Litar inte på min häst.

Sv: Litar inte på min häst.

Jag har en repgrimma som jag använder, och har gjort övningar från seven games. Kan flytta honom hur som helst både med fysisikt och psykiskt tryck. Kan linda in hela honom i en pressening, gå under och över en oxå. Rider vi ut med en annan häst och den tycker något är otäckt så är det alltid vi som går förbi det otäcka först utan problem. Problemen med att han stack kanske bara va då, det kan ju gå bättre nu när jag har tränat mer med honom. Så kanske sitter spärren hos mig att jag tror att han skulle sticka igen om jag tömkör utanför paddocken, och självklart så märker han det då....

Det verkar som du har en trygg häst när det kommer till kritan,som man säger.......och du tycks ju ha kommit på att problemet är en spänd ryttare. Detta löser du garanterat. Lycka till och skriv gärna fortsättning.:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: mars
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 400
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern