Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Hej! Undrar vad man ska tänka på innan man ska köpa ett föl? vad det blir för kostnader,hur länge måste den gå med sin mamma...
Svar
10
· Visningar
1 937
Senast: Vikkan
·
F
Träning Hej! Jag har en lite travaraktig häst på dryga 160 centimeter som har oerhört svårt att jobba i högervarv. Han "faller in" och skjuter...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: Rikkan
·
A
Träning Ponnyvalacken som jag tävlar gnäggar som en galning när vi är ut på tävling. Han blev kastrerad först som 4-åring och har ännu lite...
Svar
8
· Visningar
725
Senast: jemps
·
M
Träning Det är så obehagligt! Min häst sparkar, trampar mycket när jag kör, iof nästan bara när jag stannar eller kör långsamt. Vad kan man...
Svar
17
· Visningar
6 154
Senast: roslagen
·
T
Träning - Jag behöver hjälp , vad ska jag göra med mitt haflingersto?Hon är bråkig vill inte galoppera , kan gå i form ibland men stannar gärna...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 002
Senast: TyrolensHaflinger
·
M
Träning Betyder två skänklar att hästen ska öka? En skänkel betyder sidförande? Hur driver du med sätet utan att förstöra takten? Följer med...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: em76
·
A
Träning Hej där. Det är så att jag ska och provrida ett engelskt fullblod nästa helg, om allt går som det ska, och jag har inga direkta...
Svar
5
· Visningar
3 551
Senast: Italyme
·
Träning Ska nu på fredag transportera min åring till annat stall för utbildning. Han har aldrig åkt transport innan, men jag har provat lasta...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Sara-Ida
·
F
Träning kan man lösgöra en häst enbart i skritt? skrittade min pålle i 50min idag med massor av lösgörande och hästen har aldrig vart så mjuk...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Nelya
·
C
Träning Vad skulle ni göra om ni hade en bulldozer som sparkade efter er och höll på att springa över er? Skulle ni kunna göra som jag gjorde...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 355
Senast: ConfettiCavat
·
E
Träning Hejsan! Jag behöver lite tips och råd av er här på buke! Jag letar efter en medryttarhäst i området runt där jag bor. Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
2 363
Senast: entutre
·
Träning http://www.youtube.com/watch?v=Qqrps-hNYwY&NR=1 Hur gammal kan hon vara? 9 ar? Hon gor lite smasaker jag skulle gjort annorlunda...
Svar
19
· Visningar
1 529
Senast: Mirre
·
D
Träning Jag började rida väärldens hoppponny o höstas som aldrig blivit utbildad i ordentlig dressyr. Jag vet inte om hon arbetar ordentligt med...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: hillevie
·
P
Träning Min arab är 16 år, van att inte bli avställd på sommaren (förra ägaren), lite rund om magen. Nu funderar jag på hur jag ska göra - ska...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Candlegirl
·
Träning Jag undrar om det är någon som vet om man kan köra sin häst i transporten helt utan mellanvägg eller inte? Eller kan hästen lättare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 201
Senast: boccia
·
T
Träning Hur gör ni som har skimmlar för att hålla täcken och schabrak utan att täcka dom med hår helt och hållet i fällningstider?? Har haft...
Svar
14
· Visningar
3 004
Senast: Streiff
·
Träning Jag rider en häst som blir väldigt vinglig och ostadig, speciellt i galoppen. Ägaren tycker inte att hästen är vinglig, men hon har...
Svar
3
· Visningar
1 056
Träning Idag när jag släppte ut min älskling så såg jag att han har början till lite underhals:eek: vad för träning ska jag jobba med så den...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: Boll_93
·
Träning Ja, finns ni? Vore så kul att starta en studiegrupp eller så, så man kan träffas och diskutera och titta på filmerna :bump:
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: skjootan
·
Träning Hade hjärnsläpp när jag skrev tråden så det fick bli denna överskriften :angel: Men iaf, hjälper till med en travare just nu och den...
2
Svar
21
· Visningar
2 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2