Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hello! för att göra en lång historia kort så måste min häst åka brett i släpet annars får hon panik. (begriper inte hur hon åkte...
Svar
9
· Visningar
3 010
Senast: Masec 97
·
E
Träning Vad skall jag göra då min häst rusar mot och efter hinder? Ibland kan man få henne att komma i bra fart mot hinder men om inte så fäller...
Svar
7
· Visningar
1 151
Senast: Evenstar
·
M
Träning En liten undran. Hur kommer det sig att många hästar lyfter svansen när man jobbar dem? Det ser ju onekligen lite tjusigt ut men vad...
2
Svar
20
· Visningar
6 886
Senast: Sipuli
·
Träning Min valack är extremt sur vid sadling, och även vid på och avtagning av täcke. Han hugger och står inte still. Vid uppsittning och...
2
Svar
21
· Visningar
4 516
Senast: Maggie W
·
Träning Ska iväg sen och rida på min arab, har tänkt vara på bana i typ 20-30 min och göra krumelurer. Han ska bara ridas i skritt, kanske låter...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Tebazz
·
Träning Är det okej att longera i grimma, för att motionera hästen, när man själv inte kan/känner sig motiverad att rida? Eller måste man...
2
Svar
25
· Visningar
6 218
Senast: Zandora
·
S
Träning Hej jag har e f.d travare, som jag håller på att skola om till en ridhäst. Men jag vill inte sitta och rida i ridhus eller paddock hela...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 124
Senast: Wembley
·
I
Träning Hur reagerar ni? Tror ni att de gör de medvetet? Korrigerar ni det?
2
Svar
37
· Visningar
3 062
J
Träning NH-träning ? vad innebär det ? och vad hjälper de?
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Josse58
·
M
Träning Jag har en ponny på prov som kom från Irland för drygt en månad sen. Han verkar väldigt trevlig och hoppar jättefint, däremot är han...
Svar
5
· Visningar
1 601
Senast: Tirre
·
P
Träning Jag har köpt ett sto 8 år i fredags hon är brunstig nu så allt är så hmhm mycket värre :P Men hno går gärna emot mig men ja är envis så...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: pooutinoouti
·
Träning Går det? Givetvis är alla individer olika och det kan funka för vissa och andra inte. Men brukar det gå bra att ha en unghingst...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: hillevie
·
Träning Hej! Brukar ni göra träningsprogram för era hästar? hur? är ni privatryttare eller "företagare"? Jag brukar planera premilinärt en...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Isca
·
B
Träning Min 05:a är jätteduktig på det mesta, även om hon är känslig. Men vi har ett problem... Så fort jag försöker ta på benskydden så vägrar...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: Isca
·
E
  • Låst
Ridning Den 11 mars var det ju en debatt om Klassisk ridning med Bent Branderup, Julio Borba, Karl-Philippe m.fl. Var det någon som lyssnade på...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: svea
·
Träning Hejsan! Jag vet inte var jag ska lägga tråden så om den läggs fel kan väl moderator flytta den?? Hur tidigt och vad gör ni med era...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Balance
·
Träning Hej! Jag har en liten korsningsponny (minisheltand/amerikanske miniatyr) som snart fyller ett år. När kan man börja köra in och rida...
Svar
2
· Visningar
651
Senast: fia0
·
J
Träning Jag rider min medryttarhäst 2 dagar i veckan. Han har väldigt dålig kondition som behöver tränas upp.. Han går heller inte fram...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: ridtravare
·
S
Träning jag skulle behöva lite tips på hur man gör för att bli ledare över sin häst på ett bra sätt. jag vet inte mycket om horsemanship men...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: sieka_
·
Träning Hur pass smart/osmart är det att trickträna en 5-årig hingst som är allmänt jävlig? Han bits, sticker och reser sig då och då, och...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: Jegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama