Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ska få hem min fodervärdshäst igen, ett varmblod, som gärna lyfter på ett av frambenen när man borstar/sadlar inne i stallet. Han trivs...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: Kiickan
·
Träning Har ni bukare några tips på hur jag ska få min häst att sluta ta tag i bettet? Det gäller främst i galoppen. Vi jobbar på att få till...
Svar
2
· Visningar
837
Träning Ni som har hästar som sträckt sig. Hur lång tid har det tagit innan de blivit ridbara igen?
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: skjootan
·
A
Träning Jag har en liten fjordvalack som är tre år nu och ca 130 cm i mkh, jag har fött upp honom själv och hoppades på att han skulle bli runt...
2
Svar
20
· Visningar
2 654
Senast: Molly__
·
Träning Hur många planerar att visa sina 3-åringar i vår och sköter ni utbildning och visning själva? Var ska ni visa och vilka datum är det som...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 433
Senast: Corax
·
K
Träning Rider en fd travare som är expert att skjuta ut ändan när det kommer bilar bakifrån. Det brukar gå bättre om jag står still med honom...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: kitsby
·
M
Träning Hejsan, Har skaffat mig en ny ponny New forest c-ponny,15 år. Han är klippt överallt utan på benen, också har han ett hjärta på...
Svar
17
· Visningar
1 217
Senast: _Runaway_
·
Träning Varför betäcker vissa ston? Vi har ett sto på jobbet som inte kan gå med de andra stona. Hon betäcker, sparkar, är "tuff" i psyket så...
Svar
6
· Visningar
1 751
Senast: Zahlo
·
A
Träning Finns ju många åsikter om hur en häst ska hållas, hur hagarna ska se ut, storlek, terräng, hästkompisar, hur länge den ska vara ute...
2
Svar
37
· Visningar
2 410
Senast: Amk
·
Ridning Ni som har någon av de här sadlarna. Kan ni skriva och berätta vad ni tycker om dem. Är de liknande att sitta i? Kan Espaniolan vara ett...
Svar
15
· Visningar
1 289
Senast: via
·
M
Träning Jag undrar bara om någon vet exakt vad som ingår i ett treårstest? Har ni någon hemsida att länka till?
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Knut
·
T
Träning Fy va jobbigt att sälja en häst...man får stå med mycket:eek: folk som tror de kan få en tävlingsponny som är i den mest aktraktivaste...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: a_c72
·
C
Träning jag behöver tips på vad man kan göra för att slippa styltor... ja vet att man kan sätta på sulor och så men har också hört att man kan...
2
Svar
36
· Visningar
6 160
Senast: ImFabulous
·
S
Träning Har ett underbart litet sto som tävlas i trav. Det är en relativt ranghög dam med mycket egen vilja och som för det mesta fungerar...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: mandarin
·
K
Träning Sen jag lärde min häst att fatta rätt galopp i båda varven så har vi fått mer & mer problem i traven :P Innan han "kunde" galoppa så...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: Rikkan
·
R
Träning Jag funderar hur stor del av arbetet med hästen, oavsett vad man gör, som handlar om självkännedom hos människan? Vad anser ni?:)
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: Rikkan
·
J
Träning idag när ja ridit pållen , kom jag in, borsta av och kände av benen. och fick då känna gt på vänster bakben, som jag tror är en galla...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: GotAsecret
·
Träning Nu ska jag hänga ut mig här lite. Jag är helt övertygad om att jag har gjort rätt, men vill ändå ha lite feedback från er här... Idag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 369
Senast: AnnaKarinA
·
I
Träning Min ridtravare är extremt känslig för skänkeln, Varenda muskel i hans kropp spänns när jag bara råkar snudda emot hans sida. Detta...
Svar
16
· Visningar
2 978
Senast: ImFabulous
·
Träning ..genom att rida barbacka men hur börjar man träna? Alltså om man har dålig balans och är ovan att rida barbacka så är det lite moment...
2
Svar
34
· Visningar
2 613
Senast: Jaulgreis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar