Hingst och sto i samma hage?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hingst och sto i samma hage?

Du. Att släppa ihop hingst och sto=avel. Vare sig du vill det eller ej.

Nej, som du kanske missat i tråden så har andra så också utan att det blivit föl...

Sedan så tänker jag som sagt inte låta då gå tillsammans om jag ser att han vill hoppa upp på henne.
Jag tänker (OM jag gör det) stå och titta på dom. Hagen är inte så stor att dom kan springa undan mig.
Tänker han hoppa upp så hinner jag dit.
OM (måste tydligen förtydliga) dom släpps ilag kommer hon inte att ställa upp genast som ni verkar tro.
Alla hästar brukar i normala fall ha en hälsningsprocedur när dom träffas, vare sig dom är sto hingst eller valack...
Även om hon skulle vara superbrunstigt så vänder hon inte rumpan till det första hon gör.

Jag upprepar mig hela tiden:smirk:

När jag skriver att OM det bli att hon blir dräktigt så är det inte så illa eftersom jag har möjligheten att ha ett föl, eller att jag skulle ha dom som vill ha fölet.

Jag menar att det blir inte ett föl som säljs iväg för pengars skull eller blir ivägskickat utan tanke.

Du får tycka att jag är omogen och okunnig, jag vet ju själv hur det ligger till.
Det gör inte du.

*Knapplån*

Nu känns det som att den här tråden inte kommer längre. Därför och BARA därför låser jag den.

Jag vill också komma in med en brasklapp, utan att hålla NÅGON bakom ryggen.

ALLA och då menar jag ALLA som skrivit ett endaste ord i denna tråd, bör tänka på deviserna...

"Behandla din nästa, som du vill bli behandlad själv."

"Kasta inte sten i glashus."

"Den som är helt utan skuld, får kasta första stenen"...

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: mars
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 359
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 561
Senast: Stereo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama