Bästa ledtillskottet?

Lyan

Trådstartare
Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det är artros ännu vad jag fattade det som). Hon får rimadyl morgon och kväll, men jag tänker att något tillskott för leder och artros knappast kan skada för hon fyller trots allt 10 år om ett par veckor. Vilket är bäst och mest prisvärt numera? Jag har koll på glukosamin, men det finns ju mer som är bra för lederna också och där har jag inte stor koll

Det jag tyckte funkade toppen på min artros och spondyloshund var Dasuquin (stavning?)
Sen fick hon även Grönläppad mussla.

Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det är artros ännu vad jag fattade det som). Hon får rimadyl morgon och kväll, men jag tänker att något tillskott för leder och artros knappast kan skada för hon fyller trots allt 10 år om ett par veckor. Vilket är bäst och mest prisvärt numera? Jag har koll på glukosamin, men det finns ju mer som är bra för lederna också och där har jag inte stor koll
Det enda det finns evidens för är omega-3 samt glukosamin. Viktigt att det ges i minst 3 månader och regelbundet.
Jag köper omega-3 kapslar för människor, billigare än de som är för djur. Det är ofta rea på sådant dessutom.
Mina hundar tar dom som godis.
Jag ger också Senior tabletter från Svenska djurapoteket till min ena äldre hund.

Jag ger min LedMax + och Senior. Men LedMax+ har jag fått bra resultat från.
Tack för tipsen. Ska kolla upp dem
Det jag tyckte funkade toppen på min artros och spondyloshund var Dasuquin (stavning?)
Sen fick hon även Grönläppad mussla.
Tack för tipset. Ska kolla upp det
Det enda det finns evidens för är omega-3 samt glukosamin. Viktigt att det ges i minst 3 månader och regelbundet.
Jag köper omega-3 kapslar för människor, billigare än de som är för djur. Det är ofta rea på sådant dessutom.
Mina hundar tar dom som godis.
Jag ger också Senior tabletter från Svenska djurapoteket till min ena äldre hund.
Oki. Min hund väger 4kg så omega 3kapslarna jag har haft till mig känns på tok för stora för henne att svälja, men jag kanske kan klippa upp dem och hälla över maten.

Jag har fått tips om magnesium också, men det sa min veterinär att hon inte rekommenderade utan blodprov först. Glömde dock att fråga om andra tillskott när jag var där senast

Det finns många dyra piller och pulver men väldigt lite evidens för någon effekt. Även glukosamin har jag för mig har rätt svajig effekt vid ordentliga studier...

Bra mat, rörelse och antiinflammatoriskt är väl vad de rekommenderar folk med artros.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 774
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 051
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 881
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 930
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Tips på Fiskmiddagar
  • Vad gör vi? Del CCVII