Är det svårt att få DIPLOM på 3-årstestet?

Sv: Är det svårt att få DIPLOM på 3-årstestet?

Efersom Du är medveten om att Du har en känslig häst när det kommer till löshoppning rekommenderar jag Dig absolut att ha med personer som varit med om att löshoppa just Din häst tidigare.

Det finns inte skuggan av en chans att piskförare på plats kan göra ett lika bra jobb som någon som är intränad på hästen.
Eftersom Du tydligen använder tränare till Din häst är det förvånande att Du inte fått råd från denne tidigare om inte bara hur hästen skall hoppa utan hur Du som ägare skall samla ett "team" kring Din häst.
Om man väljer att visa på treårstest tycker åtminstone jag att man också skall se till att ge sin unghäst de optimala förutsättningarna för att lyckas prestera på toppen av sin förmåga.

För en bra visning är det viktigt att även människorna runt hästen är samtränade.

Så..se till att samla några kring Dig och Din häst som använder den tid som är kvar nu att hitta formen för hur ni visar hästen på bästa sätt...och håll sedan fast vid den taktiken och använd inte annat än i nödfall arrangörens piskförare.
Med ny miljö, nya förutsättningar för den treåriga hästen är det jätteviktigt att allt det praktiska kring hoppningen är precis som det alltid brukar vara. DET ger åtminstone lite trygghet i kaoset..

Lycka till med visningen ..

*kl* Nu har startlistorna för Tingsryd kommit och det är totalt 70 st startande!

NU börjar jag bli nervös :crazy:

Min är född den sista april så han hinner precis bli 3 år. Jag skall visa i Gävle den 13:e Maj.

Han är efter e. Barrier Reef ue. Old Vic

Hans pappa var skandinaviens bästa galopphäst år 2000 om jag inte mins fel.

Själv var han en liten barnrumpa när jag köpte honom. Han var för liten för att sättas i träning. Omogen och ofärdig som åring. Nu har han vuxit till sig ordentligt och är välmusklad och fin men några cm för låg för min smak. Jag hade hoppats på 165 men jag får nog nöja mig med en liten lägre häst.
Jag skall mäta han en gång till när vi är på löshoppsträningen nästa gång. Han brukar blåsa upp sig en del då så kanske är han precis över 160 om jag har tur.

min ska ¨åxå visas i gävle :) .
får man se bild på din ?

Jag har bara bilder från i höstas och han är rejält mycket maffigare nu men jag slänger in den iaf....
dino_10-10.jpg

Får man se din pålle också?

Hej! jag ska visa min ridponnyhingst i sundsvall den 12 maj och vi var på genrep igår´o det var toppen. (råder er alla verkligen att åka på det om er förening ordnar ett sånt.
Vi har tränat löshoppning ca var 14 dag sen i slutet på januari o hoppningen fungerade jättebra o domaren var mkt nöjd med honom:) Han var dock hingstig o-fokuserad i övrigt så jag är helt slut idag men ändå nöjd, så nu är jag LITE mindre nervös;)

här en urdålig bild från i vintras när han har paus med sin hingstkompis..
homeisland
[/URL][/IMG]

9342698.jpg

7810343.jpg

Det är min tjej, dock 3:e löshoppingen efter vinteruppehåll.
Och den andra i början av vintern .
Lovely Rayona :) .

DI var fin, va e den efter ? :D

*knapplån*

Inte behöver de vara 164 för att få diplom inte, vårt ena stos älsta avkomma fick dressyrdiplom förra året med 50p, hon var 162, tilläggas kan att hon fick en 9:a på typen!!

En kompis uppfödning var 155 och han fick 99 i hoppningen, så visst kan små hästar få höga poäng.

Lycka till ni som ska visa i år! Vi har ingen egen 3-åring, men en uppfödning som också ska gå i Gävle den 13:e.

Min pålle är efter en bra gallopstam men inte särskilt välkänd i andra ändamål.
e. Barrier Reef (GB import)
ue. Old Vic (IRL import)

Nasbom.... Din pålle skall löshoppa direkt efter min på söndag. Då syns vi där.....!

haha :D, fan va kul !
Ah, det gör vi !
är det nu på söndag eller riktiga visningen ? :)

Nu på söndag!

Vi får se om jag hinner spinore på dig då....

Hmmm.... fyller de fasade 30 i sommar....
Du då?

ojsaan ;) . 16, haah :D.
vet inte riktigt om ja hinner va me på sön .. "/ , ska me tåg te sundsvall vid 4 ..

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 295
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama