Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det jag försöker befästa lite med Harry när vi går på "inbetning" så att han förstår att det är på mina villkor som han äter.Det har ingenting med konsekvens att göra, anser jag. En häst som vet sin plats vet också att ibland får man äta och ibland inte. Det har med uppfostran i flocken att göra. En ledarhäst kan tillåta och inte tillåta de andra att äta. Men få människor har den relationen till sina hästar varpå det inte alls fungerar så som det gör hästar imellan. En häst som till fullo accepterar, respekterar och vill följa sin ledare, och i övrigt behandlas rätt, är uppmärksam på vad som är ok och inte.
Vad brukar ni sätta för regler när det gäller att ex äta gräs när man rider? Om man låtar pollen äta ibland men inte annars, ex när man står och väntar på någon, och står stilla, får dom äta då?
Själv tänker jag att det är otydligt om dom får äta ibland, men inte annars, då är det ju klart att hästen "kollar" sedan när man rider om den för äta efter som den fick det förut, och då är det ju fel att bli arg!
Jag låter ALDRIG min äta, även om vi gör halt och står stilla mitt på en äng, och står där och väntar på ex, elr något, eftersom att jag tycker att det är fel att vara så okonsekvent.
Vad tycker ni ?
Vad brukar ni sätta för regler när det gäller att ex äta gräs när man rider? Om man låtar pollen äta ibland men inte annars, ex när man står och väntar på någon, och står stilla, får dom äta då?
Själv tänker jag att det är otydligt om dom får äta ibland, men inte annars, då är det ju klart att hästen "kollar" sedan när man rider om den för äta efter som den fick det förut, och då är det ju fel att bli arg!
Jag låter ALDRIG min äta, även om vi gör halt och står stilla mitt på en äng, och står där och väntar på ex, elr något, eftersom att jag tycker att det är fel att vara så okonsekvent.
Vad tycker ni ?
men det finns ju inget värre än en häst som bara drar ner huvet hela tiden för att nappa gräs när man försöker göra nåt..