Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man måste få säga ifrån. Det är stora om inte så är dom starka och an bli farligt om dom får övertaget.Tack för era svar!
Jag är övertygad om det blev rätt, men har så lätt att hamna i skuldkänslor över sånt jag gör..... Och behövde lite feedback
I vilket fall var ju pållen väldigt tydlig att visa att det hela var okej för honom. Han brukar normalt vara en grinpelle, men efter det här ikväll var han en riktig raring, jag gillar honom vanligtvis, men ikväll är jag beredd att säga att jag skulle kunna älska honom
En helt vanlig brun häst som jag aldrig ridit, aldrig gjort mer med än borstat nån enstaka gång..... Och jag faller som en fura
Det är hans stallkompis jag har som medryttarhäst, och jag gillar honom verkligen mycket, men den här lilal vännen, han är unik! Jag tror att det är det att han påminner lite om min gamla ragata till distanshäst som gör det..... Förutom att han aldrig fullföljer hoten och det gjorde hon!
Tycker att du gjorde rätt. Börjar själv bli lite trött på folk som anser att man inte får ta tag i hästen. Alltså, jag förespråkar inte våld men jag anser att man kan daska till en häst om det krävs.
Tycker att hästar ska vara hanterbara. Vår 4åring som vi fött upp fick smäll varje gång han försökte nafsa å bita, å vad hemsk du är sa de i stallet, inte ska man smälla till den lille.. Nä men den lille blir stor oxå :smirk: å en hingstunge som är störts bäst å vackrast får bara inte bitas.
Finns inget värre än ouppfostrade hästar å ungar.
Jag har inte läst igenom några andras svar men du gjorde absolut rätt. Du ska ju vara ledaren och visa vad som är okej och inte. Du sätter gränserna och inte hästen. Dom ska inte sparkas och då ska man säga ifrån att "nähä du, det där är inte okej". Hästar mår inte dåligt av att bli tillsagda, utan mår bättre när dom vet var skåpet ska stå. Dock måste man säga till på rätt sätt, vid rätt tidpunkt vilket du gjorde.