Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning i öppna i vänster varv flyter pållan ut framåt, går rätt ur öppnan alltså, eller fortsätter i öppna men flyttar sig längre och längre...
2
Svar
32
· Visningar
1 881
Senast: bigganl
·
G
Träning Ni har säkert fått betyg någon gång i diverse olika ämnen. Jag som går på hästlinje på gymnasiet har även fått mitt arbete i stall och...
Svar
8
· Visningar
958
K
Träning Hej, ska eventuellt köpa en D-ponny, har fått tips om en, men den är tyvärr krubbitare och har varit så i flera år. Även om det inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 522
Senast: settis
·
Ridning Nu har jag varit på kurs och det ledde till en hel del funderingar kring yttertygeln. Så nu vill jag höra hur/om ni använder yttertygeln...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 470
Senast: Totola
·
Träning Hur 17 lär man hästen vänster och högergalopp? Några bra övningar uppskattas....
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: rocki
·
L
Träning Läste en tråd om svanshållning här tidigare och började då fundera på en sak. Nämligen följande: Om en häst går med svansen böjd åt...
2
Svar
34
· Visningar
4 624
Senast: Totola
·
K
Träning Efter att ha ridit på islandshästar i två år är jag lite osäker. Hur långt fram ska en sadel ligga?
Svar
11
· Visningar
2 853
Senast: scesar
·
M
Träning ................
Svar
1
· Visningar
1 168
Senast: Goldpilz
·
Träning Blev ägare till en unghingst för några månader sedan, och har problem med att han biter o nafsar allt som oftast. Det har hitills gått i...
2
Svar
22
· Visningar
2 305
Senast: xDollyx
·
P
Träning Min nya häst sparkar eller kickar när man ska ta upp bakbenen på henne. Jag funderar på vad det kan bero på. Vad tror ni ? -1 Att...
2
Svar
20
· Visningar
9 619
Senast: pooutinoouti
·
J
Träning ägaren till pållen jag rider har sagt att han inte behöver benskydd.. men jag får ha om jag vill ha. men nu är det så här att jag var...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Josse58
·
L
Ridning Läser massor här inne med stort intresse! Tack för att alla delar med sig så frikostigt med sina kunskaper. Jag vill få bättre...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: Folshult
·
Träning hejsan ! . jag har en ponny som är vädligt spänd i ryggen så man inte kan sitta på honom när man arbetar ordentligt i dressyren, Han...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: nasbom
·
S
Träning har förstått att detr finns fler värkiga personer än jag som är här på buke,dessutom fårstår jag att vissa av oss fortfarande envisas...
2
Svar
29
· Visningar
2 740
Senast: Mikan
·
M
Träning Finns det anledning att byta bett/nosgrimma eller andra hjälpmedel på en häst som har olika ryttare? Jag menar så här: Vi ryttare...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: shampiz
·
K
Träning Jag rider nu en mycket framååt travare som har väldigt mycket trav i sej och då även ett ganska stort och fint steg... frågan är om jag...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Krulidut
·
B
Träning Vet inte om denna tråd ligger rätt, men i alla fall Nu är det så att jag har bestämt mig för att flytta utomlands ett år och jag...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Buckingham
·
B
Träning Hej! Min pålle arbetar knappt med bakbenen alls i galoppen. Hon galopperar med frambenen och travar med bakbenen. Finns det några bra...
Svar
15
· Visningar
1 255
Senast: Bellina
·
F
Träning Okej, min häst är väldigt tjock, enligt förra ägarna har hon alltid varit det :confused: Hon rids 5 dgr i veckan och får inte för mkt...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: via
·
K
Träning Hej! Min halvblodsdam behöver mer ryggmuskler (har förstått att det är låg form som gäller då). I paddock går hon i låg, bra form, men i...
2
Svar
21
· Visningar
2 397
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben