Vad skulle du göra?

Sv: Vad skulle du göra?

Hua! vilka dåliga erfarenheter du verkar ha. Har genom åren låtit mina hästar åka med häst bilar och ingen har farit illa.

Sista gången jag skickade så var det problem med lastningen och chauffören var mycket tålmodig och efter mycket krånglade så föreslog han att vi skulle sela på hästen och tömköra honom upp på bilen och se då gick det utmärkt (detta var en kör häst!).
Det var inte tal om att slå eller på annat sätt bruka våld för som chauffören sa "han kanske behöver åka fler gånger".

Till IrishCobTinker grattis, tur du inte lyssnade på de som avrådde dig från att köpa hästen.

JAg är vekligen glad att jag köpte henne, tror hon kan bli riktigt bra med lite jobb bakom!

Ett tips när du ska lastträna:

ställ en häst utanför framdörren så hästarna ser varandra. Min kompis enormt svårlastade häst gick enkelt att få in med den tekniken!

Anlita inte ett transportföretag! Dom slår ofta in hästen och då har du en häst som är ännu värre att lasta än förut. Ta reda på en människa som är duktig på att lastträna hästar! Det gjorde jag. Min häst gick in själv i transporten efter en timme med egen vilja. Sedan dess har det inte varit några problem.

Nej men sluta!
Så är det naturligtvis inte :eek:
Det är vanligtvis mycket duktiga hästmänniskor som lastar och kör, särskilt om man väljer något av de större och välkända företagen.

Dumt att sprida såna där rykten tycker jag :mad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka