Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Ser att det finns en del inlägg om diverse knepigheter ni tycker att er medryttare har för sig. Skulle som motvikt vilja starta en tråd...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: carzz
·
Träning .... vilken häst man ska välja?? Står i valet och kvalet mellan två d-ponnysar med samma pris men vet inte vilken jag egentligen "bör"...
Svar
13
· Visningar
1 185
Senast: Youmeoh
·
T
Träning Vet ej om det hamnar rätt nu.Men jag funderar på en sak.Min häst är stel som en planka när man rider henne med tredelat men när man...
2
Svar
21
· Visningar
1 817
Senast: TyrolensHaflinger
·
K
Träning Ibland då jag ska hoppa upp utanför stallet så börjar han gå bara jag närmar mig för att hoppa upp, han kan också gå undan åt sidan...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: angelaL
·
Träning nu ni kära bukefalister får ni något att bita i (flytta gärna tråden om den ligger fel) letar även hästar med liknande beteende och...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: MorvanMorr
·
E
Träning :eek: Hej! En b-ponny i stallet där jag rider har blivit biten över hela ryggen i helgen så hon kan inte ha sadel(Om hon inte kan ha...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: boccia
·
Träning Hej! Jag har ett tvåårigt arabsto som alltid har varit lite svår med maten. Hon ser lite tunn ut men är inte mager och ser fin ut i...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: hillevie
·
Träning Jag har ett fullblod 8 år, som är ganska nervöst av sig då det handlar om ljud,rörelser å då nånting rör honom. häromdagen tog det...
Svar
16
· Visningar
1 888
Senast: Falcon86
·
S
Träning hej! jag är alldeles ny här på forumet och jag undrar om ni har lite tips å råd till mig. älskar hästar och red så mkt jag bara kunde...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: sassah
·
L
Träning Är det någon som har lite bra tips för att få till sitsen och tygelfattningen? Jag rider med för lång tygel vilket resulterar i att jag...
Svar
12
· Visningar
2 532
Senast: Limpanen
·
Träning Jag är helt stum av förvåning. Denna häst ska alltså arbetas i rundcorall. Varför har de vikter på honom på en Monty Roberts kurs...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: ALindberg
·
Träning Jag måste bara lufta en fundering som jag har grunnat på ett tag. För ett tag sedan var jag medryttare på ett sto som var mycket...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 490
Senast: Vavsla
·
T
Träning Jag har skrivit ett projektarbete om problemhästar och då även tagit med en del om MR och KFH. Nu ska jag ha en muntlig redovisning om...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Sammet
·
Träning Jag har en medryttare på nordis sen ett tag tillbaka, nån dryg månad. Hon har ramlat av två gånger, och Vania har sprungit hela vägen...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 621
Senast: Julle
·
S
Träning Min häst har svårt med hö galopp o jag har svårt o veta vilken galopp han tar. Har ni tips han har inte ont har kollat. Tar lektion en...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Elanor
·
P
Träning Hejallihop.. Ja ska tävla för första gången på min medryttarpålle imorn, men han är fruktansvärt rädd för pälsglanset, alltså när...
Svar
12
· Visningar
922
Senast: Annna_91
·
D
Träning Jag vill ha tips på övningar som stärker hela hästen bakdel :D Beskriv oxo hur man gör med en vettig förklaring så att man fattar :D...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: Marina95
·
F
Träning Ja vad ska man göra när hästen min krullar ihop nacken när man travar (travare) och jätte gärna vill springa på fortare..? blir ju svårt...
2
Svar
32
· Visningar
2 155
F
  • Låst
Träning Jag har nu satt in en ennons på en häst som jag behöver medryttare till, men jag fick en chock över hur många svar jag fick och hur...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: BeastieBabe
·
S
  • Låst
Ridning finns det ngn sida med information om AR tränare osv? Vart dom befinner sig och kan hålla träningar? Jag har haft min häst hos AR...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30