Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ska flytta min häst till ett annat stall i dag. Vill bara höra om ni tycker det är okej att åka till det nya stallet ikväll och låta...
Svar
6
· Visningar
811
Ridning Ni som rider med två tyglar, har ni "vanlig kandarfattning" eller 3+1 fattning (vänster bridong/kapsontygel och båda stångtyglarna i...
Svar
14
· Visningar
2 318
Senast: Totola
·
J
Träning Jag undrar lite över vad ni tycker om att ha fri tillgång till grovfoder. För och nackdelar?
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Marius
·
I
Träning Min ridtravare är så extremt stötig i traven. Det är totalt omöjligt att sitta ner i trav utan måste alltid rida lätt.. Har inga problem...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 593
Senast: ImFabulous
·
M
Träning Jag äger ett 2-årigt varmblodssto, jag har fött upp henne själv. I somras (då var hon 1½ år) blev hon inkörd vid ett travstall, allt...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Piraja
·
Ridning Vet nån vart jag kan hitta bilder på en Espaniola underifrån? Jag vill se hur bossorna är utformade men hittar bara bilder tagna från sidan.
Svar
4
· Visningar
954
Senast: via
·
N
Träning Jag har ridit i frebro flera ända sen jag började rida. Att byta ridskola var bara onödigt, jag hade det så bra med en duktig ridlärare...
Svar
5
· Visningar
1 220
Senast: Linisen
·
S
Träning asso, min 3åriga shettis naffsar lite ibland, Jag vet liksom att man ska säga till henne, men är det rätt att slå till henne lite på...
2
Svar
20
· Visningar
1 788
Senast: Plutt
·
A
Träning Vi har ett d-ponnysto som just nu bara går som sällskap. Hon är 22 år och har väl inte gått på ca 2 år. Är det överhuvudtaget möjligt...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: _paniiik_
·
M
Träning Rider en valack ett par dagar i veckan. Han är i 20årsåldern och är pigg. Det har gått bra att rida i flera månader, men på senare tid...
Svar
4
· Visningar
1 827
Senast: fancyfree
·
Träning Är det så? Är det någon här som har sin tävlingshäst på lösdrift? Jag kan se många för och nackdelar med både lösdrift och uppstallning...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 845
Senast: Nicke
·
Ridning Är lite nyfiken på hur det kom sig att ni andra började med AR? Hur kom ni i kontakt med det första gången och vad fastnade ni för...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: Totola
·
Träning Hej . Kan man ha hästar och får tillsammans i samma hage. Någon som vet ,tack på förhand.
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: fancyfree
·
Träning När ni börjar med tömkörning, hur går ni till väga? Jag började med min lilla igår och gjorde somså att Maria, medhjälparen, fick gå...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: dalslina
·
A
Träning Hej, Jag har ett arabsto som har gått som avels sto hela sitt liv. Hon är 11år iår och kan ingenting, absolut ingenting. Man kan...
Svar
9
· Visningar
2 669
Senast: dramatik
·
Träning Om ni fick välja, skulle ni ha mellanväggen kvar och låta hästen stå smalt, eller tar ni bort den och låter hästen stå brett? Vilka...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: AnnaJL
·
S
Träning Hej! Jag visste inte riktigt vart jag skulle posta tråden men jag gör det här. Jag har ridit i 9år men har tyvärr tappat jätte jätte...
2
Svar
33
· Visningar
3 530
Senast: skjina
·
D
Träning Nu har första istadigheten kommit på mitt 5 åriga sto! Hon har börjat kicka mot skänkeln (ser rätt kul ut enligt de som står på backen)...
Svar
17
· Visningar
1 889
Senast: mazarein
·
  • Låst
Ridning Det är så sällan man ser akademisk utrustning (då menar jag inte bara sadlar, för dom är ju ganska vanliga) Utan träns, schabrak, och...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: IngelaH
·
Träning måste det vara en dum grej, eller kan det vara nått som kommer i leken oxå? Nu menar jag när jag leker med hästen från marken...
Svar
11
· Visningar
1 107
Senast: CoNo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama