Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Ridning att ni(du) valde att börja med ar? vad är den störst skillnaden mellan hur du rider nu och hur du red förr? jag är nyfiken på AR...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Corminta
·
P
Träning Fick höra av hon som raspar hästarnas tänder att det ser ut som hon brukar bita sig fast i bettet. Har inte så mycket erfarenhet av...
Svar
17
· Visningar
2 092
Senast: Gauti
·
P
Träning Hej! Någon som har filmer på när ni övar tricktraining? Vore ur kul att se! Sen, är det någon som har några tips hur man lär in...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 104
Senast: Tebazz
·
W
Träning ska förhoppningvis få hem en häst på 8år över sommaren, han är verkligen jätte snäll och lätthanterad men har inte ridits på fyra år...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: Zini
·
I
  • Låst
Träning Hur mycket kan man egentligen kräva att en medryttare kan ? Var en tjej ute i måndags som provred min fd. travare och det gick...
2
Svar
31
· Visningar
5 294
Senast: Poppis
·
M
Träning Jag håller just nu på att lära min häst bakdelsvändningar, problemet är bara att hann inte kan hålla sig på marken. Så for jag börjar...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: dolphinsmile
·
Träning Det är såhär att jag har en valack på 16 år som jag haft i 5 år. Han kan grunderna i dressyr och är mkt hoppad innan. Nu sitter jag här...
2
Svar
34
· Visningar
2 658
Senast: Rebecka83
·
Träning Hm.. har gått och funderat på en sak...Säg bara rent teoretiskt att hästen är rädd (inte panikslagen men visar att den tycker det är...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Amk
·
F
Träning Min sluga fux som alltid har traskat ombord på allt av sig själv har kommit på att lika gärna som att gå på kan man låta bli. Olidligt...
Svar
9
· Visningar
863
Senast: Ella_99
·
Träning Jag har ett sto ,15 år som för ca 5 år sen fick diagnosen -Erhlicia. vi har kommit igång nu (hn har haft 2 föl på den här tiden) o...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: FT_ryttare
·
S
Träning Hejsan!!! Jag skulle vilja ha hjälp med att få muskler runt manken. Har ni här på buke kanske några bra tips på hur man bygger muskler...
Svar
12
· Visningar
2 725
Senast: monsterblom
·
Träning Jag är mentalt förstörd just nu, paniken börjar släppa. Men hur fasen ska jag göra nu? :crazy: :( Satt och red min 3,5 åring i...
Svar
19
· Visningar
1 749
Senast: monsterblom
·
Träning Har flera gånger sett personer spänna sadelgjorden så man tror hästen kommer gå av på mitten. Verkar vara enligt:"Dra så mycket det...
2
Svar
32
· Visningar
3 340
Senast: Hanna-panna
·
C
Träning Har ni några tips på hur ni sätter upp eran saltsten i hagen om det inte finns tillgång till vindskydd? tacksam för svar
Svar
17
· Visningar
4 681
Senast: CarolineNSV
·
A
Träning Som sagt. ^^ Hur tränar ni för att stärka hästens galopp? Mycket övergångar?
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Carolina
·
P
Träning Har en hingst som är 2 år. När jag köpte honom, som nyfödd, funderarde jag på att hålla honom som hingst om det fungerar bra. Det har...
2
Svar
37
· Visningar
2 341
Senast: Vavsla
·
Träning Var ute och red en sväng idag med pållen. Vi hade sällskap ut men sen tog vi olika rundor efter en stund då jag tänkte ta en lugnare...
Svar
15
· Visningar
1 238
Senast: Fyrfota
·
Träning I helgen flyttade jag min gamla 19-åring (fullblod) till ett nytt ställe. Han har stått på samma gård i 13 år, och nu blev vi tvungna...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Nanzzoni
·
T
Träning Hej,Vi har en liten b-ponny welsh. Vi har haft honnom i 1,5 år och han har varit en klippa mot min 8 åriga dotter. Både i ridning och...
Svar
19
· Visningar
1 382
Senast: trojalotta
·
Träning Jag menar alla raketer och bomber, som folk envisas med att skjuta i närheten av hus och gårdar med livrädda djur i. För att mina hästar...
2
Svar
33
· Visningar
1 964
Senast: terrific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar