Är det svårt att få DIPLOM på 3-årstestet?

Sv: Är det svårt att få DIPLOM på 3-årstestet?

Tack så mycket Panikie!
Vad roligt att se en film från 3-års testet. Hur många personer hade du med själv på löshoppningen?
De brukar ju tillhandahålla ett par funktionärer men fick du ha fler med dig?

Hur högt hoppade hon? Är det 1,35 de får hoppa som max?

Är det fler som har filmat sina 3-års tester? Det vore så roligt att se fler unghästar. Någon som fått dressyr diplom kanske?

Jag vet att man inte får fråga sådant här och jag hoppas inte tråden stängs ner nu p.g.a detta men här det någon som känner en mycket van handler/visare som bor runt Uppsala!

Skriv INTE erat svar på det här utan skicka ett mail till mig istället. För då borde det inte betraktas som reklam hoppas jag.
aa.n@spray.se

Är det verkligen inga fler som har filmer i från sina 3-årstester?

Någon film har jag inte men min guldklimp fick dressyrdiplom förra året:love: Jag ville ha en hoppstammad dressyrhäst och det lutar åt att jag lyckades välja rätt bra. Såg honom på saluvisning av föl på Flyinge -03 då han var 3,5 månader och fick hem honom när han var 5 månader. Han är e Emmerton - Acacio - Magini. Jag har för mig att det är ungefär 13 % av de hästar som visas på 3-årstesten som får diplom.

åhh vad fin! vad är det för stam?

Tack så mycket Panikie!
Vad roligt att se en film från 3-års testet. Hur många personer hade du med själv på löshoppningen?
De brukar ju tillhandahålla ett par funktionärer men fick du ha fler med dig?

Hur högt hoppade hon? Är det 1,35 de får hoppa som max?

nu ska vi se, jag valde att ha med folk, så jag själv kunde sitta på läktaren under visningen, allt som allt hade jag inne på barnan 4 personer, 2 st som jag hyrde in, och sedan min tränare och hennes pojkvän.

allt fungerade toppen, och det är skönt både för hästen och mig själv att vara ett teame som fungerar. :)

Det låter som ett drömsenario!
Jag vill inte heller visa men jag hittar ingen som kan hjälpa mig. Min tränare kanske kan men hon kan inte medela det för än 1 vecka innan. Jag vill gärna ha lite längre tid på mig att hyra in någon annan.

Snälla någon är det ingen som kan hjälpa mig!:cry:

jag visade mitt sto i örebro förra året. det var 34 starter och det blev noll dressyrdiplom och fyra hoppdiplom. tre av de fyra diplomen gick till hästar som var 163 cm. mitt sto är från danmark och har inte spec känd stam och jag är själv glad okänd amatör så jag kan inte påstå att domarna felaktigt vägde in någon av dessa faktorer.
jag hade egna medhjälpare med och visade själv. det gick bra om man bortser från att jag inte kunde springa så bra, så travpoängen blev inte det vi önskat. dansa´s poäng blev 887767 hopp 99.
video på ett av sprången:
http://s21.photobucket.com/albums/b277/hannacecilia/?action=view&current=dansasistasprngettrers.flv
innan, spända av förväntan:
Dansaptre-rs006_0001.jpg

efter, totalt slutkörda:
Flashdance3-rs.jpg

lycka till för er på ert treårstest -det är superskoj att vara med.
och hur det än går är det samma pärla man kommer hem med som man åkte dit med:)

Det är ju det som är så tråkigt med bedömningssporter. Det är alltid favorisering.
Jag tycker hästarna som visas bara skulle ha ett nummer så inte dommarna visste något om hästen utan bara få bedömma den som den är.

Jag säger inte att dett alltid är så men väldigt ofta.

Det är därför jag gärna vill ha tag i en proffisionell visare eftersom jag är oerfaren med att visa, plus att jag har ett fullblod. Käns som om oddsen är emot en från början.

Hör efter med den arrangerande klubben, de vet oftast vilka visare som finns i trakten. :)

fast det var ju det jag menade att det inte var i öebro...
jag är ju helt okänd amatör och hästen har ingen superpopulär stam och vi totalsegrade.

Oj, jag slarvläste ditt inlägg lite. Sorry!
Dina poäng var ju toppen.

Jag håller tummarna och ber en liten bön så får det gå som det går.

Jag måste nog släppa han själ vid löshoppningen p.g.a att han är lite överexalterad när han skall iväg. Men kan man lita på att funktionärerna vet och kan driva dem rätt över hindrena? Han är väldigt lättpåverkad och lyhörd så en liten feldrivning då kommer han av sig.
Ni som varit med eller sett när andra visar har alla haft egna "hinder personer" eller har någon satt sin tillit till funktionärerna?

Det stämmer inte att hästen måste vara över 164 cm för att ha chans på diplom. Vet ett sto som visades på Grevagården förra året som fick hoppdiplom och hon var "bara" 160 cm.

alla har inte egna piskförare me sig, nej.
jag tror personligen att det ultimata såklart är att ha kompisar med sig som man tränat löshoppning tillsammas med som känner hästen. men om den möjligheten inte finns måste man ju lita på funktionärerna. ett råd är då att vara tydlig med hur man vill ha det -tala med och instruera funktionärerna. det är din häst och er visning!
själv skulle jag hellre driva över hindret och låta någon annan släppa. men du känner ju din häst bäst och man kanske inte låter vem som helt släppa honom?
du har inte funderat på att bara stoppa upp honom mellan två funktionärer på långsidan? man behöver ju inte hålla i hästen utan bara stå en framför och en bakom som avskärmning och sedan är det ju bara att släppa fram honom när det är dags. brukar fungera bra. det du isåfall bör säga till funktionären är att släppa fram honom så nära hörnet efter långsidan som möjligt så han fattar rätt galopp genom kortsidan.

Du "ska" inte fånga hästen mellan vajre runda som hc säger, man brukar låta dem stå lösa mellan två funktionärer. Har ni inte tärnat så som testet går till för tränaren? Det känns mkt tryggare att ha gjort "som man ska" från början av träningen, då är hästen helt på det klara med att den ska stanna i slutet på kortsidan/början av långsidan o ta det lugnt där tills funktionären mitt på långsidan (eller den som drivit bakom hindret om hästen inte är så "allert" efter att den på långsidan gått undan för att släppa fram den) ger den teckan att gå igen.

Jodå, vi har tränat på att han skall stanna på långsidan. Men ibland är det bara jag och min tränare och om jag då inte håller i han medan hon höjer eller ändrar hindrena så har han en förkärlek att byta håll.

Allt går bra och smidigt på träningarna men jag är bara nojig om jag måste sköta allt själv. Jag har aldrig visat tidigare!

Kanske är jag mer orolig än jag behöver vara....

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 295
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama