Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning tänkte höra med er hur ni skulle lägga upp träningen för denna häst. 5 år gammal valack. blev inriden och inkörd som 4 åring. sen...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Erikan
·
S
Träning Min medryttarhäst blir ofta spänd när man rider henne, hon hoppar till för ingenting, sätter ofta upp huvud och hals och är allmänt...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: skjina
·
A
Träning Hej alla. Nu är det så att jag har en söt d-ponny hemma på gården som jag rider ut med några gånger i veckan (rider numera ridlärarens...
2
Svar
21
· Visningar
2 550
Senast: Rikkan
·
C
Träning Alla har ju en mindre bra sida, min är höger. Jag blir helt tilltrasslad i huvudet, det blir omvänt för mig och det tar lång tid för mig...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: IngelaH
·
Träning Kan någon förklara den?
Svar
13
· Visningar
4 424
Senast: Migo
·
N
Träning Jag har en 15 årig varmblods hingst som jag har utbildat i 6 hela år. Men fortfarande kan han inte gå form i galoppen.. Vad ska man göra...
Svar
6
· Visningar
755
Senast: Nissen_89
·
V
Träning Hei. jeg har en Kaldblods x-traver på 11 år. Han stresser en god del og prøver og få ro i kroppen hans, han stresser ikke fordi han vil...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Zab
·
L
Ridning är lite sugen på att veta hur ni AR och klassiska ryttare gör när ni rider ut. hästarna ligger ju atuomatiskt på lite mer då, hur blir...
2
Svar
34
· Visningar
2 766
Senast: Kookaburra
·
Ridning Lägger frågan här eftersom jag hoppas/tror att jag kommer få bättre svar här än under "vanlig" dressyr. Frågan lyder; hur ska jag ha...
Svar
17
· Visningar
1 609
Senast: axel
·
M
Träning Hur ska man gåt till väga när man börjar lära hästen bakdelsvändningar? är det väldigt svårt? :smirk:
Svar
4
· Visningar
1 882
Senast: bigganl
·
A
Träning Jag är intresserad av folks tankar om hur pass rutinerad man bör vara för att kunna klara av en egen häst? Jag har fast jobb med bra lön...
Svar
15
· Visningar
1 452
Senast: The flame
·
Träning Har en "granne" som har en liten ponny ensam. Den har inga hästar i närheten alls. Är detta något man kan anmäla, eller är det helt lagligt?
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 042
Senast: Zab
·
M
Träning Måste bara få skriva av mig lite. Vi (hästfolket i trakten) hade fått tillåtelse av en bonde att rida i kanten av en sådd åker eftersom...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: Myzan87
·
Träning Nu så är det så att jag har problem med min häst. Jag har ägt honom i 2,5 år och första året gick allt relativt bra. Jag fick jobba...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: _Eva_
·
M
Träning Har nu införskaffat mig nya flughuvor till sommaren och även nu till våren då flugorna är många redan nu. Min nya häst (köptes i...
Svar
13
· Visningar
1 831
Senast: Evenstar
·
J
Träning Hittar ingen tråd angående detta, så jag tänkte skapa en (om någon vet att en sådan tråd finns, skicka länken!) Kommer snart att köpa...
Svar
9
· Visningar
1 197
H
  • Låst
Träning Hej! Jag är 164cm/58 kg, Kan jag rida en exmoorponny? Om Ja, kan någon berätta lite om rasen, samt vad man kan hitta sådana till...
Svar
1
· Visningar
1 683
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Är helt ny inom AR (har enbart läst lite) och undrar nu om någon av er som rider AR kan förklara hur ni får hästen att jobba med...
2
Svar
33
· Visningar
2 209
Senast: Ella_99
·
S
Träning Är det någon som har läst och användts sig av övningarna i boken "Boken om Horsemanship"? Jag har just lånat den på biblioteket och...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: skjina
·
L
Träning Jag har sett många mycket duktiga B-ponnys nu när jag har vart iväg på tävlingar. Jag tror att det kan bero på att ryttarna till dom är...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama