Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ja, som i rubriken: varför håller hästen på att kasta med huvet upp och ner i boxen?? och ibland när jag är ute och riden när han...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Johanna_E
·
M
Träning jag har en shettis som vi åker iväg med en gång i helgen för att hon ska tränas i körning för instruktör. och i början så var hon hur...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: monsterblom
·
Träning Hur skulle ni ha reagerat om en häst på ridskolan hugger och hotar med att sparkas? Hästen i fråga är direkt farlig vid hantering...
2
Svar
33
· Visningar
3 086
Senast: _sandrooo_
·
Träning Jag menar naturligtvis- 03!!! Ja hur går det för er nu, satsar ni på fyraårs? Fram med bilder och visa!
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Emsan
·
M
Träning det är så att jag funderar på att börja rida ett nordsvenskt sto. hon är 9 år och har bara blivit skrittad o travad.hon är väldigt hård...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Milli90
·
Träning Min medryttar häst Raider som jag rider har börjat att tappa lite ryggmuskler..:( Dels beror väl dels på att det bara är jag som rider...
Svar
15
· Visningar
2 985
Senast: Raider_
·
A
Träning vet inte om denna tråden kommer rätt.. Det är såhär att jag har en lättfödd nordis och en svårfödd travare. De ska snart ut på bete...
2
Svar
23
· Visningar
3 488
Senast: Aia
·
Träning Ja, frågan är alltså; Hur gör du när du sitter emot? Jag vet inte riktigt hur jag gör, och ju mer jag har tänkt på det på slutet...
2
Svar
20
· Visningar
1 926
Senast: Equiform
·
Träning Har en valack på 16 år som ska sättas igång efter en längre vila. Har hört att det ska vara bra med långa skritt-turer på asfalt...
2
Svar
21
· Visningar
3 642
C
Träning Hej! Blev precis medlem här eftersom jag tyckte att det diskuterades så bra. :) Är på väg att köpa en nordsvensk 6 år. han är inkörd...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: CarolineNSV
·
Träning Mitt sto har fått för sig att flocken inte ska gå in på kvällarna. Hon står och passar vid grinden och när vi kommer så jagar hon bort...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: Vavsla
·
  • Låst
Träning Annonsering Citat ur forumreglerna: Annonsering är inte tillåtet i forumen, annonserar gör man under radannonser. Till...
Svar
0
· Visningar
1 418
Senast: IngelaH
·
C
Träning Är det någon som har använt sig av denna träning? Var på kurs igår,och det verkade jättekul!:) Ni som gjort detta,vad har ni tränat in?
Svar
1
· Visningar
547
Senast: Zab
·
H
Ridning Jag tycker om själva grundtanken med ridningen men var jag än vänder mig (tränare, andra intresserade) så går allt ut på uppvisningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 678
Senast: KungTulle
·
J
Träning Jag har lite frågor angående att vänja en ponny/häst med några saker. Jag håller på och letar efter en ponny/häst som kommer att få stå...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Zab
·
G
Träning Hej! Nu är det så att jag är rätt ny i NH-världen! :) Men jag har förstått att "Giganterna" är Pat Parelli och Monty Roberts. Så jag...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Halvblod_Rider
·
Träning Norrbottens Kuriren igår: "Hästarna får vara kvar BODEN, KURIREN. Nu kan Alf och Anders Gustavsson i Svartbjörnsbyn andas ut...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Mia_R
·
S
Träning Jag undrar om någon vet hur man ska göra ifall man vill åka några månader till frankrike för att jobba med hästar. vet ni några...
Svar
2
· Visningar
1 213
Träning Mina hästar går ute på natten med tunt regntäcke med ynkligt lite flis under, eftersom det vart kyliga nätter. På dagarna blir det...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Piraja
·
P
Träning Hej! Jag har hittat ett jättefint halvblod som jag kommer slå till på :love:. Han rids i medelsvår nivå. Jag undrar hur jag ska rida i...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Pepita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama