Norrlänning
Trådstartare
Sv: Hingst och sto i samma hage?
(10 )
(10 )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om hon nu helt plötsligt inte planerar att ta föl på sina egna ston så varför ha kvar honom som hingst? det luktar ju så mycke buskavel det bara går här! jag tycker att det är fruktansvärt oansvarigt att ha en hingst ihop med ston och försvara sig med att han inte vet hur man gör...
om han nu ska medverka i avel så lär hon ju köpa på sig ett par ston. vad säger det om seriös avel? varför då använda en hingst som inte är godkänd...
god ton?
sanningen svider...
Hejsan! jag är ägare till en shettis hingst på 12 år och han går ihop med ett shettissto på 30 år, och från början för ca: 8 år sen så var det meningen att vi ville ta ett föl på henne men hon ville inte, så dom blev kompisar istället.Och dom har gått ihop sen dess.
Men jag tycker inte att du ska ta och släppa ihop din hingst med ett sto, tro det eller ej men ALLA hingstar kan betäcka, vi hade en ett års hingst som "red " på dom andra hästarna. Och det finns hingstar som betäckt redan som 2 åringar. Och det finns även ston och valacker som rider på varandra!
Menmen som sagt, du har ju redan bestämt dig..men komihåg att det är inte bara stoet som kan göra illa sig, utan det är faktiskt hingsten som kan få diverse sparkar av stona!
Hejsan! jag är ägare till en shettis hingst på 12 år och han går ihop med ett shettissto på 30 år, och från början för ca: 8 år sen så var det meningen att vi ville ta ett föl på henne men hon ville inte, så dom blev kompisar istället.Och dom har gått ihop sen dess.
Men jag tycker inte att du ska ta och släppa ihop din hingst med ett sto, tro det eller ej men ALLA hingstar kan betäcka,QUOTE]
Men förresten, detta låter ju konstigt det du skriver.
DU har själv hingst och sto ilag utan att det blir skador,föl mm sedan skriver du i samma inlägg att ALLA hingstar kan betäcka
Varför skulle det funka för dig men inte för mig?
Har lite funderingar...
Finns det några nackdelar för ett sto och en hingst att gå tillsammans i en hage om hingsten av någon anledning inte kan betäcka stoet?
(Han är inte sjuk eller nåt)
Tex att hingsten blir "galen" av att gå med ett sto som även visar brunst ibland men inte "kan" betäcka henne?