Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning får man har en häst på lösdrift om det inte finns någon ligghall utan en tät skog? är de inte lag på att ha ligghall? eller är de ja som...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Zab
·
K
Träning jag och min syster ska eventuellt köpa häst. vi har båda ridit i cirka 5 år och har båda varit medryttare på olika hästar. bara att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 095
Senast: Lantlolla
·
J
Träning Jag rider en travare som går korrekt i både skritt och trav, liksidig och så, och i vänster galopp går han utmärkt, känns inte alls som...
Svar
4
· Visningar
1 570
Senast: Tjockisina
·
C
Träning Jag har en arabvallack som är född maj-05. Jag har haft honom i 2 månader och han kastrerades för 1 1/2 månad sedan. Har börjat snudda...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 968
Senast: Sammet
·
M
Träning när jag rider ut på min sköthäst har jag ett litet problem, han vill väldigt gärna springa i nästa hästs rumpa. i skritt är han lugn...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Koppen
·
Y
Träning :cry: :cry: Så j*vla dumt.... Vad är det för kul att plåga vilda/otämjda hästar ???? Stackars hästar :cry: :cry: En sak till som...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
8 803
Senast: Sammet
·
S
Träning asso, Jag har nu en shettis som jag sköter 3/4 dagar i veckan, Men han som äger shettisen ska ha två som sköter alltså om jag tar 3dagar...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: fjordtokan
·
P
Träning Efter att ha läst i min poppistråd med folk som tror att de ska få rida bara för att man råkar ha en häst eller det finns en...
2
Svar
27
· Visningar
1 973
Senast: Vita_N_6520
·
Y
Träning Nu har jag vart och kollat på en unghäst, född -04. Va har ni för erfarenhet av hur mycket mer dom har växt efter den åldern? På...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: boccia
·
J
Träning hejsan, vill bara fråga hur ni gör när ni longerar. ala gör man kanske olika. använder ni en massa hjälptyglar, longersgjord, resp...
Svar
16
· Visningar
1 586
Senast: Skorpan
·
T
Träning Har i ca 7 - 8 månaders tid ridit en varmblodsvalack E: Starchip Entrprise som nu är 6 år och min egen. :) Och har nu fått en väldigt...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: trollsetra
·
K
Träning Hej detta probelm har jag skrivit om förut. Min arab är rädd för bommar. Idag tömkörde jag henne och fick då efter mång om och men över...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: scesar
·
Träning Jag har juh ganska så stora problem med min 7åriga valack!! Han har svårt för att stå uppbunden.. Kastar sej när han inte vill längre...
2
Svar
21
· Visningar
1 605
Senast: Ida_79
·
I
Träning Hej, jag är en tjej som är medryttare på en D-ponny han är 9år och tävlar i westen och hoppning. hanns ras är svenskrid ponny avlad till...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Sellan
·
A
Träning Nu är jag så lett på detta altså . Jag har hålit på meddet varje dag i två månader. Jag har använt en och samma teknik som alla säger...
2
Svar
25
· Visningar
1 778
Senast: Zab
·
S
Träning hoppas tråden ligger rätt, köpte min unghäst för ett halvår sedan, då fick han inga tillskott eller kraftfoder, jag ser tydlig skillnad...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: molnskimmer
·
M
Träning När får era hästar börja gå ute dygnet runt? :) o hur gör ni då med rutinerna osv?
2 3
Svar
46
· Visningar
3 272
Senast: fjordtokan
·
M
Träning Läste Ridsport häromdagen o läst om ridförbud, o att folk kan få tag på o sätta upp skyltarna lite hur som helst men att de inte alltid...
Svar
5
· Visningar
1 946
Senast: Minime
·
J
Träning Hej! Min ponny har börjat med ett underligt nytt beteend. När man borstar henne, sätter på ben- eller transport skydd på bakbenen så...
Svar
7
· Visningar
840
Senast: Husmusen
·
H
Träning Jag är medryttare på ett travarsto som är 16år. när hon var yngre gick hon på travet men var inte där så länge. hon vart såld till...
2
Svar
31
· Visningar
2 443
Senast: Hammond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar