Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej! Min lilla häst är väldigt stel i kroppen (magen). När jag t.ex. ska forma henne på volten så känns det ibalnd som om det helt...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Fillefjonkan
·
S
Träning Någon som har erfarenhet om det går eller har de ihjäl varann??
Svar
15
· Visningar
3 883
Senast: Russin8
·
Träning Inser att frågan är skum men: min valack har alltid gått med valacker, den enda gång vi provade att släppa ihop med ston av hans egen...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: Vavsla
·
T
Träning (en liten skriva-av-sig-tråd bara för att min häst är så lurig) Har världens lurigaste häst alltså. Härom dagen när vi var ute och red...
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: Tebazz
·
H
Träning Jag har två fjordingar, mor och son på 17 och tio år, som jag haft ett år snart. Jag vet inte hur mycket de gjort förut´då första ägaren...
Svar
4
· Visningar
732
H
Träning Vad brukar ni sätta för regler när det gäller att ex äta gräs när man rider? Om man låtar pollen äta ibland men inte annars, ex när man...
2
Svar
35
· Visningar
2 565
Senast: Linisen
·
Träning Har en vän på annan ort som köpt en 4-årig Newforest/Islandshäst-korsning av kat c. Ponnyn var ej inriden vid köpet men nu har hon...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Invinciblestables
·
L
Träning Nån som har tips på hur man kan göra för att hästen ska få muskler snabbt på bakben och rumpa:confused: har försökt med en massa men...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Lillgangstah
·
Träning Nu vill jag veta hur ni tänker göra samt hur mycket era hästar har gått under låt säga det senaste halvåret. Hur mycket har ni ridit...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Knut
·
N
Träning Jag har ett problem när jag rideer. Min ben far bak.. Hur ändrara man på det? :crazy: Kan inte lägga in bild vet int hur man gör.
Svar
6
· Visningar
916
Senast: nyffen
·
Träning Det är ett halvblod av den lite grövre modellen, hon är 14 år. Hon som äger hästen säger att hon är lite tung i handen när man rider...
2
Svar
26
· Visningar
2 545
Senast: SthlmCarro
·
T
Träning Som många vet har jag en stor shettis som jag rider på. Nu är det så att hon har kommit på ett trick. Hon har helt enkelt listat ut att...
2
Svar
21
· Visningar
1 843
Senast: Folshult
·
J
Träning rider just nu med senkydd, mest för säkerhetens skull, men även för att han touchar frambenen vid uteridning osv. ägaren tyker inte han...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Tebazz
·
M
Träning Har fått hem en ny liten häst, har haft honom i ca 2 månader, som blir väldigt orolig att vara ensam. Tidigare ägaren berättade detta...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Tessan68
·
L
Träning Vet att det finns andra trådar om detta, men jag börjar bli desperat!! Min häst går snällt rakt in i släpet MEN beter sig som ett...
Svar
16
· Visningar
1 418
Senast: Piraja
·
K
Träning Har alltid trott att det hette sadeltvång då hästen ogillar sadeln. Nu har jag vid ett par tillfällen hört ordet "sadeltrång". Är det...
Svar
5
· Visningar
4 170
Senast: hillevie
·
M
Träning En häst på 7 år ca 154 i mankhöjd står i ett stall med 2 andra hästar, Ägaren till hästen kommer en gång i veckan, hennes pojkvän kommer...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 675
Senast: nyckelpiga
·
Träning Har en arabvalack, en ganska ung herre 6 år. Och faktum är att det har kört ihop sig ganska rejält med honom. Han är helt enkelt för...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: Eastwick
·
Träning Nu behöver jag lite råd och kanske lite "statistik" från er som är mer erfarna!:D Elvira (3 år) börjar få lättare och lättare att...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Mearas
·
I
Träning Undrar om det finns någon i närheten av Västervik? Har problem och känner att jag börjar köra fast:eek: , skulle behöva proffshjälp...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama