Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Någon som kommer att lyssna på paneldiskussionen angående klassisk dressyr som det talas om här...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 651
Senast: Ella_99
·
S
Träning Hej, min häst som jag tar hand om några gånger i veckan vill inte komma in från hagen. Hon springer bara iväg när man närmar sig henne...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: Amk
·
F
Träning Min lille häst vill inte böja sig igenom hela kroppen när jag gör öppnor från marken. Han böjer bara genom halsen, och då blir ju liksom...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: kol
·
S
Träning Hejsan!Har en fråga,jag var ute och red igår,och red bort till en stor sjö med min häst.Tänkte hon kommer aldrig att gå ner där. Hon...
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: Schrewelius85
·
N
Ridning Jag och min vän har diskuterat öppna. Jag läste att Hempfling (och nån mer?) anser att man i öppna sitter på ytter sittben, men de...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 489
Senast: Equiform
·
E
Träning Har en 3-åring hemma sen ett par månader som jag jobbar med. Hon är inte riden/körd (än) men jag är ute och går med henne mycket, hon...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Snowball
·
N
Träning Jag har lite problem. Min fjordkorsning (fjording/halvblod/nordsvensk/ardenner) är lite stirrig ibland. När man inte ridit henne på...
Svar
14
· Visningar
1 153
Senast: v-soder
·
Träning Nu kan hästen bromsa, svänga och ta sig fram i alla gångarter. Då tänkte jag börja introducera bommar och småhinder, inte för att hon...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Kiickan
·
M
Träning Jag undrar vad den unga hästen ska kunna innan man säger att den är färdigutbildad och vid vilken ålder är den det?
Svar
2
· Visningar
730
·
Träning Ska få hem min fodervärdshäst igen, ett varmblod, som gärna lyfter på ett av frambenen när man borstar/sadlar inne i stallet. Han trivs...
Svar
6
· Visningar
990
·
Träning Har ni bukare några tips på hur jag ska få min häst att sluta ta tag i bettet? Det gäller främst i galoppen. Vi jobbar på att få till...
Svar
2
· Visningar
838
Träning Ni som har hästar som sträckt sig. Hur lång tid har det tagit innan de blivit ridbara igen?
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: skjootan
·
A
Träning Jag har en liten fjordvalack som är tre år nu och ca 130 cm i mkh, jag har fött upp honom själv och hoppades på att han skulle bli runt...
2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Molly__
·
Träning Hur många planerar att visa sina 3-åringar i vår och sköter ni utbildning och visning själva? Var ska ni visa och vilka datum är det som...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 439
Senast: Corax
·
K
Träning Rider en fd travare som är expert att skjuta ut ändan när det kommer bilar bakifrån. Det brukar gå bättre om jag står still med honom...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: kitsby
·
M
Träning Hejsan, Har skaffat mig en ny ponny New forest c-ponny,15 år. Han är klippt överallt utan på benen, också har han ett hjärta på...
Svar
17
· Visningar
1 218
Senast: _Runaway_
·
Träning Varför betäcker vissa ston? Vi har ett sto på jobbet som inte kan gå med de andra stona. Hon betäcker, sparkar, är "tuff" i psyket så...
Svar
6
· Visningar
1 752
Senast: Zahlo
·
A
Träning Finns ju många åsikter om hur en häst ska hållas, hur hagarna ska se ut, storlek, terräng, hästkompisar, hur länge den ska vara ute...
2
Svar
37
· Visningar
2 412
Senast: Amk
·
Ridning Ni som har någon av de här sadlarna. Kan ni skriva och berätta vad ni tycker om dem. Är de liknande att sitta i? Kan Espaniolan vara ett...
Svar
15
· Visningar
1 290
Senast: via
·
M
Träning Jag undrar bara om någon vet exakt vad som ingår i ett treårstest? Har ni någon hemsida att länka till?
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Knut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka