Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hej, ja är 14 & ridit i 6 år, på en väldigt bra ridskola där det var omkring 4-7 elever i en grupp, alltså fick man bra hjälp om det var...
2
Svar
21
· Visningar
1 958
Senast: Miyuki
·
E
Träning jag har ett dilemma..och bettdjungeln gör mig knäpp.. har en 3 åring som fungerar jättebra med tredelat bett med fasta ringar. MEN när...
Svar
15
· Visningar
1 170
Senast: Zab
·
Träning ska provrida en häst imorron som jag ev. ska ha på foder...ägaren säger att hästen testar nya ryttare och försöker ta övertaget, testar...
Svar
11
· Visningar
2 096
Senast: Korven
·
S
Träning Min häst har alltid varit jättebra att rida ut med ensam. Hon går fram överallt och tycker det är jätteskoj och allt är frid och fröjd...
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: Skuggabaldur
·
Träning Hej Nu har starttiderna för 3-års testen i sundsvall kommit:) http://hem.passagen.se/mnhf/starttime20071.1.pdf
Svar
1
· Visningar
710
Senast: FT_ryttare
·
Träning Jag står i ett kollektivstall där det även står en häst på 5 år, han var det iaf i höstas (kanske räknas han som ett år äldre nu efter...
2
Svar
34
· Visningar
3 836
Senast: Vavsla
·
Träning Jag undrar, som en spin off på tabu-tråden, vad är en väluppfostrad häst för dig? Och hur hanterar du hästar som av någon anledning inte...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
8 657
Senast: Vavsla
·
E
Träning Ja, hur länge låter ni era hästar vila efter vaccination?? Min pålla vaccinerades i förrgår och jag har hört allt ifrån tre dagar till...
Svar
15
· Visningar
15 848
Senast: Chloé
·
W
Träning Jag hörde av en kompis att det inte är bra för hästarna att gå i nerförsbackar, att dom får ont i frambenen. Vad vet ni om detta...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: ImFabulous
·
N
Träning hej skulle vilja veta om någon har ett tips på hur man gör när ponnyn ofta drar ner hhuvudet under ridningen.Det tar mycket kraft på den...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Gwaeron
·
Träning man löshoppar hästar i vänster varv hela tiden. finns det nån förklaring varför man gör det?
Svar
14
· Visningar
1 915
Senast: moonlightgarden
·
B
Träning Lär man en häst något genom att sparka den hårt i magen när den inte vill stå still? Lär man en häst något genom att sparka den i...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 200
Senast: Hanna-panna
·
M
Träning Jag undrar vart man kan köpa foderstatsprogram till datorn?? Pris??För att lätt kunna räkna ut en foderstat. Givetvis efter att ha...
Svar
6
· Visningar
2 141
Senast: lizan
·
T
Träning hejsan! jag rider en liten ponny ett par gånger i veckan. hon är jättesnäll och mysig att rida. hon är ganska mittimellanpigg, ibland...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Criks Pacific
·
U
Träning finns nog många sånna här frågor..men iallafall.. de finns en ganska så brant och lång backe hos mej som ja brukar klättra i..de går...
2
Svar
27
· Visningar
3 165
Senast: Totola
·
S
Träning Någon som har bra information om den? Är de garanti på den? Jag vet att CS använder en sådan är du fortfarande nöjd?
Svar
16
· Visningar
940
Senast: skjootan
·
P
Träning Hejsan alla! Jag bara undrar vad ni anser om att hästar får äta gräs (eller annat) med träns på? Självklart då ett träns med bett...
Svar
14
· Visningar
3 023
Senast: lillapollenbollen
·
M
Träning Det är såhär att jag och en kompis ska hyra två ponnyer till sommaren, vi ska ha dom i 1 månad . Vi ska främst ha dom till att rida ut...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Fannih
·
Träning Jag har en 7-årin, som är snäll och välhanterad. Alltid varit snäll mot andra hästar. Även fast han är ranghög så har han aldrig varit...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: AnnaKarinA
·
A
Träning Tycker ni att jag bör betala ngt för att rida 2 ggr i veckan på en 22-årig arabkorsning 156 cm? Jag ska mocka och lägga in hö i boxen...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 726
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet