Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Visste inte vart denna tråd passar in men jag försöker här :d Jag skulle behöva tips och råd ang longering. Jag har en 7årig hbl...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Miss Noora
·
M
Träning Hej! :D Jag har precis börjat rida en 9 årigt sto som har en mycket speciell galopp.:confused: Jag har alltid tyckt väldigt mkt om...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: rocki
·
C
Träning Vilka övningar använder ni er av när ni lär unghästar lyssna till skänklarna?
Svar
10
· Visningar
1 105
L
Träning Satt just och funderade lite kring det här med att komma ihop sig, lära känna och kunna samspela väl... ja ryttare/kusk/ägare och...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: _vizzla_
·
S
Träning Mmmm Sofi (12 år kbl) bekymrar sig inte om vanliga bilar, det struntar hon blankt i. Större fordon typ jeepar går bra, men kommer det en...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: Pigalle
·
P
Träning Ja som det låter. Ägarna till denna häst kan inte ta tillbaka hästen och har inte plats eller vill inte. Så de skulle skicka honom på...
2
Svar
26
· Visningar
2 080
Senast: Anemonia
·
T
Träning När kan jag börja rida in mitt ardenner sto? Hon är 2 år nu så det e ju inte dax ännu, men när brukar det vara lagom att börja?
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: panthera
·
A
Träning har ett varmblod som jag rider. hon är ovanligt fin i skritten och traven. har även en bra grundgalopp men den behöver stärkas och hon...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: lakrits
·
R
Träning Hur får ni era hästar att gå i form? Inte bara stunder utan hela tiden de arbetar? Jag försöker jobba ner min häst, men då blir det i...
Svar
13
· Visningar
1 457
Senast: Zab
·
J
Träning Kan man ställa en häst på lösdrift bara sådär, om hästen har stått ute ca. 8 timmar /dygn innan? Kan man träna och småtävla som...
Svar
19
· Visningar
1 409
Senast: Carolrita
·
H
Träning Är man för stor för att rida in en shettis på ca 1 meter, om man är 1.63 lång och väger ca 49 kg? Shettisen är ca 4-5 år, men håller ju...
Svar
10
· Visningar
1 348
A
Träning hej !! Jag har en ponny på 5 år..som fortfarande vägrar gå på transport.. vet inte längre avd jag sak göra då mitt tåla mod inte längre...
2
Svar
26
· Visningar
2 382
Senast: LIA
·
C
Träning Min häst är jätte fin att rida, pigg lätt i handen osv så länge som jag har spö. DIREKT jag inte har något spö så slöar hon till och...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: Madick
·
J
Träning Hej. nån som vill hjälpa lite kanske? har en häst som är jättefin att rida :love: bara det att ibland får han sina ryck å bockar som en...
2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: juvel
·
F
Träning jag har ett 8 årigt halvblod som innan gått på med en ponny. Han har ääven gått med ca 5 hästar i en sommar hage men han sprang så...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: midnight Rags
·
S
Träning Har min kilel blivit när jag sk ata på honom sadel och så el selen,tar jag för lång tid på mig blir han väldigt rastlös vilket jag kan...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: skjootan
·
Ridning Till ponny- finns det att fa tag pa? Skulle vara kul att fa tag pa en liten "tjufaktningssadel" till varan Timon som ar en klotrund b...
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: laila fra norge
·
S
Träning Hej! någon som har några tips till mig att få "min" travare lite musklad på rumpan,,, han har "inga" muskler alls, ägaren säger bara att...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Equiform
·
Träning Älskar kallblods hästar och har även ägt en NSV travare dock ingen inkörd sådan eller startad. Hon va världens underbaraste dock envis...
Svar
13
· Visningar
2 437
Senast: Moori
·
C
Träning Jaha. nu hände det. Hästen jag rider på ridskolan gjorde slut med mig på ett ganska abrupt sätt igår :rofl: Skulle gå ett par varv...
2
Svar
27
· Visningar
2 381
Senast: Terja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp