Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning :angel: Hejhej jag e en tjej som är 14år som har en 4 årigt sto.. Hon blev sjuk för några månader sen men nu är hon frisk, innan hon...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: CarolineB
·
R
Träning Vi har ett fullblodssto på 12 år som har stått största delen av vintern innan hon kom till oss, så nu ska hon alltså sättas igång igen...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: Fyrfota
·
D
Träning hej efter jag har fått mina två barn har jag svårt att ta mig mod att sätta mig på min stora häst. jag har haft han i hela hans liv...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Jeeves
·
M
Träning http://www.youtube.com/watch?v=wgapVNp0WG0&mode=related&search= du måste va lr bli medlem för att kunna se detta.:(
Svar
14
· Visningar
1 323
Träning Hur lär ni era hästar att backa? Hur lär ni in back-up? Hur ofta backar ni eran häst? Varför backar ni hästen? Kan man backa en häst...
Svar
9
· Visningar
926
Träning Hejsan. Alla ni som har stora hästar, var får ni tag på träns, täcken , benskydd mm. Jag har en halvblodskorsning som mäter 185 cm i...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Ribbson
·
Ridning Tyckte att det var ganska tänkvärt hur en AR-tränare beskrev "hur" hästen placerar sitt huvud i lodplan (eller strax framför) när den...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 474
Senast: Equiform
·
F
Träning Var och hoppade med min häst en dag och hon fick för sig att sparka bakut varje gång jag smackade på henne. Och det har hon aldrig...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: froggy
·
Träning Finns en häst på ridskolan som inte varit där speciellt länge. Han tycker det är lite obehagligt att bli borstad i ansiktet (även...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Martina_m
·
M
Träning Den här filmen kanske några har sett redan. Gud vad otrligt skickligt! Blir helt stum. så otroligt lydiga! :bow: :love: :love...
2
Svar
26
· Visningar
2 286
Senast: Xela
·
M
Träning Den sista veckan har det gått mycket bättre med min medryttarhäst, han har efter vissa om och men följt med från hagen och han har varit...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: skjootan
·
S
Träning Kollade på den filmen i helgen och har även läst boken. Är det NH metoder han använder sig av eller är det nåt "oseriöst" som bara är...
Svar
6
· Visningar
2 197
Senast: Annie_92
·
C
Träning Hejsan alla. Vi ska flytta till ny gård och planerar att bygga stall. Försöker hitta inspiration. Kan ni inte ta kort på era stall och...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Senast: MaLinn
·
P
Träning har haft svårt att såva en tid nu pga att jag kom på min medryttare när hon stod o slog sparkade piskade min ponny..såg detta genom...
2
Svar
26
· Visningar
2 629
Senast: frivind
·
C
Träning Nu låter jag kanske jättedum, men jag har funderat lite på de där med sommarvila, vintervila, vila vila vila... Jag känner mej som en...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 776
Senast: Fannih
·
G
Träning Hästen gårutan problem fram i skog och mark ensam, men vill inte vara ensam i ridhuset (detta gäller vid markhantering) när man rider...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Amk
·
I
Träning Har ett sto som dottern rider, en islandshäst. Vi har haft henne i drygt ett år, hon är 13 år. Har väl alltid varit svårlastad. Annars...
Svar
15
· Visningar
1 743
Senast: kurtsmatte
·
Träning Hej! Jag har en travare som jag inte får till galoppen på. Jag håller på hela tiden men hon bara fortsätter att trava. I höger så fattar...
Svar
7
· Visningar
880
Senast: Aviatrice93
·
Träning lägger det under dressyr fast det är lååååångt från finlir-dressyr :o min här är under omskolning fr galoppen... het å stark...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Messy
·
C
Träning Hej fick hem vår häst som varit på foder i tio månader. Han har tyvärr bytit plats en gång under fodertiden. När han åkte hade han en...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur