Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Är man för stor för att rida in en shettis på ca 1 meter, om man är 1.63 lång och väger ca 49 kg? Shettisen är ca 4-5 år, men håller ju...
Svar
10
· Visningar
1 349
A
Träning hej !! Jag har en ponny på 5 år..som fortfarande vägrar gå på transport.. vet inte längre avd jag sak göra då mitt tåla mod inte längre...
2
Svar
26
· Visningar
2 382
Senast: LIA
·
C
Träning Min häst är jätte fin att rida, pigg lätt i handen osv så länge som jag har spö. DIREKT jag inte har något spö så slöar hon till och...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: Madick
·
J
Träning Hej. nån som vill hjälpa lite kanske? har en häst som är jättefin att rida :love: bara det att ibland får han sina ryck å bockar som en...
2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: juvel
·
F
Träning jag har ett 8 årigt halvblod som innan gått på med en ponny. Han har ääven gått med ca 5 hästar i en sommar hage men han sprang så...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: midnight Rags
·
S
Träning Har min kilel blivit när jag sk ata på honom sadel och så el selen,tar jag för lång tid på mig blir han väldigt rastlös vilket jag kan...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: skjootan
·
Ridning Till ponny- finns det att fa tag pa? Skulle vara kul att fa tag pa en liten "tjufaktningssadel" till varan Timon som ar en klotrund b...
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: laila fra norge
·
S
Träning Hej! någon som har några tips till mig att få "min" travare lite musklad på rumpan,,, han har "inga" muskler alls, ägaren säger bara att...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Equiform
·
Träning Älskar kallblods hästar och har även ägt en NSV travare dock ingen inkörd sådan eller startad. Hon va världens underbaraste dock envis...
Svar
13
· Visningar
2 442
Senast: Moori
·
C
Träning Jaha. nu hände det. Hästen jag rider på ridskolan gjorde slut med mig på ett ganska abrupt sätt igår :rofl: Skulle gå ett par varv...
2
Svar
27
· Visningar
2 384
Senast: Terja
·
C
Träning Hej, Jag köpte en häst i Januari. Han är jobbig att hantera från marken. Att rida är han jätte bra, lyssnar på mina hjälper och...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: Zab
·
Träning Ta det inte så bokstavligt, men min fråga är; vad har ni för erfarenheter av att omskola lite äldre hästar? I åldern 14-22 såpass att de...
2
Svar
37
· Visningar
3 337
Senast: lakrits
·
Träning Jag har alltid haft lite problem med spänningar i knäna vilket också gör att jag inte "trampar ner" hälen eller sviktar på rätt sätt i...
Svar
15
· Visningar
1 183
Senast: angel76
·
Träning Är det bara jag som verkligen avgudar ardennrar?? Tänkt att om det finns ngn som vill berätta ngt om esina erfarenheter om ardennrar...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: girly
·
M
Ridning Min ridkapson har gått sönder :devil: Eftersom den var urgammal vet jag inte var den kommer ifrån... Var kan jag hitta en ny? Några...
2
Svar
29
· Visningar
5 732
Senast: Totola
·
L
Träning Jag tar gärna emot tonvis med förslag från folk som har någon aning om vad jag ska göra med min häst när hon beter sig på det här viset...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Lindale
·
M
Träning En svammeltråd, som jag hoppas ska fylla en peppfunktion för de hästägare sliter sitt hår över svårlastade hästar: Alla ni som läst...
Svar
12
· Visningar
924
Senast: Norrsken81
·
P
Träning Min sambo har ett 13-årigt sto som alltid har haft sadeltvång. Den var så när han köpte den vid 3-årsåldern. Det har visserligen blivit...
Svar
9
· Visningar
1 540
Senast: waldorff
·
Träning Och nu har det hänt. Jag har en vbl valack med humör.En häst jag inte tänker ge upp oavsett vad.Har haft honom i lite mer än ett år och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 752
Senast: Vavsla
·
S
Träning Jag var och provred en 12 årig tjej igår en nordis som tidigare gått på trav, jag fastnade för denna fröken på en gång och kommer nu...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Sofi och Milla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka