Träning Finns ett galoppör-sto till salu i närheten av mig och hon är så fin. Hon är 5 år gammal, är startad och går i löp/träning mens ka...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 983
Träning Vid vilken ålder brukar ni börja med hoppning? vad bör de kunna när man ska börja?
Svar
11
· Visningar
1 567
Senast: Darbhanga
·
F
Träning ..Rider ni in era hästar med? *nyfiken* Skriv gärna varför också.. :idea:
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: boccia
·
Träning Hejsan Jag har ett problem . Min dotter (10år) som nyligen har börjat rida våra hästar behöver nu en egen trygg läromästare . MEN...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 044
Senast: fjordtokan
·
A
Träning Jag skulle vilja ha bra tips hur ni har vant era unghästar att vara inne själv i stallet och i hagen :angel:
Svar
9
· Visningar
2 061
D
Träning Min sköthäst står i spilta, så när man ska borsta hans huvud eller tränsa så måste man ta grimman runt halsen. Grejen är den att han är...
Svar
6
· Visningar
914
S
Träning Hästen född - 02 har problem med högergalopp. Vill knappt fatta den, galopperar bara ngt steg om de ens är galopp, fick till något rent...
2
Svar
26
· Visningar
2 157
Senast: smultronglass
·
U
Träning Jag har börjat rida nu på äldre dar, och har aldrig ridit en ponny. Vad är det som är skillnaden mellan och rida en ponny och en större...
Svar
7
· Visningar
1 147
A
Träning Hej. Min häst har muskler att jobba i skritt, trav och galopp men jag lyckas inte få honom att göra det. En annan tjej. En jätte duktig...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: CoNo
·
M
Träning På ridskolan jag rider står en shettis som är väldigt busig och brallar när hon får chansen. Det är inte så många som kan rida henne...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Haaannnaa
·
Träning Jag måste ha hjälp över hur jag ska bestämma vilket som är bäst. Känner mig helt borta i hur jag vill ha det, både för mig och min häst...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: LaMaya
·
A
Träning Ni som har Biggles(e Briar) avkommor kan ni skriva och berätta hur dom artar sig ,själv har jag en 4-åring valack med super temprament...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: flurrizen
·
Träning Hur har det gått för er som ridit in era hästar själva? Eller ridit in nån häst överhuvudtaget? Första gången ni satt upp? Har...
2
Svar
23
· Visningar
1 983
Senast: flurrizen
·
P
Träning Nån som har ett bra tips på träning så att hästen får en snygg och musklad rumpa? Anndra bra tips på stärkande övningar?
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: Leola
·
Ridning .. på kort töm. Jag har väldiga problem med skolorna i traven. Vi har varit på kurs och då fick vi börja med det. Gick väl inte jätte...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama