Skottkärra

Skrottiskrott

Trådstartare
Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den rasat ihop totalt och jag gick till Granngården för att köpa en likadan, men nu var de ju betyyyydligt klenare? Kändes inte alls som samma kvalitet.

Har ni tips på lätta och smidiga men ändå hållbara skottkärror? Köpta nyligen då, för den vi jade köpte jag på Granngården men den finns uppenbarligen inte kvar i den varianten.

Jag vill inte ha en i metall och inte för stor eller tung... Vill ha ett hjul och inte två. Mockar i hagen på vissa ojämna ställen, kör upp på en gödselhög och in i lite trånga utrymmen - upplever att det är lättare med ett hjul.

Jag köpte nyligen en Hörby Ekeby 160 liter i plast med ett hjul
Jag hade en likadan innan den köpte jag 2005 så den höll i tjugo år
De kostar en slant men jag vill inte ha någon annan tycker de är bäst

https://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsredskap/tradgardsskotsel/skottkarror/

Antingen den för 799kr eller 1199 kr, jag köpte den sista men för 799kr när de körde en drive i höstas... Två hjul så slipper man "välta den" ...
Fast när man ska köra upp på en gödselhög är det bra att kunna välta den när man tömmer... Den töms liksom inte av att bara tippas framåt när det är uppepå en hög, i en uppförsbacke eller hur jag ska förklara?

Fast när man ska köra upp på en gödselhög är det bra att kunna välta den när man tömmer... Den töms liksom inte av att bara tippas framåt när det är uppepå en hög, i en uppförsbacke eller hur jag ska förklara?

Förstår vad du menar. I vårt fall har vi container men som tur är står den i "sluttning" så vi har inte jättebrant och har kunnat göra en ramp som dessutom tar dubbla hjul utan problem.

Så Julas för 799 låter som ett bra val... Meeen gick in på hemsidan och den finns inte i något av varuhusen inom rimligt avstånd (då har jag ändå kollat de som även är två timmar bort, verkar vara riktigt ont om just de kärrorna nu) och de går inte heller att beställa online. :cry: Kan ju hoppas att de ska få in fler inför vårsäsongen...

Liknande trådar

Utrustning Det är dags att köpa en ny skottkärra då den nuvarande håller på att trilla i bitar... Vilken är den bästa skottkärran tycker du...
Svar
15
· Visningar
3 845
Senast: G-uldlock
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 689
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18