Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag köpte mitt islandssto (hon är 20 år) i december förra året och då hade hon inte gått på ca. ett år plus att hon haft ett föl också...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: blomman_
·
Träning Jag har kommit fram till att när jag rider lätt, så lyfter jag mig "framåt" istället för rakt upp. Utan att sitta framåtlutad. Om ni...
Svar
10
· Visningar
2 101
Senast: axel
·
M
Ridning Förstår varför man rider med stång + kapson. Det jag inte riktigt har grepp om är varför vissa rider med bridong + kapson som ett led i...
Svar
17
· Visningar
1 227
Senast: Gwaeron
·
Träning Jag har haft henne ca 2 månader och är ganska trevlig men i stallet blir hon jätteängslig om hon blir lämnad själv och rider jag i...
Svar
18
· Visningar
1 146
Senast: Snowball
·
Träning Har ett 5 årigt Fullblodssto som är svagare i sitt vänster bakknä än i höger. Hon har inte ont, får regelbunden behandling Equiterapeft...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: ishmanda
·
E
Träning Hejsan, Vi har ett två årigt sto som är världens charmtroll över lag och har vart enda sen hon var riktigt liten.Jätte mysig med alla...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: via
·
A
Träning Vår ponny vill inte ta bettet vid tränsning. Vad beror det på? Och vad ska man göra för att få slut på eländet? Stoet är 6 år, har...
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: hillevie
·
Träning Vi pratar ju mycket om ytterhjälperna när vi rider. Men en sak jag funderat på är detta. Hoppas att ni fattar, för jag suger på att...
Svar
13
· Visningar
1 251
Senast: Kiickan
·
J
Träning Fick hem mitt sto i fredags, så allting är fortfarande nytt för henne. I lördags släppte jag ihop henne med valackerna för hon var så...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: jennyida
·
Träning och en häst som inte tar tygelhjälper på ett bra sätt. Lite hjälp, tack! Hur gör jag? Hästen ifråga är pigg och framåt och för det...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: Off_topic
·
I
Träning Hejsan! Jag och min mamma har flera hästar tillsammans men en sak skiljer mina från hennes....Mina är pigga och smäckra medans hennes är...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: Klara J
·
V
Träning Hej! Undrar vad man ska tänka på innan man ska köpa ett föl? vad det blir för kostnader,hur länge måste den gå med sin mamma...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: Vikkan
·
F
Träning Hej! Jag har en lite travaraktig häst på dryga 160 centimeter som har oerhört svårt att jobba i högervarv. Han "faller in" och skjuter...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Rikkan
·
A
Träning Ponnyvalacken som jag tävlar gnäggar som en galning när vi är ut på tävling. Han blev kastrerad först som 4-åring och har ännu lite...
Svar
8
· Visningar
724
Senast: jemps
·
M
Träning Det är så obehagligt! Min häst sparkar, trampar mycket när jag kör, iof nästan bara när jag stannar eller kör långsamt. Vad kan man...
Svar
17
· Visningar
6 132
Senast: roslagen
·
T
Träning - Jag behöver hjälp , vad ska jag göra med mitt haflingersto?Hon är bråkig vill inte galoppera , kan gå i form ibland men stannar gärna...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 997
Senast: TyrolensHaflinger
·
M
Träning Betyder två skänklar att hästen ska öka? En skänkel betyder sidförande? Hur driver du med sätet utan att förstöra takten? Följer med...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: em76
·
A
Träning Hej där. Det är så att jag ska och provrida ett engelskt fullblod nästa helg, om allt går som det ska, och jag har inga direkta...
Svar
5
· Visningar
3 541
Senast: Italyme
·
Träning Ska nu på fredag transportera min åring till annat stall för utbildning. Han har aldrig åkt transport innan, men jag har provat lasta...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Sara-Ida
·
F
Träning kan man lösgöra en häst enbart i skritt? skrittade min pålle i 50min idag med massor av lösgörande och hästen har aldrig vart så mjuk...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Nelya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama