V
Vikkan
Sv: Lära gamla hästar sitta?
Tack för supertipset!
ska träna lite med honom idag
MVH Vickan
Tack för supertipset!
MVH Vickan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en häst på 20 år. skulle vara kul att lära honom spela fotboll Hur lär man hästen spela fotboll, va finns det för tricks? Har visat honom bollen, men han har bara nosat lite på den
MVH Vickan
Ja, vissa kan ha svårt för det. Största problemet upplever jag finns hos hästar som är felridna. Körhästar brukar ha lätt för sig att söka sig rätt...utom f.d. travare då, där är det lite mer pyssel...
Tack för supertipset!
MVH Vickan
Jag har ett 24 årigt travarsto som jag tidigare bara "lufsade i skogen" med. För ca 1,5 år sedan började jag regelbundet att träna AR med henne, och från att ha haft stora fysiska problem med öm rygg och överrörlighet blir hon bara mer och mer balanserad, starkare, bättre kordination, mindre låst och öm i kroppen och sätter muskler. Har nu också provat på att rida lite (western)trail med henne för att få lite variation, vilket hon tycker är jättekul!
Jag körde in min 22-åriga märr.... hon hade aldrig blivit körd innan.
Det låter ju kanon! kul att höra folk som lyckas.
Just i det fallet (med en äldre lite ofräsch häst) kan jag tänka mig att det har mycket med hästens psyke att göra? De flesta hästar blir ju väldigt oarbetsvilliga om man kräver något trots att de är stela och eventuellt lite ömma. Eller att man får ta det sjukt långsamt så hästen inte märker att den jobbar
Känner du att din häst är ovanligt arbetsvillig eller har hög smärttröskel, eller var det kanske den väldigt långsamma varianten?
När det gäller min dam igen (har ju bara henne att referera ifrån) så passade westernridningen henne som handen i handsken.
Hon är en fd. travare och här får hon en chans att hitta sin egen form, balans osv i en friare form vilket jag tror passar många travare tex. I stället för den högre bärande dressyrformen.