Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Annonsering Citat ur forumreglerna: Annonsering är inte tillåtet i forumen, annonserar gör man under radannonser. Till...
Svar
0
· Visningar
1 420
Senast: IngelaH
·
C
Träning Är det någon som har använt sig av denna träning? Var på kurs igår,och det verkade jättekul!:) Ni som gjort detta,vad har ni tränat in?
Svar
1
· Visningar
548
Senast: Zab
·
H
Ridning Jag tycker om själva grundtanken med ridningen men var jag än vänder mig (tränare, andra intresserade) så går allt ut på uppvisningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 683
Senast: KungTulle
·
J
Träning Jag har lite frågor angående att vänja en ponny/häst med några saker. Jag håller på och letar efter en ponny/häst som kommer att få stå...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Zab
·
G
Träning Hej! Nu är det så att jag är rätt ny i NH-världen! :) Men jag har förstått att "Giganterna" är Pat Parelli och Monty Roberts. Så jag...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Halvblod_Rider
·
Träning Norrbottens Kuriren igår: "Hästarna får vara kvar BODEN, KURIREN. Nu kan Alf och Anders Gustavsson i Svartbjörnsbyn andas ut...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Mia_R
·
S
Träning Jag undrar om någon vet hur man ska göra ifall man vill åka några månader till frankrike för att jobba med hästar. vet ni några...
Svar
2
· Visningar
1 213
Träning Mina hästar går ute på natten med tunt regntäcke med ynkligt lite flis under, eftersom det vart kyliga nätter. På dagarna blir det...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Piraja
·
P
Träning Hej! Jag har hittat ett jättefint halvblod som jag kommer slå till på :love:. Han rids i medelsvår nivå. Jag undrar hur jag ska rida i...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Pepita
·
F
Träning Hej! Min lilla häst är väldigt stel i kroppen (magen). När jag t.ex. ska forma henne på volten så känns det ibalnd som om det helt...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Fillefjonkan
·
S
Träning Någon som har erfarenhet om det går eller har de ihjäl varann??
Svar
15
· Visningar
3 903
Senast: Russin8
·
Träning Inser att frågan är skum men: min valack har alltid gått med valacker, den enda gång vi provade att släppa ihop med ston av hans egen...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: Vavsla
·
T
Träning (en liten skriva-av-sig-tråd bara för att min häst är så lurig) Har världens lurigaste häst alltså. Härom dagen när vi var ute och red...
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: Tebazz
·
H
Träning Jag har två fjordingar, mor och son på 17 och tio år, som jag haft ett år snart. Jag vet inte hur mycket de gjort förut´då första ägaren...
Svar
4
· Visningar
732
H
Träning Vad brukar ni sätta för regler när det gäller att ex äta gräs när man rider? Om man låtar pollen äta ibland men inte annars, ex när man...
2
Svar
35
· Visningar
2 565
Senast: Linisen
·
Träning Har en vän på annan ort som köpt en 4-årig Newforest/Islandshäst-korsning av kat c. Ponnyn var ej inriden vid köpet men nu har hon...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Invinciblestables
·
L
Träning Nån som har tips på hur man kan göra för att hästen ska få muskler snabbt på bakben och rumpa:confused: har försökt med en massa men...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Lillgangstah
·
Träning Nu vill jag veta hur ni tänker göra samt hur mycket era hästar har gått under låt säga det senaste halvåret. Hur mycket har ni ridit...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Knut
·
N
Träning Jag har ett problem när jag rideer. Min ben far bak.. Hur ändrara man på det? :crazy: Kan inte lägga in bild vet int hur man gör.
Svar
6
· Visningar
917
Senast: nyffen
·
Träning Det är ett halvblod av den lite grövre modellen, hon är 14 år. Hon som äger hästen säger att hon är lite tung i handen när man rider...
2
Svar
26
· Visningar
2 545
Senast: SthlmCarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar