Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Blev ägare till en unghingst för några månader sedan, och har problem med att han biter o nafsar allt som oftast. Det har hitills gått i...
2
Svar
22
· Visningar
2 303
Senast: xDollyx
·
P
Träning Min nya häst sparkar eller kickar när man ska ta upp bakbenen på henne. Jag funderar på vad det kan bero på. Vad tror ni ? -1 Att...
2
Svar
20
· Visningar
9 524
Senast: pooutinoouti
·
J
Träning ägaren till pållen jag rider har sagt att han inte behöver benskydd.. men jag får ha om jag vill ha. men nu är det så här att jag var...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Josse58
·
L
Ridning Läser massor här inne med stort intresse! Tack för att alla delar med sig så frikostigt med sina kunskaper. Jag vill få bättre...
Svar
12
· Visningar
1 144
Senast: Folshult
·
Träning hejsan ! . jag har en ponny som är vädligt spänd i ryggen så man inte kan sitta på honom när man arbetar ordentligt i dressyren, Han...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: nasbom
·
S
Träning har förstått att detr finns fler värkiga personer än jag som är här på buke,dessutom fårstår jag att vissa av oss fortfarande envisas...
2
Svar
29
· Visningar
2 738
Senast: Mikan
·
M
Träning Finns det anledning att byta bett/nosgrimma eller andra hjälpmedel på en häst som har olika ryttare? Jag menar så här: Vi ryttare...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: shampiz
·
K
Träning Jag rider nu en mycket framååt travare som har väldigt mycket trav i sej och då även ett ganska stort och fint steg... frågan är om jag...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Krulidut
·
B
Träning Vet inte om denna tråd ligger rätt, men i alla fall Nu är det så att jag har bestämt mig för att flytta utomlands ett år och jag...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Buckingham
·
B
Träning Hej! Min pålle arbetar knappt med bakbenen alls i galoppen. Hon galopperar med frambenen och travar med bakbenen. Finns det några bra...
Svar
15
· Visningar
1 252
Senast: Bellina
·
F
Träning Okej, min häst är väldigt tjock, enligt förra ägarna har hon alltid varit det :confused: Hon rids 5 dgr i veckan och får inte för mkt...
Svar
17
· Visningar
1 326
Senast: via
·
K
Träning Hej! Min halvblodsdam behöver mer ryggmuskler (har förstått att det är låg form som gäller då). I paddock går hon i låg, bra form, men i...
2
Svar
21
· Visningar
2 394
Senast: Rikkan
·
Träning Finns det några generella bestämmelser om huruvida man får rida i vandringsleder eller inte? Vem ska man annars prata med för att få...
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: Riley
·
G
Träning Hur gör man för att lära sin häst att buga vid kommando? :confused: hade varit kul att lära honom! :D
Svar
5
· Visningar
1 085
Senast: sthu
·
K
Träning Problem hjälp mig!! Nu är det 2 hästar i stallet. Och när jag ska ta in min då blir det jättesvårt eftersom han också vill med in i...
Svar
12
· Visningar
1 040
Senast: Kryptonit
·
L
Träning Jag undrar om det sliter på hästen att tävla en gång varje helg (lokalt) om den får vila en eller två gånger i veckan helt?
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Cheeky_nicke
·
J
Träning Jag rider ett varmblod som jag skulle vilja börja tömköra med. Främst för att jag vll lära mig, men även för att så många säger det är...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Elizette
·
J
Träning hej allihopa.. jag har precis börjat rida en travare som skall sättas igång.. han reds 2 ggr i veckan innan, men nu ska han ridas...
2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: Tebazz
·
L
Träning Hejsan allihopa! Jag måste få ur mig frustationer över det sjuka i samhället. Då sex med underårig/våldtäckt mot barn blev...
2
Svar
31
· Visningar
2 707
Senast: gullebarn
·
P
Träning För mig är ridning avslappning. Inget man skall sitta och kämpa med utan bara skön ridtur i skog och mark. En del säger att om man är...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: Bjäbban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama