Bygga upp muskler

Sv: Bygga upp muskler

Jag har en ridtravare och han blir OTROLIGT okoncentrerad och stressad när det finns en annan häst i paddocken, oavsett om man rider på varsin volt. Han ser och hör inget annat än den andra hästen. Dessutom reagerar han starkt så fort någon smackar..
Man kanske vill kunna koncentrera sig på träningen när man väl kommer till paddocken och slippa göra allt för att hästen inte ska få en hjärtinfarkt. Det är iallafall så jag känner.

Men jag vet ju inte varför vederbörande inte vill använda paddocken tillsammans med någon. :cool:

ja ga har aldrig sagt ja inte vill dela med med ngn annan, men om det är lektion brukar man inte störa . är det bara andra "fritidsryttare" så är det så klart ingen fara.

Sv: Bygga upp muskler

Nej, det förstår jag dig fullt ut.
jag brukar fråga om det är okej om jag rider där, även om det inte är lektion. Man vet ju aldrig hur vissa hästar reagerar. Men det är inte så ofta någon rider där, så jag brukar ha hela för mig själv.

men jagg förstår att du inte vill rida där om de håller lektion. Då stör man ju rätt mycket.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 798
Senast: Stinaelin
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 390
Senast: Roxy
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Träning För ungefär tre veckor sedan sträckte min häst sitt vänstra bakben då den ramlade påväg från hagen. Han är inte halt längre men jag...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama