S
smurfis
Sv: Vägrar gå på transport
Mycket intressant läsning! Ser fram emot fler goda råd.
Har en pålle som ibland VÄGRAR gå in i släpet. Andra gånger är det inga problem. Det beror alltså inte på rädsla eller obehagliga upplevelser utan bara på hennes fjordingblod. Vi har ett mycket gott förhållande med tydlig rangordning. Hon och jag är bästisar efter alla år och hon skulle gå genom eld för mig. Dock inte gå in i transporten ibland. Det trista är att det blir problem att beräkna tid när vi skall iväg på träningar alt tävlingar. 2 minuter eller 5 timmar i lastningstid är lite skillnad! Min fantasi tryter nu på både mig och alla snälla vänne som kommer med goda råd och tips.
Vi har provat:
- repgrimma
- olika typer av släp
- mat
- godis
- linor bakom
- piasavakvast på häcken
- backa in
- ställa släpet på olika ställen
- gå i cirklar utanför släpet
- påse på huvudet
- vänta ut henne
- knuffa
- dra
mm mm mm mm mm mm mm mm
Fortsätter med spännig att läsa tråden.
Mycket intressant läsning! Ser fram emot fler goda råd.
Har en pålle som ibland VÄGRAR gå in i släpet. Andra gånger är det inga problem. Det beror alltså inte på rädsla eller obehagliga upplevelser utan bara på hennes fjordingblod. Vi har ett mycket gott förhållande med tydlig rangordning. Hon och jag är bästisar efter alla år och hon skulle gå genom eld för mig. Dock inte gå in i transporten ibland. Det trista är att det blir problem att beräkna tid när vi skall iväg på träningar alt tävlingar. 2 minuter eller 5 timmar i lastningstid är lite skillnad! Min fantasi tryter nu på både mig och alla snälla vänne som kommer med goda råd och tips.
Vi har provat:
- repgrimma
- olika typer av släp
- mat
- godis
- linor bakom
- piasavakvast på häcken
- backa in
- ställa släpet på olika ställen
- gå i cirklar utanför släpet
- påse på huvudet
- vänta ut henne