Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej! Sköter ett 20-årigt varmblod flera gånger i veckan. Hans ägare har tyvärr inte tid med honom så ofta och är nog inte så...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Talwandie
·
S
Träning vi har köppt oss ett varmblods sto på 10år,när vi va och provred henne så gick allt bra förutom att hon va sur när dem sadlade henne hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 166
Senast: Sonic76
·
T
Träning Hallå där! Rider en häst just nu som kan vara svår att fånga i hagen. När jag kommer för att ta in henne i stallet och ut å rida så...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Stefffie
·
S
Träning Funderade fram och tillbaka om jag skulle lägga den här på Dressyr eller här eller kanske nån annanstans, men det blev här - hoppas det...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Skuggabaldur
·
M
Träning Imorse skulle min häst ledas ut till hagen. Hagen börjar vid dörren ut ur stallet, så de kan gå in under dagen in i en box om de vill...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: meander
·
J
Träning jag fattar mig inte på hur jg ska kunna lära mig linda..:P haha... försökte häromdagen, men padden bara snurra runt trots jag höll i den...
Svar
10
· Visningar
1 178
Senast: Josse58
·
T
Träning Jag har precis börjat lite med NH och har några frågor angående seven games.. 1. Hur fort går ni framåt med eran häst.. om ni tex har...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: SezzansJulia
·
Träning Ska sälja min 3-åring efter 3-årstestet, men ska man sälja innan sommarbetet eller efter? när(vilken årstid) är köpare intresserad av...
2
Svar
20
· Visningar
1 756
Senast: boccia
·
A
Träning Nu är det så att fölis har ju äntligen kommit, o stoet fölade i ett annat stall än hon vanligtvis befinner sig. Nu, 1 v efter fölning...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: ElinS
·
B
Träning hejsan. alla har ju säkert varit med om att få en häst som har dåligt med muskler & inte orkar gå i ett lugnt, tempo & arbeta rätt i...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: mjauen
·
Träning Jag har en fjordhäst som är hur gullig som helst att sköta,att sadla, tränsa osv tills man då ska rida då är han som ett surägg, han...
Svar
14
· Visningar
1 217
Senast: marshall
·
Z
Träning SNÄLLA jag vet varken ut eller in. Jag vill inte skicka min åring på hingstbete av dessa anledningar: 1. Ute i det fria fostrar STONA...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 034
Senast: ÅDI
·
Ï
Träning en liten fråga bara! min kompis har en halvblodshingst som nästan alltid står med snoppen ute, ofta drar han upp den mot magen så att...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 431
H
Träning Jag har en ettåring som jag tar in varje dag och borstar. Jag tar även ut henne till paddocken och leder henne. Hon litar inte fullt på...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Hanna-panna
·
L
Träning Hur skulle ni gå tillväga för att få bort en sån ovana? Känner ingen häst som gör det, men är född nyfiken
2 3
Svar
42
· Visningar
4 512
Senast: Tess82
·
P
Träning Jag är medryttare på en 17 årig arabvalack. Han är pigg och frisk. Jag undrar hur mycket och hur kraftig ni rider era hästar i samma...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 720
Senast: SusieQ
·
T
Träning Hejsan! Jag har en vallack som fyller 2 år i Juni. Problemet är nu att han bara bits o bits! Han biter precis alla som kommer i...
Svar
17
· Visningar
1 447
Senast: Tusse2
·
P
Träning Kan man slå upp ett vinskydd i sin hage som är ganska stor och låta hästarna gå ute dygnet runt eller måste det vara vissa hektar? Ngn...
Svar
14
· Visningar
3 383
Senast: Yrja
·
M
Träning Hej :) Jag undrar om de finns några bra övningar för att hästen ska få lite bättre ryggmuskler:) Klättrar redan (upp på ett berg, så de...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: hopp_o_galopp
·
M
Träning vad ska jag göra?:confused: Mitt halvblodsto är född 1996 och är jätterädd för andra hästar när vi är ute och rider. Hon sticker med mig...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: MissOnly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka