Hjälp sökes för stallfridens skull.....

Sv: Hjälp sökes för stallfridens skull.....

Tack för alla tips o trådkapningar :D
Att ge honom en borste att fippla med gjorde bara saken ännu värre :( , då han ganska snart tappade den o då blev tokig och bet i första bästa grej (husses axel var ju mindre lämplig - eller ja, jag önskar jag gjort det själv :)). Halm i boxen - nja ofta har han ganska mycket hö kvar som han trampar runt med på natten, men om han vill kan han ju greja med det. Funderar på att skaffa en sådan där lekboll att ha i boxen :idea:

Och nu har han blivit än värre, men det verkar som det kliar nu när han fäller pälsen. Har inte tidigare varit med om att de så tydligt fått klåda i samband med detta - någon annan som upplevt detta?
Nu är det bara två veckor kvar så kommer vet. med stora kniven :p , och sedan får han lugna sig lite o efter det får han två shettisar som behöver motioneras :angel:

Typskt hingstbeteende:D Det brukar som regel försvinna helt med kastration.. Det ligger i hingstars natur att tugga och bita i saker. Framförallt unghingstar.. Försök ha överseende med honom när han drar i grejer och ge honom kanske en borste eller ett grimskaft eller något annat som han kan dra i så blir han säkert en lycklig hingstunge=) Men var konsekvent om han biter efter dig! Där går definitivt gränsen vad som är fel! Passa på honom när du tar i nacken och knän aframförallt då det nästan kan bli som en reflex att hugga tillbaka å det är så hingstar biter varandra både under lek och bråk.. sen är det ju vår i luften och nu och massor av hormoner som rusar i kroppen så det är fullt naturligt att han upplevs som värre just nu:smirk:

jo men det är just vad jag vill att hon ska bli. trygg. hon fatat rju egentligen itne vad vi vill nr vi puttar på henne o klämme rpå henens bakben samtidigt?
då skulel jag oxå slått mej fri...
men hade dey varit MIN unghäst had ejag nog tagit det försiktigt. ingen brådska ju.. borstat, smekt med handuk osv för att det ska vara angenämt att bli ompysslad. jag klarar inte fysiskt att hålla kvar i en hästhov som försöker sparka, på en häst som är 165 i manken..
sen vill jag ju att hon ska inse att det inte är falrigt att bli rört, borstad, klämd osv på benen..

Liknande trådar

Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Hund Jag har en 2 års powderpuff omplacering. Han har blivit vanvårdad i 2 olika hem innan mig. Det gör att han nu är rädd för människor och...
Svar
19
· Visningar
2 185
Senast: purity_666
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 992
Senast: Efwa
·
Hästhantering Varning för långt inlägg! Blir inte klok på om mitt ena sto (9 år) bara är sur eller om hon har ont. Håller på att utreda henne med...
2
Svar
39
· Visningar
5 956
Senast: acj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar