Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det stod på Ridsports hemsida nu att köparen till en ponny som börjat visa istadighet på hoppbanan, inte fick rätt i rätten när det...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Vavsla
·
E
Träning :crazy: Jag måste ha hjälp ! Min häst är välldigt het och i bland när vi galoperar ja och min kompis så tar han bettet och då kan jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 262
Senast: esmeralda_
·
Träning Det kommer ljud ifrån min häst när han har blivit uppvärmd. När han är lösgjord och pigg och jobbar bra (bara i traven) så kan jag höra...
2
Svar
25
· Visningar
1 998
Senast: Empan
·
Träning Både jag och foderhästen tycker mycket om turerna i skogen i skritt, mellan träningspassen. Ännu mysigare är det barbacka, men hästen...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Septicemia
·
J
Träning Som en del här säkert redan vet så är min fjording lite överviktig. När han kom hit för ca 1 månad sedan så släpptes han på bete och...
Svar
5
· Visningar
1 628
Senast: pima
·
S
Träning Vet inte riktigt om jag satt denna Tråd rätt :smirk: . Vad tycker ni därute är lämpligast, jag är lite villrådig just nu. Jag letar...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: ponnymother
·
K
Träning Hej Behöver tips på uppmjukande övningar till min nyinköpta häst. Han är så otroligt stel när jag rider i vänster varv. Vill inte...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Messy
·
Träning Den ponnyn jag rider tappar bakdelen i höger gallopp när hon börjar bli trött... Ska rida lite mer nu i skog och mark nu när det inte är...
2
Svar
27
· Visningar
1 776
Senast: dotzie
·
S
Träning Hej! Hoppas den här tråden kom rätt nu..... Jag har haft min häst lite över ett år. Och har ridit i skogen och lite dressyr på...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Stina_Julle
·
Träning vet inte om den här tråden ska ligga här men iaf :D idag när jag och min kompis va ute och red så stannar plötsligt min häst och...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: Criks Pacific
·
Ridning Jag har på senare tid blivit mer och mer intresserad av AR. Efter nästan tio års uppehåll från hästar och ridning har jag fått andra...
Svar
8
· Visningar
1 156
Senast: NiNi
·
Träning Nu på söndag ska jag o lilla Ior iväg på "Polishästträning", var ju där första gången i nov o nu har det äntligen kommit igång igen...
2
Svar
26
· Visningar
1 878
Träning Rider ni lätt i traven, eller är det lätt sits som gäller? Vore dessutom tacksam om någon kunde ge mig avstånd för en bomserie för...
Svar
2
· Visningar
1 073
Ridning Vad använder ni för kindkedja? Själv har jag "akademisk kedja". Tycker att den fungerar jättebra, den ligger stilla på sin plats även...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 201
Senast: bigganl
·
M
Träning Vi har två hästar som vi vill ut och åka transport med då och då. Med ridtravaren är det inga problem. Han går på och av helt ok, står...
Svar
2
· Visningar
653
P
Träning Hej alla bukemedlemmar! Jag tror att min hästs bett är för stort för henne och skulle vilja ha lite tips av er. Anledningen att jag...
Svar
2
· Visningar
1 432
Senast: pinky
·
R
Träning Har ni bara ett vanligt transportgrimskaft, och isåfall var sitter det? I våran transport (modell äldre) finns bara ringar på...
Svar
10
· Visningar
2 089
Senast: axel
·
V
Träning Hej! Har en varmblodsvalack på 20 år. Behöver tips om hur jag ska bygga upp hans ryggmuskler mer, han har lite svankig och lång rygg...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Candlegirl
·
H
Träning Hej ! Jag heter Lisa och är 164 cm lång och väger runt 58 kg, Kan jag rida ponny;s eller är jag för stor?:confused: Om jag kan rida...
2
Svar
33
· Visningar
2 932
Senast: Candlegirl
·
S
Träning Är det verkligen dåligt för hästen om man rider den barbacka? Hur mycket/ofta kan man rida barbacka? Vissa säger ju att det är dåligt...
Svar
12
· Visningar
4 362
Senast: Zab
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama