Insläpp nu?

Sv: Insläpp nu?

Våra kommer inte kl 15.00.
dom får frukost inne, lunchhö ute, middag när dom kommer in och kvällsmat inne. Hö och kraftfoder alla mål utom vid lucnh då de bara får hö.

Våra uppstallade hästar går in mellan 19-21. Ut mellan 7-8.

Min unghäst går ute rygnet runt, men jag räknar inte med någon näring från gräset. vi brukar märka när det finns näring- då slutar de äta höet vi lagt ut.

Mina hästar, 1 arab o 4 shettisar går ute dygnet runt nu o detta är 4de natten nu i natt. Dock har dom tillgång till en liten ligghall men dom verkar inte vara där inne nått. Araben får på sig täcke till natten. Fodrar med extra hö på kvällen så dom har nästan fri tillgång, på morgonen får dom "normal" mängd, kraftfodret får dom komma in o äta, sen åker dom ut igen

som de har gjort hela vintern mellan 20-21 hoppas på att de kan gå ute snart också men det är väl lite optimistiskt

22-23, de har "kväll" i sin ligghall/vindskydd från 19, efter jobbet/ridning med middag samt hö som räcker till jag tar in för natten.
Från juni får de bo ute dygnet runt.

Här växer gräset nu och vädret är torrt och varmt så nu går dom ute dygnet om...har gjort det snart 1 vecka:D

Härligt att höra!
bor vid ett "stort" "fint" stall(Dom som äger det tror det iallafall och då även dom som har sina hästar där)?
Går ut vid ca 9-10 och kommer in vid 14 tiden ? Vinter som sommar. I somras när det var 20 plus hade dom regntäcken på och vissa även täcke under!? Vilka idioter... tänk att ha dunjacka på sig på sommaren???? Inga träd i hagarna och inget vatten....
mna pollar får gå ute från tidig morgon tills det blir mörkt och utan täcken nu och snart ute dygnet runt! Jag har hopphästar och travhästar och även en dressyrhäst och tävlar medelsvår både i hoppning och dressyr!!!!
Friska hästar och framförallt glada hästar!!!
Framför sunda friska människor som använder hjärnan saknar jag i vår hästhållning!

Min går ute för det mesta nu...kanske står inne en natt i veckan eller så och då får han komma in mellan 18-20. Har haft honom inne på nätterna nu ett tag eftersom djurskyddsinspektörerna var här i för 2-3 månader sen och sa att vi inte fick ha hästarna ute utan ligghall. Annars skulle ha gått ute hela vintern!

När kommer era hästar in nu?

Tidigt lr sent?

Mina hästar fick gå ute första natten i natt faktiskt, jag har stallet så att de kan gå in i sina boxar när de vill, de har sitt vatten där, i stort sett som en lösdrift.

De trivs med att vara ute känns det som, men tycker nog det är ganska mysigt att kunna gå in och ut i boxarna som de vill också. :)

Våra hästar går ut vid 07.30 och in vid 18.00. :)

*knapplån*

Våra kommer in vid 21. Då får de näst sista målet mat innan läggdags. Pga dräktigt sto kommer de nog stå inne på nätterna ett bra tag framöver, synd för de andra.

Min pålle är ute mellan ca 08.00 till ca 15.00-16.00. Han står på en anläggning så det är personal som tar ut/in honom, han trivs bra med det och tror inte att han vill vara ute längre än så heller. :) Han står och väntar vid grinden och vill in.. Han har ändå utebox så han får ju vara "ute" mer ändå! Sedan så stål inte hans öga speciellt mkt solljus heller. :(

*kl*
Min kommer in olika beroende på vädret.Som idag med sol släpps han in vid 20.30-21.00 ca.Är det sämre väder kommer de in tidigare.Ut går han vid 07.00.

Kraftfoder två gånger per dygn(morgon och kväll)+en extra utfodring med lucern vid 16-tiden.

:)

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 512
Senast: Hedinn
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: Shixle
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka