Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
  • Låst
Träning Jag har börjat hjälpa till med min låtsasmammas vbl vallack. Jag har börjat galoppera honom i paddocken på stora volter och han tar...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: IngelaH
·
N
Träning När jag rider ut, och galopperar, så försöker han slå ut tyglarna ur händerna på mig. han blir jättelång i halsen. inte rakt upp eller...
Svar
16
· Visningar
905
Senast: kitsby
·
P
Träning Mitt femåriga sto gillar inte att bli lastad! Jag tror inte att hon är rädd för vi åker ca en gång varannan vecka och hon är helt...
Svar
11
· Visningar
1 062
J
Träning vad ska man använda för att hålla sadeln på plats när man rider i backar osv? den kasar ju bakåt väldigt gärna då..
Svar
6
· Visningar
1 735
Senast: Inka-90
·
Träning hela sitt liv alltid gapat o visat tänderna då hon rids. Hon är kollat av tandläk. inget fel Hon har fått prova alla bett o även...
2
Svar
38
· Visningar
2 636
Senast: mysko
·
Träning Ursprung "våldet på tävlingsbannorna" Tänkte ta up en lite diskution om detta med grymt hård i handen, spö och liknade. Min åsikt...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: pooutinoouti
·
L
Träning HUR SKA JAG GÖRA? min dotter har i somras fått en ny häst som hon skulle hoppa med och rida i skogen.(hon är 12år) och har haft egen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 803
Senast: ImFabulous
·
C
Träning Skulle behöva köpa en ny rykborste. Älskar mina tidigare ryktborstar- Stübben och JH- och skulle vilja ha en liknande i samma storlek...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: MissOnly
·
Träning Är hingstar verkligen farliga när de är bland ston? Är inte det väldigt individuellt, jag som inte har nån hingstvana alls förstår ju...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Senast: Sedna
·
J
Träning :crazy: Några tips på hur man kan göra så att hästen ej tar ut tungan.. eller vad har ni för erfarenheter? :crazy:
Svar
4
· Visningar
724
Senast: asaria
·
L
Träning Jag och min dressyrhäst har börjat i en blåbärshoppgrupp "för husbehov". Här om dagen hade vi studshoppning, som förutom lite läskigt...
Svar
5
· Visningar
1 285
Senast: mirage_
·
Träning Jag har ett problem. En av hästarna jag håller på och rider in har börjat markera med bakbenen när jag gör iordning henne. Hon lyfter...
Svar
13
· Visningar
1 307
Senast: tinna
·
Träning hur är det med stigbett, bra eller dålig lösning till häst som reser sig? Inte för att få ner, utan hindra de går UPP?
2 3
Svar
53
· Visningar
7 257
Senast: Welsh
·
M
Träning Hej jag jobbar som ridlärare, och tycker det är svårt att hitta på bra banor till knatteryttare som har hållit på ett tag. Finns det...
Svar
9
· Visningar
2 514
Senast: Horsemanda
·
S
Träning Jag håller precis på att träna upp galoppen på min häst. Vi har inte haft honom så länge ( ca 1/2 år), han vet vad galoppskänkeln...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Saah_pippi
·
Träning Har ett fjordsto som är väldigt pigg att rida ut på, men i paddocken går det inte så fort! Hon vill inte hålla igång galoppen.Hon...
Svar
4
· Visningar
736
Senast: FridaW
·
H
Träning En tjej i stallet longerar sin häst minst 2-3 ggr/vecka - en timme per gång. Och fort ska det gå hela tiden, mestadels rusar han bara...
2
Svar
25
· Visningar
2 561
Senast: malinsky
·
H
Träning Har en 7 årig d-ponny som jag hoppar och rider dressyr med. Hon är väldigt lydig i dressyren och lyssnar bra för det mesta. När vi sedan...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: Horsemanda
·
R
Träning Hur långt ska grimmskaftet vara i transporten? snabbt svar tack!
Svar
3
· Visningar
659
Senast: Egonson
·
S
Träning Hejsan! Undrar lite hur ni lastar eran häst ? Om ni känner någon som sysslar med totalt idiotiska metoder som att slå in hästen i...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama