Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Jag behöver lite tips hur jag ska göra med min C-ponny. Jag har så svårt att få honom att gå i arbetsgalopp. När jag försöker korta...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: Whirlie
·
B
Ridning Ska på kurs i slutet av Juni och planerar att ta med min knappt påbörjade unghäst så hon får gå ett pass *redan nervös :eek: * Vad...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Borboleta
·
M
Träning Ska iväg med min pålle om någon timme och undrar vilken sida man ska lasta på? Det bästa är väl vänstersidan ? Och bakluckan på...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: flurrizen
·
S
Träning Jag har två shettisston som är tre och fem år gamla. Femåringen är en sådan där genomgo och okomplicerad häst som alltid är snäll...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 371
Senast: 610
·
Ridning 2 år efter olyckan är jag Äntligen, äntligen tillbaka uppe på hästryggen! :bump: Visst har jag ridit innan men jag har bara kunnat...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 546
Senast: Sammet
·
J
Träning om man vill börja med NH- träning med sin häst, hur ska man då börja ? tips på bra övningar?
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Sammet
·
L
Träning Har ett SURT sto som inte accepterar andra hästar i hagen utan attackerar dem ibland men sparkar inte (oftast inte) eller liknande, det...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: lady_mike
·
D
  • Låst
Träning Hejsan! Vad kan man göra för övningar med ett 5-årigt Tinkersto? Hon är väldigt stel och inget utbildad. Jag började rida henne för ca...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: IngelaH
·
Träning Lite hastigt måste vi kastera våran två åring sövd, och skall åka den 29/5. Hur skall jag på bästa sett få in honom i transporten? Visa...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Hansi
·
J
Träning Jag har ett litet problem med min häst det är att när man först sitter upp och ber henne skritta så bara börjar hon trava iväg, sen ska...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Jasione
·
Y
Träning Jag rider på ridskola och då finns det vissa hästar som är väldigt sega, de kan stanna mitt på en volt och vägra gå framåt, t.ex. När...
2
Svar
25
· Visningar
2 043
Senast: Kimz0r
·
Träning Mitt sto är den feta typen. Nu har jag bantat henne massor o hon är fin i hullet, man kan känna revbenen men hon är absolut inte mager...
Svar
4
· Visningar
1 187
Träning Lite hastigt måste vi kastera våran två åring sövd, och skall åka den 29/5. Hur skall jag på bästa sett få in honom i transporten? Visa...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: LIA
·
M
Träning Om man har en hingst, säg på 2-2,5 år, hur vet man då om det "kommer bli ngt av honom" och således värd att hålla som hingst? Jag har...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: 610
·
B
Träning Borde det inte finnas en FAQ på detta forumet ? Naturligtvis inte helt lätt att göra, men någonslags schematisk översikt över vad NH...
2
Svar
24
· Visningar
1 741
Senast: IngelaH
·
Träning Hur långt har ni kommit med era två åringar? Vad gör ni med dem, hur ofta aktiverar ni dem osv osv.. Berätta gärna allt, kan va kul att...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Barnardo
·
Träning Jag kommer att ha massor av funderingar inför vårens 3-årstest, så jag startar denna tråd med några små frågor, och den får gärna...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 418
L
Träning Vad sysslar min hingst med när han står och dunkar snoppen mot magen när han är lös ihagen..han brukar göra det några gånger per dag men...
2
Svar
22
· Visningar
2 957
Senast: Vavsla
·
S
Träning *Vet inte om tråden hamnat rätt, men annars ber jag någon vis moderatos flytta den* För tillfället rids pållen på hack eller endast...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: SirWillgott
·
A
Träning Hej. Jag har några frågor. 1. min häst går jätte fint i skritten. Trampar under sig. Och i traven också men i galoppen är det...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama