H
hoppbruden
Sv: Insläpp nu?
så sent som möjligt. nu e de ju varmt och sol länge så de kommer in vid 7 ungefär
så sent som möjligt. nu e de ju varmt och sol länge så de kommer in vid 7 ungefär
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min går in vid 17.00
Men hur gör ni med kraftfodret osv... hur många mål får dom med kraft?
! Sedan så stål inte hans öga speciellt mkt solljus heller.
Mina hästar går ute nu, men dem har tillgång att gå in i sina boxar om dem vill, dem har även täcken. Jag tar in dem vid 7 och ger dem deras foder. Låter dem vara inne fram till 10 ungefär så att dem få sova ngr timmar sedan öppnar jag bara boxdörrarna och dem får välja ifall dem vill vara inne en stund till eller om dem vill gå ut. Men dem går alltid ut. Jag har märkt det att dem trivs inte att vara inne i sina boxar, dem biter på väggarna. Så jag lät dem vara ute redan på början eller om det var mitten av mars och dem stormtrivs
Våra kommer in samma tid som dom har gjort hela vintern, ungefär mellan 21-23 beroende på om det är helg eller vecka..
Just nu går de ute 9-19 ungefär.
De har fri tillgång på grovfoder både inne och ute, de får kraftfoder 4 ggr/dygn.
Får man fråga varför din kommer in så himla tidigt?? Fast den kanske kommer ut supertidigt också...
För att svara på frågan så går mina ute dygnet runt och har så gjort hela vintern. Lösdriftshästar är riktigt lyckliga hästar.
Sen handlar ju detta om hur känsliga hästarna är iofs när det är 20+ kanske de inte behöver ha ngt täcke men en del blir lätt lite stela i musklerna. Min kompis häst fick gå utan täcke för första gången förra veckan pga att han lätt blir stel. Medans min hade gått utan täcke i en vecka! Så detta beror helt och hållet på hästen!! Det finns frusna människor oxå!
/C*