Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vet inte om tråden är på rätt ställe men jag måste bara höra om ni varit med om nedanstående någon gång. Vårt varmblod har gått...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 478
Senast: Lavinia
·
N
Träning Min ponny är helt olidlig. Jag har haft honom i snart ett år men det går inte framåt! I skritt och trav går det ganska bra:) , han är...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: Uddatyp
·
E
Träning Bra eller dåligt finns det mycket trådar om, liksom sitsen luta sig framåt eller bakåt. Min fråga är dock "hur reglerar man en häst som...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: Totola
·
N
Träning Nu har jag (vi) lasttränat vår ponny sedan valborg med att gå in i transporten, känna sig trygg och få henne att stanna kvar. Tidigare...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: NickeLilltroll
·
M
Träning Jag har hamnat i en knivig sitvation minskt sagt och känner mig bara hemskt ledsen och frustrerad. Pollan skall skickas på sommarbete på...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: TheOne
·
U
Träning snart ska min häst släppas ihop med dom andra på betet och vi ska antagligen ta av bakskorna vid ihopsläppet. är de stor skillnad om...
Svar
4
· Visningar
720
Senast: Lazio
·
U
Träning (Detta kan bli lång läsning..)Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag har haft min häst i ett år, men under olika omständigheter har jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 225
Senast: kitsby
·
T
Träning När jag rider så har jag en viss tendens till att lägga ner händerna lite för mycket och glömma av att vrida om dom! När jag rider för...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Lea
·
M
Träning Har kört med ett hamparep och en lite sladdrig grimma men nu när vi kommit en bra bit på väg känns det som om jag skulle vilja ha en...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: Zab
·
A
Träning vad gör man med en häst som bockar? någon som har tips el knep? det händer enbart när man rider ut sjäv, annars e det en väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Modest
·
Träning nu har min häst stått i 1½ vecka pga att hon varit förskyld, nu är hon frisk men ska stå i en vecka till är det tänkt för att jag har så...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: istapp
·
J
Träning vad för benskydd är bäst åt en trvare som rids ut för det mesta och tränas i paddock ca 1 gång/ veckan ?
2 3
Svar
43
· Visningar
3 014
Senast: Concordia
·
J
Träning hur mycket orkar en shetlandsponny ca 85 cm. Tänkt köpa en shettis och köra den med en rockard, var tror ni hur tung får man vara då?
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: evansaro
·
Träning Min lilla tös råkade illa ut nyligen men har nu fått klartecken av vet att hon får forsätta leva sitt liv. Däremot vet han inte om hon...
Svar
4
· Visningar
806
F
Träning Efter att i sex år ha ägt ett måndagsexemplar med flera sidor lång skadelista, så börjar jag nu fundera över vad jag ska köpa för häst i...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Myzan87
·
D
Träning Har en underbar fyraåring,har varit helt okomplicerad med inridning och jag har ridit honom själv i skogen hela tiden. Men en dag så...
Svar
14
· Visningar
1 750
Senast: _vizzla_
·
H
Träning Hej alla glada!¨ Jag har nu funderat lite, och undrar var det är för skillnad mellan ett fullblod och varmblod, till sinnet? Vilken...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
15 433
Senast: Immer
·
Träning min lilla qarter åring har sedan betess läppet varit väldig svår att få tag i. skulle vara väldigt tacksam för lite råd och tips om hur...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Bonville
·
Träning Hur gör man med ett två dagar gammalt föl som börjar vända rumpan mot och sparka :eek: så fort nånting inte passar henne? Det är ett...
2
Svar
22
· Visningar
4 560
Senast: towe
·
Träning Har fått endel samtal från fodervärden (som även ska köpa hästen) i veckan. Hon har fått en del problem som jag inte har...
2
Svar
27
· Visningar
2 700
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.