Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Kom bara på att jag skulle tipsa om detta... Förra vintern tog jag å' pållan långa promenader i vackert vinterväder Hon utrustan med...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: GotAsecret
·
B
Träning Hej! har köpt ny ponny och han har svårt för att backa ut ur släpet. Tror att han bara är körd i lastbil för när han skulle stå fram så...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: boccia
·
K
Träning Håller på att rida in en importerad Estnisk Busk ponny, vi tror att han blivit slagen där han bodde innan (Estland) och är GRYMT...
2
Svar
35
· Visningar
2 763
Senast: Krulidut
·
F
Träning Var borta på ridskolan här om dagen och kollade lite när några privatryttare red sina hästar. Chockades över hur illa majoriteten red...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 960
Senast: kullerbytta
·
Träning Nu när våren är här på riktigt brukar jag få någon idé om att "rida på riktigt" på ridbanan så där en två gånger eller så. Men hästen...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: sthu
·
J
Träning hur ska man göra för att få en häst att stå still ? låter som det enklaste i världen, men du menar jag UTAN att behöva dra bettet ur...
Svar
18
· Visningar
1 274
Senast: Totola
·
K
Träning Vad gör man med en häst som är liksom... trött? Har hand om en 17 årig ridskoleponny, shettis. Hon har jättemkt bjudning när man rider...
2
Svar
20
· Visningar
1 757
·
I
Träning Ja, som rubriken lyder, hur lär man en häst att bli longerad? Min häst bara bara vänder sej mot mej och vill inte springa runt..
Svar
13
· Visningar
4 390
Senast: pigleton
·
E
Träning Hej. Jag har en vbl travare som kan prestera jätte mkt, utom att gå ner på tygel. Hon har lugn trav och lugn galopp, allmänt lugn...
Svar
17
· Visningar
2 158
Senast: duktigaste_idioten
·
M
Träning Jag har fått lära mig att man kan använda kedjegrimskaft både genom att ha det under hakan och över mulen. Själv har jag det över mulen...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
13 861
Senast: micra
·
Träning Vi har ett halvblod på 18 år och 1 arab på 19 år i stallet,och sen unghästen åkte till tillridningstall så kan man inte rida ut på...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Smuldaisy
·
K
Träning Är det fel att "smacka" vid lastning? Har en ponny som brukar krångla lite vid lastning men hon lyssnar på "smackningar" och brukar gå...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: CaliforniaSwed
·
B
Träning Hej Vi har ett jätte problem med vår nya ponny. Så fort vi stannar transporten med honom i och skall tex gå och startanmäla vid en...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: bombi
·
Träning Jag har ett motsatt problem jämfört med alla andra... Jag har många, många knep på hur man får in en häst i transporten. Men i detta...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: Nafayette
·
  • Låst
Träning Var häromdan o tittade på min lillasyster när hon red på sin nya ridskola,varpå jag blev rätt förvånad o nu i efterhand förbannad...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Senast: IngelaH
·
J
Träning heejsan allt buke-folk :) jag rider ett varmblod, som förr gick på trav. och nu är det såhär att när man rider honom så tar det först...
Svar
15
· Visningar
1 853
·
Träning Vad var det för adress till den där sidan om trickträning?? Hittar den inte :confused: (Edit: Idag gjorde vi det...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: Kalista
·
Träning Nu är ju detta olika från häst till häst men när anser ni att en häst är redo för att börja träna in gallopkommando? Från marken och...
Svar
3
· Visningar
828
Träning Jag rider på ridskola. Sist när jag red trav, vi red lätt så bad ridläraren mig att byta sitt ben.:confused: Tydligen gjorde jag det...
Svar
14
· Visningar
6 771
I
Träning Kan någon ge några exempel på lösgörande övningar? :banana:
2
Svar
22
· Visningar
2 965
Senast: Jeeves