Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning En grej jag kom att tänka på; det verkar vara lite olika hur AR-ryttare använder skänklarna. Hur använder ni dom- i vilka lägen och med...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Totola
·
H
Träning Hej! Jag har problem med att komma ner tillräckligt i sadeln i min ponnys galopp. jag lixom "studsar" upp i varje språng. Nån som har...
Svar
12
· Visningar
1 417
Senast: Anneli
·
T
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men provar här. När jag rider min fjording är han mjuk i munnen och man kan röra...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Tjalfe
·
J
Träning Jag ska på ridläger i sommar till min ridskola. Jag hade från början tänk låna en häst där, men nu börjar jag tveka. Det är nämligen så...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Evenstar
·
V
Träning Såg det här på youtube. de visar sanningen om rodeo. Hemskt!!!!:cry: Kan man inte göra något åt detta, hur långt ska det gå...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 006
E
Ridning Jag har en varmblodstravare som jag håller på att skola om. Efter diverse skador på honom och mig så känns det äntligen *peppar peppar*...
2
Svar
24
· Visningar
2 044
Senast: Immer
·
S
Träning Hejsan mitt namn är Sara och jag är 13 år, har ridit på ridskola med islandshästar i 6 år men har slutat nu i höst för jag tröttnade, nu...
Svar
10
· Visningar
3 538
Senast: Fregancya
·
S
Träning I sommras hade jag min bästa vecka i hela mitt liv, ett UNDERBART ridläger. Jag tänker inte säga vart men bortsett från detta jag nu...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
11 917
Senast: Invinciblestables
·
J
Träning I vårat stall så har vi en häst som är halkar på asfalten. Rejält. Men av alla som står i stallet så är det bara denna som har det...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: Jenny
·
N
Träning jag var nyss och provred en underbar häst. tills vi kom ut i skogen.. hon körde upp huvudet och tvärvägrade att trava..:crazy: bara...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: bubbel
·
Träning Vad är skillnaden mellan Natural Horsemanship och Horsemanship? Hur vet man vad som klassas som vilket?
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: tyra1
·
Träning Jag har en underbar 3årig fullblodstös... Som jag tänkte rida in i år. Bara för mej själv, hon ska inte säljas eller tävlas och jag har...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: vindvissla
·
  • Låst
Ridning Ska på clinic i sommar med mitt PRE sto. Rider vanligtvis mest hoppning/fälttävlan och "engelsk" dressyr. Men som PRE ägare får man ju...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: IngelaH
·
S
Träning Någon här som gör det? Jag är väldigt intesserad av det, men kan inte så mycket! Har ni några bra råd osv? har det funkat bra på era...
Svar
18
· Visningar
1 122
Senast: suddis
·
P
  • Låst
Träning :) Min kompis som är brevid mig undrar detta. Hon har en kraftig robust och fin bponny ca 115 cm. tror de är rasren shettis i henne...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: IngelaH
·
Träning Hej. Jo, det här med ledarskap har jag funderat lite på. Är det verkligen möjligt att vara den där "riktiga/ultimata" ledaren till en...
Svar
5
· Visningar
908
M
Träning http://www.youtube.com/watch?v=SDb7iImOYe4&mode=related&search=
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 140
Senast: AnnaKarinA
·
S
Träning Mina händer gör lite som dom vill när jag rider. Hoppar och far, alldeles för brett i sär osv. Några bra tips som gör att man kan hålla...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: fjordtokan
·
C
Träning Hej! Jag är en tjej som nyligen har börjat rida. Kan inte så himla mycket om hästar ännu så jag kommer säkert att fråga en massa...
Svar
2
· Visningar
1 510
Senast: Charta
·
Träning Hej, det skrivs mkt om att bygga ryggmuskler, en sak jag undrar är: är det bättre att promenera bredvid hästen än sitta på i skogen...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern