Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag är helt stum av förvåning. Denna häst ska alltså arbetas i rundcorall. Varför har de vikter på honom på en Monty Roberts kurs...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: ALindberg
·
Träning Jag måste bara lufta en fundering som jag har grunnat på ett tag. För ett tag sedan var jag medryttare på ett sto som var mycket...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 490
Senast: Vavsla
·
T
Träning Jag har skrivit ett projektarbete om problemhästar och då även tagit med en del om MR och KFH. Nu ska jag ha en muntlig redovisning om...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Sammet
·
Träning Jag har en medryttare på nordis sen ett tag tillbaka, nån dryg månad. Hon har ramlat av två gånger, och Vania har sprungit hela vägen...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 633
Senast: Julle
·
S
Träning Min häst har svårt med hö galopp o jag har svårt o veta vilken galopp han tar. Har ni tips han har inte ont har kollat. Tar lektion en...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Elanor
·
P
Träning Hejallihop.. Ja ska tävla för första gången på min medryttarpålle imorn, men han är fruktansvärt rädd för pälsglanset, alltså när...
Svar
12
· Visningar
922
Senast: Annna_91
·
D
Träning Jag vill ha tips på övningar som stärker hela hästen bakdel :D Beskriv oxo hur man gör med en vettig förklaring så att man fattar :D...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: Marina95
·
F
Träning Ja vad ska man göra när hästen min krullar ihop nacken när man travar (travare) och jätte gärna vill springa på fortare..? blir ju svårt...
2
Svar
32
· Visningar
2 155
F
  • Låst
Träning Jag har nu satt in en ennons på en häst som jag behöver medryttare till, men jag fick en chock över hur många svar jag fick och hur...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: BeastieBabe
·
S
  • Låst
Ridning finns det ngn sida med information om AR tränare osv? Vart dom befinner sig och kan hålla träningar? Jag har haft min häst hos AR...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: IngelaH
·
Träning Rider ett 19 årigt vbl som söker sig ner och går väldigt bra när man tränar i paddocken, men direkt man ska ut i skog oså o rida så e...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: Gaia
·
S
Träning :confused: Jag kanske ska skaffa en d-ponny och då undrar jag hur stor hagen ska vara?Det finns ju inget exakt men på ett ungefär.Jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 671
Senast: Yrja
·
Ridning Det frågade min sambo mig idag när jag kikade på filmerna från den nya filmtråden. Först tänkte jag att det är ju jätteenkelt att...
2
Svar
34
· Visningar
2 903
Senast: angelaL
·
A
Träning Jag har en 4åring som jag har börjat rida ut i små svängar själv utan följe häst ,jag rider så långt bort att han blir lite orolig...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: angelhorse
·
M
Träning Ja,som rubriken, vad innebär det att vara medryttare?:confused: Vad står man som medryttare för? Skulle bli så himmla glad för svar ...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Yrja
·
F
Träning Idag när jag åkte in till stan så såg jag en tjej som skulle hämta sin häst i hagen. Det var fyra hästar i hagen och alla "flydde" när...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Kharachi
·
J
  • Låst
Träning Jag har inte riktigt koll på alla maxgränser för längder och vikt på ponny. Jag själv är 1,67 och väger 53kg och jag har slutat växa...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Vad är det absolut första ni lär er helt orörda unghäst när ni tänker utbilda den barock/akademiskt? Och näst första? Min tvååring...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Stallkatten
·
A
Träning Jag har bestämt mig för att det blir en nordis jag ska köpa, nu är frågan (eftersom jag bara har erfarenheter av bruksvarianten) vad det...
2
Svar
27
· Visningar
8 225
Senast: Nelya
·
A
Träning Jag är nu här i forumet och behöver lite kloka råd, tips och övriga kommentarer. Jag har en gammal valack, 21 år, fbl/travare. Jag...
Svar
6
· Visningar
4 620
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III