dygnet runt..

Sv: dygnet runt..

Aldrig. Vi har för mkt knott för att de kan (och vill) gå ute på natten Däremot är vi rätt fredade mot blinningar så det funkar bra att ha dem inne under natten.

De fodras som vanligt på morgonen 7.30 när mamma kommer hem från sitt nattjobb men äter då bara kraftfoder som de äter upp på ca 15 min. Vanligtvis äter det hör 20-30 min innan de får kraftfoder men på sommaren vill de bara ut o äta gräs så då rör de inte höet på morgonen.

Sedan går de ute o äter gräs hela dagen (täcker behovet bra och behöver inte fodras extra på dagen) tills ca 21 när mamma jobbar (tar in o ger hö o kraftfoder) eller senare när hon är ledig beroende på hur jobbiga knotten är. Hästarna visar tydligt när de vill gå in och det brukar inte bli så mkt senare än 22 iaf.

Mina har gått ute länge nu. Dom får hö och kraftfoder i hagen morgon och kväll men hömängden minskas vartefter gräset växer. En häst rids för närvarande varannan dag ungefär och rutinerna är detsamma som alltid då...jag tar in hästen, gör i ordning och rider, sen får den gå ut igen..;)

Menar du frågan om alla har skydd i hagen? Den frågan får de svara på som redan släppt sina hästar dygnet runt :)

Kom igen ni som redan släppt: Har ni skydd i hagen? :D

De jag har hos syrran har en enorm gran som dom står under när det blir lite trist väder. Russen hemma har lite skog och även varmblodstravaren (dotterns) har en dunge äppelträn att stå under. Har inga uppbyggda vindskydd men det kommer under sommaren...då kommer dom även gå ute mer på vintern sen:cool:

Varierar med några veckor hit eller dit, men i mitten av maj brukar de få gå ute dygnet runt. Min kommer få åka på sommarbete redan den 25 maj.

Våra går ute dygnet runt nu, de har gjort det sen vädret blev fint för några veckor sedan. Nu har dom varit inne två nätter för det är väldigt kallt på nätterna och vi har inget vindskydd eller ligghall.

Förhoppningsvis ska de börja gå ute på måndag, ett par stycken iaf. Då får sin mat osv när hon är inne när jag ridit.

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
428
Senast: movi
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 509
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar