Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Finns det några generella bestämmelser om huruvida man får rida i vandringsleder eller inte? Vem ska man annars prata med för att få...
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: Riley
·
G
Träning Hur gör man för att lära sin häst att buga vid kommando? :confused: hade varit kul att lära honom! :D
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: sthu
·
K
Träning Problem hjälp mig!! Nu är det 2 hästar i stallet. Och när jag ska ta in min då blir det jättesvårt eftersom han också vill med in i...
Svar
12
· Visningar
1 041
Senast: Kryptonit
·
L
Träning Jag undrar om det sliter på hästen att tävla en gång varje helg (lokalt) om den får vila en eller två gånger i veckan helt?
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: Cheeky_nicke
·
J
Träning Jag rider ett varmblod som jag skulle vilja börja tömköra med. Främst för att jag vll lära mig, men även för att så många säger det är...
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: Elizette
·
J
Träning hej allihopa.. jag har precis börjat rida en travare som skall sättas igång.. han reds 2 ggr i veckan innan, men nu ska han ridas...
2
Svar
21
· Visningar
1 919
Senast: Tebazz
·
L
Träning Hejsan allihopa! Jag måste få ur mig frustationer över det sjuka i samhället. Då sex med underårig/våldtäckt mot barn blev...
2
Svar
31
· Visningar
2 709
Senast: gullebarn
·
P
Träning För mig är ridning avslappning. Inget man skall sitta och kämpa med utan bara skön ridtur i skog och mark. En del säger att om man är...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Bjäbban
·
Träning hello! för att göra en lång historia kort så måste min häst åka brett i släpet annars får hon panik. (begriper inte hur hon åkte...
Svar
9
· Visningar
3 022
Senast: Masec 97
·
E
Träning Vad skall jag göra då min häst rusar mot och efter hinder? Ibland kan man få henne att komma i bra fart mot hinder men om inte så fäller...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Evenstar
·
M
Träning En liten undran. Hur kommer det sig att många hästar lyfter svansen när man jobbar dem? Det ser ju onekligen lite tjusigt ut men vad...
2
Svar
20
· Visningar
6 992
Senast: Sipuli
·
Träning Min valack är extremt sur vid sadling, och även vid på och avtagning av täcke. Han hugger och står inte still. Vid uppsittning och...
2
Svar
21
· Visningar
4 567
Senast: Maggie W
·
Träning Ska iväg sen och rida på min arab, har tänkt vara på bana i typ 20-30 min och göra krumelurer. Han ska bara ridas i skritt, kanske låter...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Tebazz
·
Träning Är det okej att longera i grimma, för att motionera hästen, när man själv inte kan/känner sig motiverad att rida? Eller måste man...
2
Svar
25
· Visningar
6 290
Senast: Zandora
·
S
Träning Hej jag har e f.d travare, som jag håller på att skola om till en ridhäst. Men jag vill inte sitta och rida i ridhus eller paddock hela...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 135
Senast: Wembley
·
I
Träning Hur reagerar ni? Tror ni att de gör de medvetet? Korrigerar ni det?
2
Svar
37
· Visningar
3 080
J
Träning NH-träning ? vad innebär det ? och vad hjälper de?
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Josse58
·
M
Träning Jag har en ponny på prov som kom från Irland för drygt en månad sen. Han verkar väldigt trevlig och hoppar jättefint, däremot är han...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: Tirre
·
P
Träning Jag har köpt ett sto 8 år i fredags hon är brunstig nu så allt är så hmhm mycket värre :P Men hno går gärna emot mig men ja är envis så...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: pooutinoouti
·
Träning Går det? Givetvis är alla individer olika och det kan funka för vissa och andra inte. Men brukar det gå bra att ha en unghingst...
Svar
11
· Visningar
1 361
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka