Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Jag har tre egna ponnyer hemma, men den ena som jag har är en b-ponny på 126 cm, Dt brukar ibland vara så att när jag te x skulle leda...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: v_Ninja_v
·
K
Träning Jag har ett varmblod som helt plötsligt har blivit jätte stirrig och jobbig. Jag vet inte riktigt vad det är, men han bara sticker och...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: Josse58
·
F
Träning Vilket är bäst å andvända? Elr vad är skillnaden mellan dom? Är inte så duktigt på sånt "än":p
Svar
13
· Visningar
1 735
Senast: My Beauty
·
J
Träning wiii, igår var jag sååå glad ! min nya pålle som jag är medryttare på, är underbar, har ridit honom nu i ca en månad och han går bättre...
Svar
4
· Visningar
1 240
Senast: Josse58
·
R
Träning Vi ska kanske köpa en häst, men nu har vi sett på bilderna att hon verkar rätt svag i kotorna. Hur påverkar det hästen? Om hon ska...
Svar
16
· Visningar
8 204
Senast: virra
·
Träning Har försökt några gånger att både longera och tömköra min fjording, men han förstår inte vad jag menar och backar ifrån mig och ser rädd...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Hammond
·
H
Träning Nu vill jag ha så många bra övningar som man kan göra med hästen. Skulle vilja ha några förslag vad man kan göra med hästen när man...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: terrivel
·
Träning Jag har skickat iväg min 5-åring på vidareutbildning och undrar lite hur lång tid ni tycker är rimlig för att lära hästen sidförande...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Saraseal
·
E
Träning Ja, det är min fråga. Rider en av ridskolans hästar just nu, medan min egna är borta. Hon är ny så det är mest därför, en ganska ranglåg...
2
Svar
20
· Visningar
1 736
Senast: CoNo
·
L
Träning Där jag jobbar så har vi en häst som är jätte jobbig att ta in i boxen. När man ska ta in honom i boxen, så börjar han ladda i förväg...
Svar
16
· Visningar
1 164
Senast: CoNo
·
Z
Ridning Hej, här finns säkert redan massor av trådar om samling, har bara kollat de sista tre sidorna och sökmotorn (hittade inget snabbt som...
Svar
10
· Visningar
1 262
Senast: Zab
·
C
Träning Hej. Jag undrar hur man utför löshoppning. Spänner man bara upp linor, så hoppar hästen av sig själv? Vad behöver hästen ha för...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: bigganl
·
J
Träning Jag helt klart bestämt mig för att hästen och jag ska bada i sommar. Tyvärr så är hon av någon anledning rädd för vattnet (bara vatten i...
Svar
17
· Visningar
2 656
Q
Träning Vad kan man göra för att få hästen att leva mer som vildhästen och därmed må bättre? Då menar jag t.ex. låta hästen gå barfota. Men...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 529
Senast: Fina
·
C
Träning Vi hade en ponny tävling hemma nyss och jag skojjar inte om det var 8 av tio ungar som slog sin ponny eller ryckte den i munnen NÄR de...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 460
Senast: Fina
·
H
Träning Jag har köpt en ny 1-åring, ett halvblod, hingst. Grejjen är att jag fick honom så billigt att jag inte kunde annat än att slå till...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Pallas
·
M
Träning Vet inte vars jag ska lägg den här tråden, så har den hamnat fel få dom flytta den. Iaf, min kompis har en skitfin häst som hon köpte i...
Svar
18
· Visningar
1 985
Senast: Miiico
·
T
Träning Nu har jag hamnat i ett dödmansläge när det gäller min häst.Vet ej hur jag riktigt ska gå vidare. Jag har nu haft denna häst (sto) i...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Piraja
·
Träning Var ner till stallet tidigare och tog in lortgrisarna (båda hade rullat) men innan så gick jag ut och tog en lugn 30-min promenad på med...
2
Svar
38
· Visningar
2 110
Senast: Double
·
Y
Träning Ska lämna ut min häst på foder. Tänkte höra med er som gjort det innan, vetrinärbesiktigade ni era hästar innan ni lämnade bort dom...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama