Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Vad menas med att man "kantrar" i galoppen och hur gör man? Har ett fullblodssto som gärna vill rusa i galoppen och fick rådet att...
2
Svar
29
· Visningar
5 291
Senast: stranger
·
Träning Änu en tråd jag vet om lastning,:angel: . Men det är så här :cry: Min häst får jag nästan in i transporten utan problem. Men att få...
Svar
7
· Visningar
877
G
Träning För några veckor sedan när vi skulle iväg och tävla jag och min häst så sparkade hon väldans i transporten och trampade upp sig illa...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: gullebarn
·
Träning Hej, jag har ett litet "problem". Jag har ridit i ca 7 år, då hos en kompis som har alla olika slags hästar och ponnyer. Dessa hästar...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 583
Senast: Grålly
·
Träning http://www.youtube.com/watch?v=g-5aYqZPhCI&mode=related&search= Sjukt söta
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: Friida_
·
D
  • Låst
Ridning Ja, är det någon som vill berätta skillnaden?:smirk:
Svar
1
· Visningar
787
Senast: IngelaH
·
M
Träning Vet ej om denna tråd ska ligga här eller under dressyr, bara att flytta tråden om den hamnat fel. Började fundera lite när jag red ut...
Svar
7
· Visningar
1 022
Senast: Zuzzi
·
G
Träning tänkte bara höra med alla, ifall ni har lätt lastade hästar?:smirk: eller vill dom inte alls gå in? :)
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 807
Senast: chaarliaejh
·
O
Träning Hej. Jag har tänkt börja rida på ridskola till hösten, gjorde det för några år sedan men slutade pga att kompis slutade :( Har läst en...
2
Svar
28
· Visningar
1 946
Senast: overkill
·
L
Träning Jag vet att många tycker att det är bra med Nh. Och det är det säkert om man har en person som kan utöva det ordentligt. en jag känner...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 264
Senast: Sammet
·
V
Träning Är det någon mer än jag som har med sig en extra häst på släp när ni rider? Hur har ni extrahästen utrustad? Mina är så lugna så...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 275
Senast: Vaenting
·
C
Ridning Eftersom jag är ny inom det här. Ska om 2 veckor vara med på min första kurs. Vore det roligt om ni som redan hunnit en bit på vägen...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
22 826
Senast: vampirida
·
F
Träning Hej jag har en 8 årig valack som har känslig hud. När man borstar han på huvudet och benen och svansen så är han hur go som helst men...
Svar
9
· Visningar
1 976
Senast: Fjanton
·
T
Träning Jag har en maxad c-ponny som jag har ägt nu i ungefär 1år. Hon går direkt på lämmen (oftast)men sen backar hon ut man kan hålla på i...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Tullathebest
·
M
Träning Ja, vad säger ni om rubriken? Min kompis påstår att det är bra för hästen att rygga i nerförsbacke... Man stärker hästens rumpa & rygg...
Svar
18
· Visningar
3 281
Senast: Fina
·
P
Träning Enligt förra ägaren ska hon vara "lättlastat", gå in efter ca 5-10 min om hon får stå lugnt o stilla och titta! Hon sa att jag inte...
Svar
15
· Visningar
1 173
Senast: Anneli
·
K
Träning För ungefär 2 veckor sedan fick jag lov att erkänna för mig själv att jag måste göra uppehåll med min ridning tills min rygg blir bättre...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Elviramax
·
E
Träning Vårt sto är väldigt tung i handen när man rider över lag. Vill få henne att arbeta rätt, med bakvagnen, men är inte tillräckligt...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Amorosa
·
I
Träning Det är alltså så att jag har haft samma häst i 7 år nu och känner verkligen att jag kört fast. Jag vill verkligen utveckla mina...
2
Svar
21
· Visningar
1 889
Senast: ImFabulous
·
H
Träning Vad har varit det mest betydelsefulla som er tränare/ridlärare sagt till er. En sådan kommentar som fått bitarna att falla på plats och...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 470
Senast: Silly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar