Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Har äntligen hittat en stallplats till C-ponnyn! :banana: Stallet är jättefint med 5 boxar, paddock och stora hagar. Men som vanligt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 338
Senast: Luff
·
S
Träning Som endel vet blir jag tvungen att ta bort min ponny. Har tänkt skaffa en annan häst efter henne, känner att jag vill komma igång igen...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: Egonson
·
L
Träning Hur har ni fått råd att skaffa häst? Nu pratar jag till alla ungdomar Betalar era föräldrar, jobbar ni osv.
2 3
Svar
46
· Visningar
2 877
Senast: c0pyright
·
F
Träning Vad är Trakhener för ras egentligen? Jag har kollat lite på olika hästar till salu, för vi letar efter en större häst till mig, så...
Svar
7
· Visningar
2 489
Senast: Drfaust
·
T
Träning Ibland när jag longerar i trav, (och ibland även i skritt) vill min häst gärna gå med nosen nere i marken för att komma undan. Finns det...
Svar
5
· Visningar
1 255
Senast: Zab
·
Träning Såg ett fel nu, denna borde kanske ligga under hästhantering i stället, vill moderator flytta den? Vad gör du när din häst "Stegrar"...
Svar
7
· Visningar
780
Senast: Casper
·
Träning Jag vill bara tipsa om att flytta alla felaktigt lagda trådar om sits, stallbyggen, ridning o.s.v., så det blir lite lättare att hitta i...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: danilo
·
N
Träning Hej!!! Behöver ett snabbt svar på denna fråga. Jag har ett sto som ska gå en ridlektioin den 3.e april. Hon vägrar gå åt det håll som...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Nicita
·
Träning min herre vill plötsligt ingeting längre..från att ha vart igång och gått super bra fungerar plötsligt ingeting.... Han är och har...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Madde_padde
·
M
Träning -Hej , ni som håller på med trick träning och så , hur unga ska hästarna vara tycker ni? vad e för gammalt o vad e för ungt?
Svar
5
· Visningar
791
Senast: miiirka
·
P
Träning Bör man klippa av allt hår på hästens ben? Eller är det bara onödigt?? Hur gör ni? Om ni inte gör det. Varför? Tacksam för svar! Syti
2
Svar
31
· Visningar
2 152
Senast: ImFabulous
·
P
Träning min häst vill bara ställa sig i ett varv på volterna, när jag kommer i de andra varvet drara han huvet utåt istället för innåt , hur gör...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: Ticka
·
N
Träning Jag undrar om det är någon som känner igen mitt problem. Jag har haft min häst i mer än 4 år och jag har aldrig haft några större...
Svar
6
· Visningar
854
Senast: Pallas
·
Träning Har hört av många att förr, ja då red man minsann till ridhuset om det så tog en timma i snålblåst och snöfall och sen skrittade man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: Piraja
·
I
Träning Jag har ett 5 årigt sto som jag håller på att rida in. Jag kan sitta på henne och om någon leder mej så går det bra. Hon fattar även...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Lena
·
W
Träning Var på en lokal tävling för lektionsryttare på min nya ridskola och hörde oavsiktligt en del kommentarer från läktarna. Det var inget...
Svar
16
· Visningar
1 463
Ridning Skall få en klänning uppsydd av min syster, men vilken modell användes under barockperioden? Är det 1800-tals med vanlig skärning...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 312
Senast: Folshult
·
K
Träning Har en ponny som inte vill gå in i transporten, hon är inte rädd utan hon vill se om jag ger mej. Det går ju så klart inte att dra in...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Fina
·
F
Träning Kan någon försöka förklara för mig hur en bra sits ska vara?! Kanske en jätte knasig fråga...:crazy: Ni får gärna jämnföra med bilder...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Egonson
·
Träning Nya damen kan ju inte galoppskänkel, och har fortfarande lite koordinationsproblem i galoppen, men det blir stadigt bättre. Vi är nu i...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama