Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning man löshoppar hästar i vänster varv hela tiden. finns det nån förklaring varför man gör det?
Svar
14
· Visningar
1 926
Senast: moonlightgarden
·
B
Träning Lär man en häst något genom att sparka den hårt i magen när den inte vill stå still? Lär man en häst något genom att sparka den i...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 200
Senast: Hanna-panna
·
M
Träning Jag undrar vart man kan köpa foderstatsprogram till datorn?? Pris??För att lätt kunna räkna ut en foderstat. Givetvis efter att ha...
Svar
6
· Visningar
2 141
Senast: lizan
·
T
Träning hejsan! jag rider en liten ponny ett par gånger i veckan. hon är jättesnäll och mysig att rida. hon är ganska mittimellanpigg, ibland...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Criks Pacific
·
U
Träning finns nog många sånna här frågor..men iallafall.. de finns en ganska så brant och lång backe hos mej som ja brukar klättra i..de går...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: Totola
·
S
Träning Någon som har bra information om den? Är de garanti på den? Jag vet att CS använder en sådan är du fortfarande nöjd?
Svar
16
· Visningar
940
Senast: skjootan
·
P
Träning Hejsan alla! Jag bara undrar vad ni anser om att hästar får äta gräs (eller annat) med träns på? Självklart då ett träns med bett...
Svar
14
· Visningar
3 027
Senast: lillapollenbollen
·
M
Träning Det är såhär att jag och en kompis ska hyra två ponnyer till sommaren, vi ska ha dom i 1 månad . Vi ska främst ha dom till att rida ut...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Fannih
·
Träning Jag har en 7-årin, som är snäll och välhanterad. Alltid varit snäll mot andra hästar. Även fast han är ranghög så har han aldrig varit...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: AnnaKarinA
·
A
Träning Tycker ni att jag bör betala ngt för att rida 2 ggr i veckan på en 22-årig arabkorsning 156 cm? Jag ska mocka och lägga in hö i boxen...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 726
Senast: Peak
·
J
Ridning att ni(du) valde att börja med ar? vad är den störst skillnaden mellan hur du rider nu och hur du red förr? jag är nyfiken på AR...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: Corminta
·
P
Träning Fick höra av hon som raspar hästarnas tänder att det ser ut som hon brukar bita sig fast i bettet. Har inte så mycket erfarenhet av...
Svar
17
· Visningar
2 099
Senast: Gauti
·
P
Träning Hej! Någon som har filmer på när ni övar tricktraining? Vore ur kul att se! Sen, är det någon som har några tips hur man lär in...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 104
Senast: Tebazz
·
W
Träning ska förhoppningvis få hem en häst på 8år över sommaren, han är verkligen jätte snäll och lätthanterad men har inte ridits på fyra år...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: Zini
·
I
  • Låst
Träning Hur mycket kan man egentligen kräva att en medryttare kan ? Var en tjej ute i måndags som provred min fd. travare och det gick...
2
Svar
31
· Visningar
5 294
Senast: Poppis
·
M
Träning Jag håller just nu på att lära min häst bakdelsvändningar, problemet är bara att hann inte kan hålla sig på marken. Så for jag börjar...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: dolphinsmile
·
Träning Det är såhär att jag har en valack på 16 år som jag haft i 5 år. Han kan grunderna i dressyr och är mkt hoppad innan. Nu sitter jag här...
2
Svar
34
· Visningar
2 658
Senast: Rebecka83
·
Träning Hm.. har gått och funderat på en sak...Säg bara rent teoretiskt att hästen är rädd (inte panikslagen men visar att den tycker det är...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Amk
·
F
Träning Min sluga fux som alltid har traskat ombord på allt av sig själv har kommit på att lika gärna som att gå på kan man låta bli. Olidligt...
Svar
9
· Visningar
863
Senast: Ella_99
·
Träning Jag har ett sto ,15 år som för ca 5 år sen fick diagnosen -Erhlicia. vi har kommit igång nu (hn har haft 2 föl på den här tiden) o...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka