Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har på senare tid blivit mer och mer intresserad av AR. Efter nästan tio års uppehåll från hästar och ridning har jag fått andra...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: NiNi
·
Träning Nu på söndag ska jag o lilla Ior iväg på "Polishästträning", var ju där första gången i nov o nu har det äntligen kommit igång igen...
2
Svar
26
· Visningar
1 878
Träning Rider ni lätt i traven, eller är det lätt sits som gäller? Vore dessutom tacksam om någon kunde ge mig avstånd för en bomserie för...
Svar
2
· Visningar
1 074
Ridning Vad använder ni för kindkedja? Själv har jag "akademisk kedja". Tycker att den fungerar jättebra, den ligger stilla på sin plats även...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 213
Senast: bigganl
·
M
Träning Vi har två hästar som vi vill ut och åka transport med då och då. Med ridtravaren är det inga problem. Han går på och av helt ok, står...
Svar
2
· Visningar
653
P
Träning Hej alla bukemedlemmar! Jag tror att min hästs bett är för stort för henne och skulle vilja ha lite tips av er. Anledningen att jag...
Svar
2
· Visningar
1 441
Senast: pinky
·
R
Träning Har ni bara ett vanligt transportgrimskaft, och isåfall var sitter det? I våran transport (modell äldre) finns bara ringar på...
Svar
10
· Visningar
2 102
Senast: axel
·
V
Träning Hej! Har en varmblodsvalack på 20 år. Behöver tips om hur jag ska bygga upp hans ryggmuskler mer, han har lite svankig och lång rygg...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Candlegirl
·
H
Träning Hej ! Jag heter Lisa och är 164 cm lång och väger runt 58 kg, Kan jag rida ponny;s eller är jag för stor?:confused: Om jag kan rida...
2
Svar
33
· Visningar
2 932
Senast: Candlegirl
·
S
Träning Är det verkligen dåligt för hästen om man rider den barbacka? Hur mycket/ofta kan man rida barbacka? Vissa säger ju att det är dåligt...
Svar
12
· Visningar
4 368
Senast: Zab
·
M
Träning Vet ej om den här tråden ligger rätt. Jag har fått problem med "Ligisten", nu så här på våren, då allt grönt smaskigt gräs börjar komma...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: girly
·
S
Träning Jag har ridit in ett fyra årigt vbl-sto. Hon är väldigt nervös och ibland lite knäpp. Hon har fått för sig att stegra så fort man...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Splittan
·
C
Träning :love: Är så lycklig , vi har inte behövt åka transport på 2 år så jag tänkte nu får jag nog lastträna honom lite så det blir en...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Crona
·
U
Träning Min 6 åring har stora problem med och svänga vänster. Han böjer huvudet väldigt mycket och sen skjuter han ut bogen, så svängen blir...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Ezze88
·
C
Träning Känner någon till någon turridningsfirma med flerdagarsturer som inte inriktar sig på kompisgäng och dylikt? Med det menar jag att jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 907
Senast: Trollduva
·
H
Träning Vet ni någon häst som är svårfångad i hagen eller har varit? Jag vet en, min medryttarhäst Ramadja. Hon sparkade min mamma idag i...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 624
Senast: Ella_99
·
M
Träning Hej Bukisar! Jag behöver stöd i en diskussion... Min kompis har en ettårig halvblodshingst som är jättego och fin på alla sätt och...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Vita_N_6520
·
I
Träning Jag hade varit och kollat på en häst, och bestämt mej för att köpa henne. Igår när vi skulle hämta henne, så höll vi på och lastade i...
2
Svar
24
· Visningar
2 267
Senast: skuggi
·
F
Träning Ja är det ngn av er som klarar av dett och hur gör ni i sådana fall?
2
Svar
26
· Visningar
3 506
Senast: Masec 97
·
Träning finns det någon som har erfarenhet av detta? Har 2 hästar, den ene 31 år gammal vill inte vara ute om nätterna. Vågar jag prova att ha...
Svar
19
· Visningar
2 692
Senast: FUNNY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka