Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Y
Träning Jag rider på ridskola och då finns det vissa hästar som är väldigt sega, de kan stanna mitt på en volt och vägra gå framåt, t.ex. När...
2
Svar
25
· Visningar
2 044
Senast: Kimz0r
·
Träning Mitt sto är den feta typen. Nu har jag bantat henne massor o hon är fin i hullet, man kan känna revbenen men hon är absolut inte mager...
Svar
4
· Visningar
1 187
Träning Lite hastigt måste vi kastera våran två åring sövd, och skall åka den 29/5. Hur skall jag på bästa sett få in honom i transporten? Visa...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: LIA
·
M
Träning Om man har en hingst, säg på 2-2,5 år, hur vet man då om det "kommer bli ngt av honom" och således värd att hålla som hingst? Jag har...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: 610
·
B
Träning Borde det inte finnas en FAQ på detta forumet ? Naturligtvis inte helt lätt att göra, men någonslags schematisk översikt över vad NH...
2
Svar
24
· Visningar
1 742
Senast: IngelaH
·
Träning Hur långt har ni kommit med era två åringar? Vad gör ni med dem, hur ofta aktiverar ni dem osv osv.. Berätta gärna allt, kan va kul att...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Barnardo
·
Träning Jag kommer att ha massor av funderingar inför vårens 3-årstest, så jag startar denna tråd med några små frågor, och den får gärna...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 421
L
Träning Vad sysslar min hingst med när han står och dunkar snoppen mot magen när han är lös ihagen..han brukar göra det några gånger per dag men...
2
Svar
22
· Visningar
2 957
Senast: Vavsla
·
S
Träning *Vet inte om tråden hamnat rätt, men annars ber jag någon vis moderatos flytta den* För tillfället rids pållen på hack eller endast...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: SirWillgott
·
A
Träning Hej. Jag har några frågor. 1. min häst går jätte fint i skritten. Trampar under sig. Och i traven också men i galoppen är det...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Heulwen
·
Träning Min arabvalack, 5 år, och min nordis, 11 har gått tillsammans länge och är bästaste vänner. Nu helt plötsligt har han börjat...
Svar
17
· Visningar
2 173
A
Träning Min lilla travhäst hade från början en helt ok galopp. Hon har inte gått på travet och fattade snabbt vinken och tyckte rent ut sagt att...
Svar
12
· Visningar
957
Senast: Alpin87
·
T
Träning Hej, vore väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig besvara två frågor som jag har :rofl: För det första: Jag har tänkt på att köpa...
Svar
18
· Visningar
2 012
E
Träning Var på tävling i helgen, och såg en "intressant uppvisning".. Var en jättefin häst, som hade lite bestämda åsikter om vart den ville och...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 902
Senast: Fina
·
E
Träning :cool: hejsan! jag funderar lite på om en newforest ponny på 14 friska år kan fortsätta och träna regelbundet samt tävla jag vill ju gå...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: Fridajgirl
·
F
Träning Vad är bäst för en ung hingst - att gå med en jämnårig hingst eller att gå med en äldre vallack? Kan man låta ett gammalt sto (som...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Russin8
·
G
Träning Min häst har varit travhäst (som så många andra) och när jag köpte honom fick stå fast med en kedja på varje sida i grimman. Har tränat...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Giraff
·
B
Träning Hej!:) Vet ej om jag har lagt tråden rätt, men men... Min pålle lyssnar knappt på skänkeln...Och då undrar jag om det finns någon...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Mahogny
·
Ridning Exakt vad är det som ingår där? Någon som vet? Får man göra det från marken? Har förr mig man får lov att göra riddarprovet från...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: Gaia
·
E
Träning Usch nu är jag så himla trött på allt tjat om denna jäkla formen! Alla hästar måste gå i form hela tiden annars är det djurplågeri, den...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 684
Senast: Lancet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar