Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08220000-08229999/640x480/8228008.jpg?0...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 990
Senast: _Hannzo_
·
N
Träning ..angående bett.. Min 4 åriga fjordvalack är väldigt stark och vill inte gärna sakta av från galopp till trav, från trav till skritt...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: Totola
·
A
Träning Det här kanske låter som en dum fråga men om man ska longera en häst hur vet man då hur långa inspänningarna ska vara?
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Piraja
·
J
Träning hur gör ni ifall ni typ ridit och hästen blev jättesvettig , så ni måste dusha den, men kan inte vänta på att h*n ska torka ? jag sätter...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Josse58
·
F
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, men. Iaf så skulle jag vilja höra lite kommentarer om min sits. Vet att jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 028
Senast: ponnylollo
·
L
Träning Det här är ingen klanka ner på ridfolket tråd om ni tror det. Men överlag de flesta spec. halvblod är lite småjobbiga att lasta medans...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 974
Senast: Carolrita
·
Träning Vid ett par tillfällen har jag stött på individer i hagen som inte har respekt för människan. Tex träder de in i människans zon och när...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: LillAmi
·
Träning ha en 3 åring som jag måste hitta på något med , just nu så gå han bara i hagen och slappa . tänkte rida in han nu i sommar men väntar...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: wallerie
·
Träning Hur ska man kunna tuckta en stooor hingst som hellst bara vill sätta tänderna i en. Han är inte elak på ett riktigt sätt. utan mest...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: Gordon
·
J
Träning hejsan jag vill inte träna min häst förhårt då hon inte trivs med det så jag har funderat på att på tisdagar så har hon vilodag (jag har...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Elisha
·
Träning Nån som har några bra bilder på sånt? Då min kuse börjar bli stel så vill ja mjuka upp han efter träningspassen. Tips på övningar å...
Svar
0
· Visningar
1 016
Senast: verrdogan
·
B
Träning (Rubriken stämmer ej har inget med foderhäst att göra)hej hej alla! har nu börjat fundera över att ta över en unghäst som är en -05...
Svar
1
· Visningar
826
Träning I dag tog jag min medis till hjälp och tömkörde Zota lite:D Det gick alldeles strålande.Vi övade på att stalla,gå och svänga och hon...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: Mirre
·
Ridning På allmän begäran kommer här en rapport från helgens, min första, AR-kurs. ;) Som jag tidigare sagt jag har svårt att kategorisera...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Freyja_bus
·
Ridning Vart fäster ni blicken när ni arbetar hästen från marken inom AR, alltså när ni longerar? Jag tränar väldigt mycket NH med min häst...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Lusidor
·
M
Träning Hej, På onsdag ska jag åka på kurs, därför gjorde vi ett försök idag med att trasportera Lancelot. Han gick in väldigt bra. Vi åkte...
Svar
12
· Visningar
1 048
T
Träning http://www.toytube.vom/watch?v=FKSsdyvh4 http://www.youtube.com/watch?v=vV0dxf9Ou6Q Säger inte att det alltid är såhär, men får...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 727
Senast: settis
·
J
Träning Hejsan, jag rider en fjording, en mycket tung fjording på runt 150 cm i mkh. När vi är ute och rider snubblar han extremt mkt, inte...
Svar
16
· Visningar
1 138
Senast: carzz
·
F
Träning Är det en bra idé att träna en ung häst med hjälp av t ex vikt-boots? Jag tänker att det kan öka muskel-träningen om man t ex inte har...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Panikie
·
Träning Finns det några bra tips på hur man lär hästen att inte kasta sig ut ur transporten. Alla tips välkomnas :D
Svar
3
· Visningar
698
Senast: jumanji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2