Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur går man tillväga när man har en föredetta tävlingshäst på 11 år som ALDRIG gått med en annan häst och måste inom 3 veckor kunna gå...
Svar
10
· Visningar
966
Senast: Vavsla
·
Träning Idag va det tävling på en här hemma ridklubben. Det va bara hästvana perosner där,mammor som red själva eller som varit mycket i...
Svar
12
· Visningar
1 280
Senast: Vavsla
·
M
Träning Hej jag har precis fått min första ponny en shettis han är 15 år och är väldigt trevlig men det är ett problem,han går runt runt i boxen...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: hillevie
·
K
Träning Hej! Har tänkt börja longera min dam (främst på grund av att jag själv på grund av sjukdom inte kan rida). Har inte longerat så mycket...
Svar
17
· Visningar
4 716
Senast: Chloé
·
M
Träning Hej, jag är ny här på forumet. Jag skulle behöva lite tips och råd angående min shettishingst. Han är välutbildad i dressyr och har...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Hanna-panna
·
Träning Vad kan det finnas för orsaker till att en häst plötsligt inte vill åka "smalt" i transporten när den tidigare gjort det utan problem...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
8 664
Senast: Jochanda
·
C
Träning Hej! Jag skulle verkligen behöva lite tips på hur man får tillbaka motivationen i ridningen. För att börja från början så är jag en...
2
Svar
38
· Visningar
4 741
Senast: Lise
·
Träning (har ingen aning om vart denna tråd ska vara, så jag frågar här) Om en häst blir utdömd, måste man då avliva den? Eller kan man, om...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: CoNo
·
P
Träning Vad finns lagen vilken sida om att hästar måste vara 2? går det inte att ha en shettis med en get eller får? eller måste de bli häst...
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Arabizar
·
E
Ridning Ja, som rubriken lyder: Jobbar ni era hästar från marken?? Om ni gör det så: När gör ni det?? Hur ofta?? Varför?? Det jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 445
Senast: horsemanship
·
Träning Vet inte om tråden är på rätt ställe men jag måste bara höra om ni varit med om nedanstående någon gång. Vårt varmblod har gått...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 479
Senast: Lavinia
·
N
Träning Min ponny är helt olidlig. Jag har haft honom i snart ett år men det går inte framåt! I skritt och trav går det ganska bra:) , han är...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: Uddatyp
·
E
Träning Bra eller dåligt finns det mycket trådar om, liksom sitsen luta sig framåt eller bakåt. Min fråga är dock "hur reglerar man en häst som...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: Totola
·
N
Träning Nu har jag (vi) lasttränat vår ponny sedan valborg med att gå in i transporten, känna sig trygg och få henne att stanna kvar. Tidigare...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: NickeLilltroll
·
M
Träning Jag har hamnat i en knivig sitvation minskt sagt och känner mig bara hemskt ledsen och frustrerad. Pollan skall skickas på sommarbete på...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: TheOne
·
U
Träning snart ska min häst släppas ihop med dom andra på betet och vi ska antagligen ta av bakskorna vid ihopsläppet. är de stor skillnad om...
Svar
4
· Visningar
720
Senast: Lazio
·
U
Träning (Detta kan bli lång läsning..)Jag vet inte vad jag ska göra nu. Jag har haft min häst i ett år, men under olika omständigheter har jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 225
Senast: kitsby
·
T
Träning När jag rider så har jag en viss tendens till att lägga ner händerna lite för mycket och glömma av att vrida om dom! När jag rider för...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Lea
·
M
Träning Har kört med ett hamparep och en lite sladdrig grimma men nu när vi kommit en bra bit på väg känns det som om jag skulle vilja ha en...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: Zab
·
A
Träning vad gör man med en häst som bockar? någon som har tips el knep? det händer enbart när man rider ut sjäv, annars e det en väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka