Annorlunda problem...

Sv: Annorlunda problem...

Om du ska undvika att hästen bockar fungerar det nog inte med ett uppresande tygeltag. Då behöver du nog lyfta upp hästens huvud. Förstår att du inte vill bli avbockad. I såna läger är det ok att lyfta upp tycker jag.

Om du ska undvika att hästen bockar fungerar det nog inte med ett uppresande tygeltag. Då behöver du nog lyfta upp hästens huvud. Förstår att du inte vill bli avbockad. I såna läger är det ok att lyfta upp tycker jag.

Uppresande tygeltag går rakt upp-fram under kraftig drivning, ett utmärkt sätt att få upp hästens huvud och få den att sluta bocka.

Jag vet hur ett uppresande tygeltag tas. Inte har det räckt för mig när jag suttit på bockande hästar. Jag tar aldrig ett uppresande tygeltag så kraftigt. Men uppresande tygeltag ska ju alltid tas ihop med en framåtdrivande skänkel för att kunna få rätt effekt.
Om en häst vill bocka driver jag framåt samtidigt som jag lyfter huvudet. Det fungerar för mig.

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: pepp
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama