Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning För ungefär 2 veckor sedan fick jag lov att erkänna för mig själv att jag måste göra uppehåll med min ridning tills min rygg blir bättre...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: kbr
·
K
Träning Hej i de flesta medryttar eller hästar säljes annonser står det kräver rutinerad ryttare. Men hur vet man att man är det? Vad tycker du...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Ia4
·
Träning “Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: Ramona91
·
L
Träning Hej! Jag skaffade ett varmblod för några månader sedan (som har gått på trav för längesen). Har ett litet problem bara.. När jag rider...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: LouiseL
·
F
  • Låst
Träning Okej, nu har jag skrivit en packningslista till ett ridläger (/fälttävlansläger) som jag ska på i sommar (1 vecka). Snälla hjälp mig och...
Svar
5
· Visningar
4 606
Senast: IngelaH
·
Z
  • Låst
Träning Nån som har erfarenget av varför en häst endas kan galopper åt ena hållet i en paddock?! Är en travare på 14 år ! Går jätte fint i trav...
Svar
1
· Visningar
596
·
  • Låst
Träning Vet först och främst inte vart tråden ska ligga:o Men flytta den gärna om den är fel:) Har lite funderingar... Finns det några...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 387
·
Träning Här lägger jag en liten film på min häst då hon springer lös i ridhuset. ca 50 sek in i filmen ställer hon sig mot mig, o flaxar med...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 078
Senast: loch
·
C
Träning Har ett varmblod sedan 3 månader. Ridningen har börjat funka bra nu, hon har äntligen hajat vad skänkel betyder. Mycket jobb kvar dock...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: lejon_87
·
J
Träning :crazy: Några tips på hur man kan göra så att hästen ej tar ut tungan.. eller vad har ni för erfarenheter? :crazy:
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Fossing
·
M
Träning Hejsan,ny på forumet,, Behöver ha lite hjälp av er kloka, har köpt häst som kommer att dyka upp inom loppet av en vecka hos mig... Har...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Linisen
·
R
Ridning Hej!! Hoppas ni kan hjälpa mig lite grand, jag är så himla nervös...:o Ska ju nu till helgen, lördag/söndag, på kurs i Akademisk...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: tottenham
·
Träning Gud!!!! Jag försöker verkligen, men jag vet inte hur länge till som jag orkar. Fick för ungifär tre månader sedan börja ta hand om en...
Svar
7
· Visningar
1 222
M
Träning Hej, har sökt runt lite här på forumet men har dock inte hittat några trådar som riktigt beskriver det jag vill ha hjälp med. Är även ny...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: SpaCe
·
E
Träning Lägger mitt inlägg här då jag inte fått nåt svar under NH-fliken. Hoppas på bättre lycka här ;) Har sen en månad en treåring hemma i...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: zillax89
·
E
Träning Mitt lilla arabsto är väldigt uppmärksam, skärpt uppmärksamhetsgrad. Detta på både ont och gott. Hon lär sig allt väldigt snabbt och hon...
Svar
0
· Visningar
1 148
Senast: ecila
·
Träning Häromdagen åkte jag förbi ett ställe, en villa lantligt belägen. Blev lite extra uppmärksam då jag såg vit eltråd en liiiten inhägnad...
2
Svar
37
· Visningar
2 657
Senast: GotAsecret
·
N
Träning Har en 2årig kallblodstravarhingst och är lite nyfiken på om det finns nån mer här på forumet som också har en (sto/valack/hingst av...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: nalle
·
F
Träning Hej! Jag rider en islandshäst som är elak när jag ska sadla. Bara om jag kommer med sadeln så vänder hon sig. När jag ska lägga på den...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: skuggi
·
S
Träning Har precis läst tråden "Skrapar med hoven!" och tycker att TS fått flera bra tips. Har själv ett problem som jag skulle vilja ha lite...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: smiley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur