Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har juh ganska så stora problem med min 7åriga valack!! Han har svårt för att stå uppbunden.. Kastar sej när han inte vill längre...
2
Svar
21
· Visningar
1 608
Senast: Ida_79
·
I
Träning Hej, jag är en tjej som är medryttare på en D-ponny han är 9år och tävlar i westen och hoppning. hanns ras är svenskrid ponny avlad till...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: Sellan
·
A
Träning Nu är jag så lett på detta altså . Jag har hålit på meddet varje dag i två månader. Jag har använt en och samma teknik som alla säger...
2
Svar
25
· Visningar
1 780
Senast: Zab
·
S
Träning hoppas tråden ligger rätt, köpte min unghäst för ett halvår sedan, då fick han inga tillskott eller kraftfoder, jag ser tydlig skillnad...
Svar
4
· Visningar
1 062
Senast: molnskimmer
·
M
Träning När får era hästar börja gå ute dygnet runt? :) o hur gör ni då med rutinerna osv?
2 3
Svar
46
· Visningar
3 275
Senast: fjordtokan
·
M
Träning Läste Ridsport häromdagen o läst om ridförbud, o att folk kan få tag på o sätta upp skyltarna lite hur som helst men att de inte alltid...
Svar
5
· Visningar
1 947
Senast: Minime
·
J
Träning Hej! Min ponny har börjat med ett underligt nytt beteend. När man borstar henne, sätter på ben- eller transport skydd på bakbenen så...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Husmusen
·
H
Träning Jag är medryttare på ett travarsto som är 16år. när hon var yngre gick hon på travet men var inte där så länge. hon vart såld till...
2
Svar
31
· Visningar
2 443
Senast: Hammond
·
M
Träning Är ridförvirrad över hjälperna: Vad gör jag för fel i följande exempel: Skänklar: På ridlektionerna säger instruktören att...
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: Lantlolla
·
Träning Vid vilken ålder anser ni att man kan börja tränsa sin häst/ponny?
Svar
13
· Visningar
1 072
Senast: Royal_724
·
A
Träning Hur bör man gå tillväga om man själv är lite nervös vid uteritt?
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: Koppen
·
Träning Hej alla hästmänniskor! Jag är i hästletar-tagen och vill ha en häst på foder. Har letat ganska länge nu, och i lördags var jag och...
Svar
17
· Visningar
1 480
Senast: Lantlolla
·
F
Träning Hejsan allihopa, Tänkte höra med er vad ni har för synpunkter om sadel till unghästar. Vad är era erfarenheter kring hästens första...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: boccia
·
S
Träning När vet man att ens unghäst är mogen för att man sitter ner på den i trav och galopp? Jag har en unghäst som är fyra år, sent tagn som...
Svar
9
· Visningar
2 760
Senast: scesar
·
Ridning Har börjat med grunderna som att flytta med tygeln å flytta från skänklar och han börjar jobba på bra å slappna av, när man rider på...
2
Svar
30
· Visningar
2 547
Senast: Milou75
·
O
Träning Har ganska nyss köpt ett härligt ställe. På gården finns ett litet stall med möjlighet att ha en häst. Min fundering har varit att...
2
Svar
30
· Visningar
2 454
Senast: ImFabulous
·
H
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden. Men rider en pensionerad ridskolehäst ibland när jag får tid över. Ägaren har haft henne i...
2
Svar
22
· Visningar
1 802
Senast: diartistakasha
·
H
Träning Behöver hjälp (igen :angel: ) Har hittat en foderponny som är 4 år. Jag har ridit i ca 3,5 år snart. Den är riden, men inte utbildad...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Myy
·
I
Träning min häst hade kolik förut in när jag tog in honom, så vi satte på honom täcken och sen gick vi ut och gick 30 minuter med honom, så nu...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: lizan
·
Ridning Har lite funderingar på att köra in min unghäst så småningom,på så sätt kan jag ju använda henne lite och så innan jag rider och hon...
Svar
18
· Visningar
1 312
Senast: charmant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka