hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några månader senare började hon få epilepsianfall, sen kom smärta, blev och är fortfarande aggressiv, äter knappt, ändrat hela personligheten osv, listan kan bli lång. ägaren har träffat 4 olika veterinärer som inte kan ställa någon diagnos utan testar nytt och i mitt tycke utsätter hunden för stress och påfrestningar. ägaren har även fått till sig av alla olika läkare att det inte går att göra någon röntgen alls för att utesluta hjärntumör, pga skallbenet är i vägen.
jag misstänker att tumörerna dom opererade bort (tog även livmodern) hann sprida sig då hunden vidare tydliga tecken på cancer. hur många veterinärer är rimligt att besöka? hur går man vidare i sjukdomsbilden när veterinärer bara ger kalla handen och inga svar?
finns det någon här som har tips/erfarenhet?
jag har även tagit på mig ansvar att ringa runt till olika kliniker för rådfrågning så detta ska startas omgående men kollar även här om någon vet något!
tack på förhand // Veronica
jag misstänker att tumörerna dom opererade bort (tog även livmodern) hann sprida sig då hunden vidare tydliga tecken på cancer. hur många veterinärer är rimligt att besöka? hur går man vidare i sjukdomsbilden när veterinärer bara ger kalla handen och inga svar?
finns det någon här som har tips/erfarenhet?
jag har även tagit på mig ansvar att ringa runt till olika kliniker för rådfrågning så detta ska startas omgående men kollar även här om någon vet något!
tack på förhand // Veronica