ringa kommunen??

Sv: ringa kommunen??

Varför knackar du inte bara på och frågar om du tycker så synd om ponnyn? Bättre det än att bara "klaga" på dem här..

Det är ju inte säkert att ponnyn var instängd, det finns nog många nyfikna ponnyer som skulle gå in i en lekstuga om de hade chansen...

har du chansen så ta ett par bilder på situationen! om du anmäler alltså.
Det finns alltför många som ser hemska saker och bara går vidare och tänker att det inte är deras problem. Jättebra att du reagerar och är beredd att göra något!:bow:

Det är inte lämligt för en ponny at stå i en lekplats oavsett det är en sjukhage eller ej. Skaderisken är hög, dessutom är inte en lekstuga nått lämpligt stall, inte ens för tillfällig förvaring.

har du chansen så ta ett par bilder på situationen! om du anmäler alltså.
Det finns alltför många som ser hemska saker och bara går vidare och tänker att det inte är deras problem. Jättebra att du reagerar och är beredd att göra något!:bow:

Knapplåna gärna när du tar fel svarsknapp :)

Om djurskyddsinspektören inte har något att anmärka på "sätts det inte igång" något.

Så kan du inte säga, många djurskyddsinspektörer har bara prestige i sitt arbete...och dessutom finns det många skräckexempel där det bråkas om centimetrar...så många "oskyldiga" har satts dit på knepiga grunder...Jag säger inte att det inte är bra att folk åker dit som plågar sina djur, dom människorna ska självklart ha "pisk"...

att ringa och anmäla något som man bara har sett som hastigast är nog aldrig en bra ide´..åk och fråga om du får titta på hästarna det är det många som gör..att ha en ponny i en lekstuga är nog ingen bra ide om den inte är ombyggd till att passa en häst..dörrbredd..galler för fönster..skyddade elledningar osv..och så får vi ju hoppas att det är typ en shettis eftersom lekstugor brukar vara ganska små..men ta du reda på mer fakta innan du gör en anmälan att det kommer folk som är hästintresserade och vill titta på ens hästar är ju inte direkt jätteovanligt eller hur;)

Tror inte det var särskilt svårt att räkna ut vem jag svarade:cool:

Nej, men det spelar liksom ingen roll. Det hör till god internetsed att man svarar rätt person för att undvika missförstånd. Det är ju inte svårt att antingen trycka på rätt persons svarsknapp eller använda ett knapplån.

Nej, men det spelar liksom ingen roll. Det hör till god internetsed att man svarar rätt person för att undvika missförstånd. Det är ju inte svårt att antingen trycka på rätt persons svarsknapp eller använda ett knapplån.

jag har jätteproblem med det där också...trycker på olika knappar varje gång jag svarar typ o det blir ALDRIG rätt...:eek: vet inte vilken knapp man ska trycka på för att det ska bli allmänt o inte till en person...:o

jag har jätteproblem med det där också...trycker på olika knappar varje gång jag svarar typ o det blir ALDRIG rätt...:eek: vet inte vilken knapp man ska trycka på för att det ska bli allmänt o inte till en person...:o

Om du vill svara allmänt är det lättaste att skriva t.ex. *Knapplån* i början av ditt inlägg :)
Jag fattade noll i början men tror iaf att jag har lite grepp på det nu ;)

Om jag ska svara allmänt brukar jag knappen nere till vänster, tror att den heter 'Svara inlägg' eller något sånt.
Ska jag svara en specifik trycker jag antingen på den personens Citat-svarsknapp eller på 'Svara på detta'".

jag använder också alltid svara inlägg knappen om jag inte vill att det ska komma till en viss person...men likförbaskat blir det så att det står att man svarat på någon annans inlägg, o där skulle alltså en kl behövas...o när jag väl kommer ihåg det så behövs det inte...blir knäpp snart :cool: :crazy:

jag använder också alltid svara inlägg knappen om jag inte vill att det ska komma till en viss person...men likförbaskat blir det så att det står att man svarat på någon annans inlägg, o där skulle alltså en kl behövas...o när jag väl kommer ihåg det så behövs det inte...blir knäpp snart :cool: :crazy:

Okej, jag har nog alltid fått till det rätt med den knappen i nedre vänstra hörnet. Isf kan jag inte hjälpa dig mer.

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 651
Senast: Fibusen
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 742
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 224
Senast: fruxolisa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu kört på vägen som kallas slingerbulten till och från jobbet i 4½ månad. Den vägen är onekligen en annorlunda upplevelse, för...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama