Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är inte en annan sak.
Och när du öppnar bommen bakom din "olydiga" (egentligen fel ord i sammanhanget) häst, vad händer då? Krasch - brak?
LIA
Ridhjälm, bilbälte, skyddsglasögon vid svetsning, hel mundering vid skogsarbete, knivar i stallet, kastskydd på motorsåg, snöstakar, baljor framför avfarter, dödmansgrepp på fordon osv, osv. En del grejer har även andra funktioner, men du förstår nog tanken.
LIA
Vad kan det finnas för orsaker till att en häst plötsligt inte vill åka "smalt" i transporten när den tidigare gjort det utan problem?
(Undanta vårdslös körning).
Ni som varit med om detta, var det en fungerande lösning att låta hästen stå brett efter det eller har någon varit med om att problemet kvarstår trots att hästen får stå brett?
Ungefär så, ja.
LIA
Hmm.2. Därför att om du kör ensam kan du inte öppna luckan på båda sidor utan att gå UNDER luckan och även om du går runt bilen istället så hinner hästen under den tiden kasta bakåt och demolera den då halvöppna luckan.
Jag förstår inte vari säkerheten ligger.
Kan du förklara eftersom jag inte förstår?
LIA
Då är jag väl en dum som inget begriper. Så måste det ju vara, eftersom varken du eller någon annan har kommit med någon förklaring som jag kan förstå.
Obs att det inte gäller varför "man" vill ha bom. Det gäller nödvändigheten av bakbom och vari säkerheten skulle bestå.
Men jag förstår att du blir trött på dumhuvuden som jag.
LIA
OM mitt resonemang ovan stämmer, så tillför inte bakbommen någon extra säkerhet, och därmed faller det resonemanget.den utrustning som finns på transporterna för hästens säkerhet