Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur är det, har ni redan hittat den eller suktar ni fortfarande efter "the one"? :p Blev inspirerad av "hur är era hästar att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 318
Senast: Tebazz
·
Träning Har kontakt med en väns unghäst och har stött på några beteenden som jag skulle vilja ha lite input på. Stoet har huggit och lyft upp...
Svar
16
· Visningar
1 403
Senast: Yrja
·
S
Träning Är det någon som har några tips på vilka övningar man kan göra för att komma åt att jobba med hästens starka sida? Jag håller på att...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: mimus
·
S
Träning Ja, hur vet man att det är en läromästare man har hittat? Finns det något speciellt i ridningen man märker av? Är det en snäll häst som...
Svar
15
· Visningar
3 106
Senast: ansk
·
Träning Vad är en försiktig igångsättning för er till en häst som vilat i 2v pga skada?
Svar
12
· Visningar
1 180
N
Träning Jag har ett halvblod sto som är 6 år, men går som fem åring. Hon är ett robin z sto med mycket nerver i sig. Den senatse tiden har hon...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: PrinceFair
·
M
Träning Jag har problem med att få upp musklerna på min häst, jag tycker att hon är på tok för klen och har haft ute både tandläkare och...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: sassiball
·
D
Träning jag ska prorida en häst i morgon vad ska jag tänka på?
Svar
7
· Visningar
995
Senast: Tinuus
·
Träning Skulle iväg och tävla idag, men kom inte så långt! Hästen vägra gå in, 2 ½ timme stod vi! Till slut fick vi ge upp...hon vann! Har...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Royal_724
·
S
Träning är det någon mer än jag som har erfarenhet av älgar i skogen? Jag mötte 4 stycken! idag när jag var ute och red. Dom stod 50 meter...
2
Svar
22
· Visningar
2 481
Senast: Svanhild
·
Träning För ett par månader sedan köpte jag en unghäst, hade sedan tidigare en äldre valack. Jag tycker mig ana avundsjuka/vsartsjuka tendenser...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 012
Senast: Vikkan
·
T
Träning Hej! Sköter ett 20-årigt varmblod flera gånger i veckan. Hans ägare har tyvärr inte tid med honom så ofta och är nog inte så...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Talwandie
·
S
Träning vi har köppt oss ett varmblods sto på 10år,när vi va och provred henne så gick allt bra förutom att hon va sur när dem sadlade henne hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 164
Senast: Sonic76
·
T
Träning Hallå där! Rider en häst just nu som kan vara svår att fånga i hagen. När jag kommer för att ta in henne i stallet och ut å rida så...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Stefffie
·
S
Träning Funderade fram och tillbaka om jag skulle lägga den här på Dressyr eller här eller kanske nån annanstans, men det blev här - hoppas det...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Skuggabaldur
·
M
Träning Imorse skulle min häst ledas ut till hagen. Hagen börjar vid dörren ut ur stallet, så de kan gå in under dagen in i en box om de vill...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: meander
·
J
Träning jag fattar mig inte på hur jg ska kunna lära mig linda..:P haha... försökte häromdagen, men padden bara snurra runt trots jag höll i den...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: Josse58
·
T
Träning Jag har precis börjat lite med NH och har några frågor angående seven games.. 1. Hur fort går ni framåt med eran häst.. om ni tex har...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: SezzansJulia
·
Träning Ska sälja min 3-åring efter 3-årstestet, men ska man sälja innan sommarbetet eller efter? när(vilken årstid) är köpare intresserad av...
2
Svar
20
· Visningar
1 754
Senast: boccia
·
A
Träning Nu är det så att fölis har ju äntligen kommit, o stoet fölade i ett annat stall än hon vanligtvis befinner sig. Nu, 1 v efter fölning...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: ElinS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama