Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad är skillnaden mellan Natural Horsemanship och Horsemanship? Hur vet man vad som klassas som vilket?
Svar
9
· Visningar
1 324
Senast: tyra1
·
Träning Jag har en underbar 3årig fullblodstös... Som jag tänkte rida in i år. Bara för mej själv, hon ska inte säljas eller tävlas och jag har...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: vindvissla
·
  • Låst
Ridning Ska på clinic i sommar med mitt PRE sto. Rider vanligtvis mest hoppning/fälttävlan och "engelsk" dressyr. Men som PRE ägare får man ju...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: IngelaH
·
S
Träning Någon här som gör det? Jag är väldigt intesserad av det, men kan inte så mycket! Har ni några bra råd osv? har det funkat bra på era...
Svar
18
· Visningar
1 123
Senast: suddis
·
P
  • Låst
Träning :) Min kompis som är brevid mig undrar detta. Hon har en kraftig robust och fin bponny ca 115 cm. tror de är rasren shettis i henne...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: IngelaH
·
Träning Hej. Jo, det här med ledarskap har jag funderat lite på. Är det verkligen möjligt att vara den där "riktiga/ultimata" ledaren till en...
Svar
5
· Visningar
908
M
Träning http://www.youtube.com/watch?v=SDb7iImOYe4&mode=related&search=
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 150
Senast: AnnaKarinA
·
S
Träning Mina händer gör lite som dom vill när jag rider. Hoppar och far, alldeles för brett i sär osv. Några bra tips som gör att man kan hålla...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: fjordtokan
·
C
Träning Hej! Jag är en tjej som nyligen har börjat rida. Kan inte så himla mycket om hästar ännu så jag kommer säkert att fråga en massa...
Svar
2
· Visningar
1 513
Senast: Charta
·
Träning Hej, det skrivs mkt om att bygga ryggmuskler, en sak jag undrar är: är det bättre att promenera bredvid hästen än sitta på i skogen...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Roheryn
·
Träning JAg har fått höra att man behandlar en häst som en kvinna vill bli behandlad. Alltså med smek. Har aldrig klappat min häst ngn gång...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 118
Senast: AnnaKarinA
·
Träning har en irish cob på foder hovslagaren va ute idag å skulle verka, för de är verkligen akut har haft hästen i ca 3 veckor men han kunde...
2
Svar
29
· Visningar
2 596
Senast: lillamy73
·
Ridning Om ni skulle anordna en introduktion till eller demonstration av AR/klassisk dressyr/barockridning som är både teoretisk och praktisk...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: _Netty
·
Träning Ja, som rubriken lyder: Hur gör ni när ni ska sluta träna för en viss tränare? Bara slutar höra av er? Eller ringer ni och förklarar...
Svar
14
· Visningar
1 177
Senast: western_showman
·
P
Träning Jag och min lillasyster har en liten shettis som vi smått har börjat utbilda lite lätt (Syrran rider och jag håller lektion). Shettisen...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Annna_91
·
S
Träning Hoppas tråden kom rätt nu... Är det bra att hoppa med en ardenner lite då, då? Jag har testat hoppa med min 1 gång och han hoppar ju...
Svar
13
· Visningar
5 372
Senast: Stina_Julle
·
Träning Jag har en fjording som är otroligt snubblig, ej halt. on snubblar mer eller mindre varje gång vi är ute och rider. 2 ggr har hon...
Svar
16
· Visningar
2 524
Senast: Totola
·
N
Träning Hoppas jag lagt tråden rätt men det handlar ju om hästhantering så vi får hoppas :) Jag undrar om ni som hästägare får höra en massa...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 115
Senast: Fyrfota
·
C
Träning Hur gör ni när ni får hästen att jobba med bakdelen, tex en häst som är helt orutinerad och inte jobbat på det sättet?
Svar
9
· Visningar
1 103
Senast: meander
·
L
Träning Ska besvära er alla kunniga med lite frågor som jag gått och klurat på en bra tid. Ska ta ut en tränare så fort jag hittat en villig och...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: lotta_k87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka