Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej. Jag undrar hur man utför löshoppning. Spänner man bara upp linor, så hoppar hästen av sig själv? Vad behöver hästen ha för...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: bigganl
·
J
Träning Jag helt klart bestämt mig för att hästen och jag ska bada i sommar. Tyvärr så är hon av någon anledning rädd för vattnet (bara vatten i...
Svar
17
· Visningar
2 659
Q
Träning Vad kan man göra för att få hästen att leva mer som vildhästen och därmed må bättre? Då menar jag t.ex. låta hästen gå barfota. Men...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 535
Senast: Fina
·
C
Träning Vi hade en ponny tävling hemma nyss och jag skojjar inte om det var 8 av tio ungar som slog sin ponny eller ryckte den i munnen NÄR de...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 464
Senast: Fina
·
H
Träning Jag har köpt en ny 1-åring, ett halvblod, hingst. Grejjen är att jag fick honom så billigt att jag inte kunde annat än att slå till...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: Pallas
·
M
Träning Vet inte vars jag ska lägg den här tråden, så har den hamnat fel få dom flytta den. Iaf, min kompis har en skitfin häst som hon köpte i...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: Miiico
·
T
Träning Nu har jag hamnat i ett dödmansläge när det gäller min häst.Vet ej hur jag riktigt ska gå vidare. Jag har nu haft denna häst (sto) i...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Piraja
·
Träning Var ner till stallet tidigare och tog in lortgrisarna (båda hade rullat) men innan så gick jag ut och tog en lugn 30-min promenad på med...
2
Svar
38
· Visningar
2 112
Senast: Double
·
Y
Träning Ska lämna ut min häst på foder. Tänkte höra med er som gjort det innan, vetrinärbesiktigade ni era hästar innan ni lämnade bort dom...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: moonlightgarden
·
K
Träning Har äntligen hittat en stallplats till C-ponnyn! :banana: Stallet är jättefint med 5 boxar, paddock och stora hagar. Men som vanligt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 343
Senast: Luff
·
S
Träning Som endel vet blir jag tvungen att ta bort min ponny. Har tänkt skaffa en annan häst efter henne, känner att jag vill komma igång igen...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Egonson
·
L
Träning Hur har ni fått råd att skaffa häst? Nu pratar jag till alla ungdomar Betalar era föräldrar, jobbar ni osv.
2 3
Svar
46
· Visningar
2 880
Senast: c0pyright
·
F
Träning Vad är Trakhener för ras egentligen? Jag har kollat lite på olika hästar till salu, för vi letar efter en större häst till mig, så...
Svar
7
· Visningar
2 490
Senast: Drfaust
·
T
Träning Ibland när jag longerar i trav, (och ibland även i skritt) vill min häst gärna gå med nosen nere i marken för att komma undan. Finns det...
Svar
5
· Visningar
1 256
Senast: Zab
·
Träning Såg ett fel nu, denna borde kanske ligga under hästhantering i stället, vill moderator flytta den? Vad gör du när din häst "Stegrar"...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: Casper
·
Träning Jag vill bara tipsa om att flytta alla felaktigt lagda trådar om sits, stallbyggen, ridning o.s.v., så det blir lite lättare att hitta i...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: danilo
·
N
Träning Hej!!! Behöver ett snabbt svar på denna fråga. Jag har ett sto som ska gå en ridlektioin den 3.e april. Hon vägrar gå åt det håll som...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Nicita
·
Träning min herre vill plötsligt ingeting längre..från att ha vart igång och gått super bra fungerar plötsligt ingeting.... Han är och har...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Madde_padde
·
M
Träning -Hej , ni som håller på med trick träning och så , hur unga ska hästarna vara tycker ni? vad e för gammalt o vad e för ungt?
Svar
5
· Visningar
792
Senast: miiirka
·
P
Träning Bör man klippa av allt hår på hästens ben? Eller är det bara onödigt?? Hur gör ni? Om ni inte gör det. Varför? Tacksam för svar! Syti
2
Svar
31
· Visningar
2 154
Senast: ImFabulous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat