Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej, vet inte vart jag skulle sätta denna men provar här.. Har hört några som släppt sina hästar på bete förra veckan, är det tidigt...
2
Svar
35
· Visningar
2 750
Senast: BitterAss
·
F
Ridning Har just börjat intressera mig för Akademisk Ridkonst och funderar på att både skola om mig själv och hästen. Har en kanske väldigt...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: svea
·
F
Träning Hallå! Jag har en D-ponny, 7 år, som jag vill tävla med. Problemet är ( det kanske inte ens är ett problem) att han ska se på allt som...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Vavsla
·
F
Träning När jag borstar min häst så stampar hon med hoven i backen, och det är alltid samma ben hon stampar med. Kan det bero på att hon tycker...
Svar
8
· Visningar
6 641
Senast: Vita_N_6520
·
K
Träning Min medryttarhäst har börjat bli vädligt dum att rida ut på. Idag när var vi påväg bortåt på en grusväg i frisk trav så saktar hon av...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: IngelaH
·
I
Träning I Höst kommer jag få barn, och vet att min tid inte kommer räcka till åt hästen också. Så nu måste jag hitta en fodervärd till honom...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: ImFabulous
·
F
Träning Detta är nog fel forum men vet ej vart jag ska skicka den:p Men vad är/menas med överlinje och de där? :o
Svar
12
· Visningar
2 781
Senast: Jojjo811
·
B
Träning Jag rider en nyinriden ponnytjej som är väldigt het av sig och nervös, just nu jobbar gruppen med galopparbeten, vi övar enför dressyr...
Svar
10
· Visningar
1 790
Senast: Badis
·
W
Träning vad tycker ni om att "jaga" hästar i hagen? alltså orkar inte förklara hur man gör & vad det går ut på. men ni som har erfarenhet av det...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 522
Senast: lady_mike
·
Träning Nå, tillbaka till ämnet gramanernas vara och icke vara. Min kompis A köpte för tre år sedan en travaren L (idag 9år) som inte gått...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: Splittan
·
M
Träning Hej, ja är 14 & ridit i 6 år, på en väldigt bra ridskola där det var omkring 4-7 elever i en grupp, alltså fick man bra hjälp om det var...
2
Svar
21
· Visningar
1 958
Senast: Miyuki
·
E
Träning jag har ett dilemma..och bettdjungeln gör mig knäpp.. har en 3 åring som fungerar jättebra med tredelat bett med fasta ringar. MEN när...
Svar
15
· Visningar
1 170
Senast: Zab
·
Träning ska provrida en häst imorron som jag ev. ska ha på foder...ägaren säger att hästen testar nya ryttare och försöker ta övertaget, testar...
Svar
11
· Visningar
2 098
Senast: Korven
·
S
Träning Min häst har alltid varit jättebra att rida ut med ensam. Hon går fram överallt och tycker det är jätteskoj och allt är frid och fröjd...
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: Skuggabaldur
·
Träning Hej Nu har starttiderna för 3-års testen i sundsvall kommit:) http://hem.passagen.se/mnhf/starttime20071.1.pdf
Svar
1
· Visningar
710
Senast: FT_ryttare
·
Träning Jag står i ett kollektivstall där det även står en häst på 5 år, han var det iaf i höstas (kanske räknas han som ett år äldre nu efter...
2
Svar
34
· Visningar
3 839
·
Träning Jag undrar, som en spin off på tabu-tråden, vad är en väluppfostrad häst för dig? Och hur hanterar du hästar som av någon anledning inte...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
8 657
·
E
Träning Ja, hur länge låter ni era hästar vila efter vaccination?? Min pålla vaccinerades i förrgår och jag har hört allt ifrån tre dagar till...
Svar
15
· Visningar
16 063
Senast: Chloé
·
W
Träning Jag hörde av en kompis att det inte är bra för hästarna att gå i nerförsbackar, att dom får ont i frambenen. Vad vet ni om detta...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: ImFabulous
·
N
Träning hej skulle vilja veta om någon har ett tips på hur man gör när ponnyn ofta drar ner hhuvudet under ridningen.Det tar mycket kraft på den...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Gwaeron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka