Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning När jag rider ut själv på min ponny lyder hon mig oftast och jag kan växla tempo. Men problemet är när jag rider ut ihop med en annan...
Svar
17
· Visningar
1 078
Senast: Triax
·
Z
  • Låst
Ridning Hejsan, jag har hittat hit igen, ska se hur lång tid det tar innan jag går folk på nerverna med allt jag skriver nu:P Men till ämnet...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: IngelaH
·
J
Träning Jo, jag som själv funderar på att köpa häst om ett ½-1 år eller så undrar jag: vem betalade din häst? Hur fick du ihop pengar till...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 451
Senast: Nellie
·
Träning .......är frågan? Jag har gjort det, för att jag tycker att det är så bra att han kommer ut när jag inte hinner, men jag vet inte...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 145
Senast: Nellie
·
R
Träning Vi ska köpa häst, ett fullblodssto på 12 år, och jag har några funderingar på hur det blir när hästen är ny i stallet. Vad är bäst att...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: independent
·
Träning Har min stora pålla i box nu på nätterna eftersom en annan häst skulle blivit själv annars. Och eftersom hon behöver mer mat än hästarna...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: krambanan
·
S
Träning Hej allihopa, nu är det så att jag och min häst har ett litet problem. Vi kan inte rida någon annan stans än på ridbanan :( vilket är...
Svar
12
· Visningar
1 523
Senast: duktigaste_idioten
·
N
Träning Funderar lite över det här med ridskolor. Jag har själv lärt mig att rida på ridskola när jag var barn och har även i vuxen ålder...
Svar
18
· Visningar
1 841
Senast: Tramptass
·
Ï
Träning problemet jag har jäller min fjording, förut va han världens snällaste han gick alltid med snällt i grimma och grimmskaft, han var inte...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: white socks
·
Träning Trode aldrig jag skulle behöva råd, men då vi hade in insident med transporten då den inte sat fats ordentligt på bilen så den släppte...
Svar
13
· Visningar
4 568
Senast: Camilla_H
·
F
Träning Har aldrig riktigt förstått hur man gör för att rygga en häst, hur gör ni?
2 3
Svar
40
· Visningar
7 033
Senast: Lazio
·
C
Träning Har en ponny på foder till sällskap och ridning. Hon är supersnäll i all hantering. Supersnäll när småbarn skrittar på henne . Men när...
Svar
16
· Visningar
1 865
Senast: CindyLou
·
H
Träning http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08220000-08229999/640x480/8228008.jpg?0...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 987
Senast: _Hannzo_
·
N
Träning ..angående bett.. Min 4 åriga fjordvalack är väldigt stark och vill inte gärna sakta av från galopp till trav, från trav till skritt...
Svar
8
· Visningar
868
Senast: Totola
·
A
Träning Det här kanske låter som en dum fråga men om man ska longera en häst hur vet man då hur långa inspänningarna ska vara?
Svar
7
· Visningar
766
Senast: Piraja
·
J
Träning hur gör ni ifall ni typ ridit och hästen blev jättesvettig , så ni måste dusha den, men kan inte vänta på att h*n ska torka ? jag sätter...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Josse58
·
F
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, men. Iaf så skulle jag vilja höra lite kommentarer om min sits. Vet att jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 026
Senast: ponnylollo
·
L
Träning Det här är ingen klanka ner på ridfolket tråd om ni tror det. Men överlag de flesta spec. halvblod är lite småjobbiga att lasta medans...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 970
Senast: Carolrita
·
Träning Vid ett par tillfällen har jag stött på individer i hagen som inte har respekt för människan. Tex träder de in i människans zon och när...
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: LillAmi
·
Träning ha en 3 åring som jag måste hitta på något med , just nu så gå han bara i hagen och slappa . tänkte rida in han nu i sommar men väntar...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: wallerie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama