Vad innebär Egentligen lösgörande övningar?

Sv: Vad innebär Egentligen lösgörande övningar?

Jag har saknar större krav och har inga ambitioner med honom egentligen, eftersom att jag är ganska ointresserad av tävling.

Jag vill att min häst och jag ska ha det trevligt och må bra tillsammans när vi umgås. Det är min enda prioritet!

Du och jag har väldigt lika mål. :D

Lycka till på vägen och - Rid väl! :bow:

Mmm, hade idag ett samtal med min tränare om just detta, och vi kom fram till att det första måste vara att komma fram till en psykisk lösgjordhet - med min häst i alla fall.
För att komma dithän, så måste ju jag vara lösgjord på det sättet:angel: , och genom att medvetet använda andningen, så kommer hästen att slappna av mer och mer. Vilket gör att vi kan använda tiden till att få nåt vettigt ut av den.
Vi resonerade också om huruvida jag skulle göra lösgörande ridövningar, men enades om att först jobba med andningen, kontakten med hästen och samspelet oss emellan. Det funkade finfint, och jag och min häst kunde ta flera steg framåt i vår utveckling.
Igår, på ridskolan, fick jag en häst som gärna drar på för sig själv (han hör vad instruktören ropar, och så kör han på) glömde jag andningen då vi tränade tempoväxlingar och det blev bara skit av det. Men efter en stund medvetandegjorde jag mig om min andning och vi kunde få till en OK sista kvart.
Den fysiska lösgjordheten är nummer två numer...
Efter det kan jag börja jobba:) .

Det har du helt rätt i, TS frågade efter lösgörande övningar och det svarade du på. Barar jag som svamlade lite om hur jag brukar gå tillväga för att få min häst mera lösgjord.:o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Genom att placera ut bommar enligt skisserna nedan får du flera lösgörande övningar i en. Det gör att du kan låta bommarna ligga kvar i...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 586
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar