Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Jag är intresserad av folks tankar om hur pass rutinerad man bör vara för att kunna klara av en egen häst? Jag har fast jobb med bra lön...
Svar
15
· Visningar
1 453
Senast: The flame
·
Träning Har en "granne" som har en liten ponny ensam. Den har inga hästar i närheten alls. Är detta något man kan anmäla, eller är det helt lagligt?
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 044
Senast: Zab
·
M
Träning Måste bara få skriva av mig lite. Vi (hästfolket i trakten) hade fått tillåtelse av en bonde att rida i kanten av en sådd åker eftersom...
Svar
15
· Visningar
1 432
Senast: Myzan87
·
Träning Nu så är det så att jag har problem med min häst. Jag har ägt honom i 2,5 år och första året gick allt relativt bra. Jag fick jobba...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: _Eva_
·
M
Träning Har nu införskaffat mig nya flughuvor till sommaren och även nu till våren då flugorna är många redan nu. Min nya häst (köptes i...
Svar
13
· Visningar
1 835
Senast: Evenstar
·
J
Träning Hittar ingen tråd angående detta, så jag tänkte skapa en (om någon vet att en sådan tråd finns, skicka länken!) Kommer snart att köpa...
Svar
9
· Visningar
1 197
H
  • Låst
Träning Hej! Jag är 164cm/58 kg, Kan jag rida en exmoorponny? Om Ja, kan någon berätta lite om rasen, samt vad man kan hitta sådana till...
Svar
1
· Visningar
1 683
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Är helt ny inom AR (har enbart läst lite) och undrar nu om någon av er som rider AR kan förklara hur ni får hästen att jobba med...
2
Svar
33
· Visningar
2 212
Senast: Ella_99
·
S
Träning Är det någon som har läst och användts sig av övningarna i boken "Boken om Horsemanship"? Jag har just lånat den på biblioteket och...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: skjina
·
L
Träning Jag har sett många mycket duktiga B-ponnys nu när jag har vart iväg på tävlingar. Jag tror att det kan bero på att ryttarna till dom är...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: KungTulle
·
Träning Min nya medryttarhäst rids på hackamore för att han trivs bäst bettlöst. Jag är ridvan, men har bara ridit med bett förut. Ägaren säger...
Svar
12
· Visningar
1 974
Senast: Western_lover
·
Träning Hej. Hur säger man till en släkting att dennes häst inte trivs med sin ryttare? Följande har hänt... Denna häst har alltid varit pigg...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: Masse
·
U
Träning Jag började rida när jag var 13 år och har sedan hållit på ända tills nu (jag är 32) med bara ett par uppehåll på ett par år var, så jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 686
Senast: mandarin
·
S
Träning Jag jobbar på en ridskola några kvällar i veckan, och på torsdag ska min ena grupp ha fokus på sitsen på lektionen. Jag letar därför...
2
Svar
21
· Visningar
1 798
Senast: cristobal
·
C
Träning Hej! När hästen anländer är det bäst att släppa den i Boxen och låta sig bekanta sig, eller Hagen? Mer tips? Jag har en väldigt...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: CarolineNSV
·
G
Träning Nu har vi kommit till stadiet då jag har tänkt jobba mer med galoppen på den 3åriga nordsvensk jag rider in.. Hon fattar...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: guppyy
·
M
Träning Jag väger 56 kg och ponnyn är 128cm i mkh. Jag funderar på att rida den ca. 3 dagar i veckan för att rida till och skola den. Kan detta...
Svar
10
· Visningar
3 107
Senast: lisa_trollet
·
D
Träning Imorrn tänkte jag ge mig ut på en uteritt med en kompis. Tänkte ta med sadelväskorna, lunch och fika.. Hela kittet. Vill höra med er...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: Rikkan
·
E
Träning Jag vet vad som krävs för att en häst skall få diplom på 3-årstestet men det jag undrar är om det är svårt att uppnå? Ni som visat...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 025
Senast: nasbom
·
C
Träning Låter ni hästen någon gång åka utan transportskydd i släpet? Om ni gör det, vad är anledningen till det?.....Om hästen är oskodd slänger...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 130
Senast: midnight Rags
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon