Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag hoppas att jag jag lagt denna tråd rätt, kanske hade den hört hemma under dressyr, men egentligen tycker jag mer att PROBLEMET är...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 440
Senast: bigganl
·
V
Träning hej! Igår när jag och en kompis var ute och red tog vi en fika paus med hästarna;) . Allt var lugnt i början, men sedan efter ett tag...
Svar
17
· Visningar
1 351
Senast: Vikkan
·
N
Träning Heej! Jag rider ett halvblod efter Pontus som nu är 18 år gammal. Myssette heter hon. Ägaren har precis fått henne och haft henne i...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: fancyfree
·
E
Träning vår ena häst stod uppbunden och var sadlad när en dörr plötsligt blåste igen.hon blev riktigt rädd och backade och ville fly, men kunde...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: Rikkan
·
S
Träning Ja då har jag en fråga som jag hoppas få ett bra svar på :D Min häst en kallblodstravare och jag tränade lite här om dagen med...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: skjootan
·
E
  • Låst
Träning Det är så att jag och min kompis har startat roliga timmen för våra hästar på fredagkvällar, när vi brukar vara ensamma i ridhuset. Då...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: IngelaH
·
M
Träning Låt säga att man har en häst som lyssnar dåligt på förhållande hjälper och gärna ökar och ökar i galoppen, alternativt har en springig...
2
Svar
20
· Visningar
1 983
Senast: Zab
·
W
Träning Ni som har egna stall med inhysningar.... Hur gör ni med stallmöten??? Har ni det eller "bestämmer ni bara"?..... Vi har vår, höst och...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: lady_mike
·
J
Träning Heej!! Hur ska jag göra när min häst bara springer upp med huvudet?:confused:
Svar
7
· Visningar
935
Senast: boccia
·
S
Träning Jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Jobbar mycket med seven games och alla lekar funkar bra, förutom en. När...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Poppis
·
Träning Ja, som i rubriken: varför håller hästen på att kasta med huvet upp och ner i boxen?? och ibland när jag är ute och riden när han...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Johanna_E
·
M
Träning jag har en shettis som vi åker iväg med en gång i helgen för att hon ska tränas i körning för instruktör. och i början så var hon hur...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: monsterblom
·
Träning Hur skulle ni ha reagerat om en häst på ridskolan hugger och hotar med att sparkas? Hästen i fråga är direkt farlig vid hantering...
2
Svar
33
· Visningar
3 086
Senast: _sandrooo_
·
Träning Jag menar naturligtvis- 03!!! Ja hur går det för er nu, satsar ni på fyraårs? Fram med bilder och visa!
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Emsan
·
M
Träning det är så att jag funderar på att börja rida ett nordsvenskt sto. hon är 9 år och har bara blivit skrittad o travad.hon är väldigt hård...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Milli90
·
Träning Min medryttar häst Raider som jag rider har börjat att tappa lite ryggmuskler..:( Dels beror väl dels på att det bara är jag som rider...
Svar
15
· Visningar
2 988
Senast: Raider_
·
A
Träning vet inte om denna tråden kommer rätt.. Det är såhär att jag har en lättfödd nordis och en svårfödd travare. De ska snart ut på bete...
2
Svar
23
· Visningar
3 504
Senast: Aia
·
Träning Ja, frågan är alltså; Hur gör du när du sitter emot? Jag vet inte riktigt hur jag gör, och ju mer jag har tänkt på det på slutet...
2
Svar
20
· Visningar
1 926
Senast: Equiform
·
Träning Har en valack på 16 år som ska sättas igång efter en längre vila. Har hört att det ska vara bra med långa skritt-turer på asfalt...
2
Svar
21
· Visningar
3 677
C
Träning Hej! Blev precis medlem här eftersom jag tyckte att det diskuterades så bra. :) Är på väg att köpa en nordsvensk 6 år. han är inkörd...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: CarolineNSV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30